Diplomové práce / Master's theses
Permanentní URI pro tuto kolekci
Procházet
Procházet Diplomové práce / Master's theses podle oponent "KAŠPAR, David"
Nyní se zobrazuje 1 - 7 z 7
Výsledků na stránku
Možnosti řazení
- Česko - maďarská kulturní spolupráce se zaměřením na divadelní tvorbuTomášová, Tereza(Akademie múzických umění v Praze.Divadelní fakulta, 2018)Datum obhajoby: 2018-06-21Diplomová práce na téma “Česko-maďarská kulturní spolupráce se zaměřením na divadelní tvorbu” se zabývá důkladným zmapováním široké oblasti kultury. Jejím cílem je podat ucelený obraz o kultuře státu, který je nám blízký nejen geograficky, ale také historicky. Nastíněno bude také téma kulturního zázemí a porovnání jeho fungování. Hlavní část práce se zaměřuje na oblast divadelní tvorby, sleduje možnosti kooperace a zamýšlí se nad otázkou nakolik je ze strany obou států využívána. Prostřednictvím dílčích výzkumů z oblasti hostování divadelních souborů, tvůrců nebo inscenační tvorby vypovídá o kulturní nabídce a její pozici v kontextu českých a maďarských vztahů.
- Estonská kulturní politikaRundová, Kateřina(Akademie múzických umění v Praze.Divadelní fakulta, 2021)Datum obhajoby: 2021-06-23Tato diplomová práce řeší systém a tvorbu kulturní politiky v Estonsku. Cílem bylo zjistit její specifika a přínosy pro rozvoj kultury, inovací a státu jako takového. Vzhledem k šířce tématu a nutnosti ukotvit ho v reálných základech je v práci nejdříve zpracovaná teoretická část, zahrnující historii estonské republiky z hlediska kultury a definici důležitých pojmů, po které následuje rešerše nejdůležitějších vládních dokumentů kulturní politiky, v poslední části se pak práce věnuje fungování divadel v tomto systému. V závěru jsou shrnuty výhody i nevýhody estonského přístupu k tvorbě kulturní politiky.
- Inspiration from the Czech Cultural Policy to Macau Cultural PolicyChio, U Ieong(Akademie múzických umění v Praze.Divadelní fakulta, 2016)Datum obhajoby: 2016-09-08In this paper I am going to analysis all the policy documents since the handover of Macao to China. I will first summarize the current situation of Macao regarding social, economic, political and cultural aspects. Base on the facts and my observation, I will analysis the current issues we are facing in the development of Macao cultural sector. At last, I assume there will be useful reference from the cultural policy of Czech Republic, as a cultural mature country, for Macao. So I am going to find out the differences and similarities in terms of cultural development in the two territories, and therefore some inspirations for Macao from the Czech cultural policy.
- Kulturní domyAdolfová, Barbora(Akademie múzických umění v Praze.Divadelní fakulta, 2014)Datum obhajoby: 2014-02-06Tato diplomová práce se věnuje vybraným kulturním domům provozovaným jako příspěvkové organizace měst. Podrobně popisuje provoz a programovou nabídku šesti z nich. Zvolené kulturní domy mají podobné výchozí podmínky - historii a velikost města, ve kterém stojí, i dobu postavení kulturního domu. Vybrané organizace se potýkají s nízkým zájmem místních obyvatel o kulturní dění, špatným technickým stavem budov a nedostatkem financí. Cílem práce je popsat současný model fungování těchto kulturních institucí, vzájemně je porovnat a zjistit, jestli může kulturní dům zřizovaný městem v dnešní době obstát. Zaměřuje se i na spolupráci měst a jejich příspěvkových organizací z pohledu zřizovatele a ředitele, spolupráci s dalšími institucemi v místě i kulturními domy mezi sebou.
- Platformy pro spolupráci v živém uměníWatzková, Martina(Akademie múzických umění v Praze.Divadelní fakulta, 2022)Datum obhajoby: 2022-02-10Diplomová práce se věnuje platformám pro spolupráci a sdružování v oblasti živého umění a opírá se o následující hypotézu: V České republice neexistuje jednotná mezisektorová platforma pro spolupráci v živém umění. První část nastiňuje jednotlivé fáze uměleckého sdružování v různých formách, od jednotlivce po větší platformy. Druhá kapitola popisuje spolupráci z pohledu teorie managementu a věnuje se přidané hodnotě spolupráce a vztahu se vznikem inovací. Na závěr kapitoly je detailně představen model spolupráce penta helix. Poslední část se věnuje reflexi současného stavu sdružovacích platforem v živém umění, které jsou blíže zkoumány na základě modelu penta helix. Vedle českých platforem je dodán příklad i několika platforem zahraničních. Na základě popsané teorie, užšího zkoumání vybraných platforem a odpovědí dotázaných respondentů bude v závěru hypotéza potvrzena, nebo vyvrácena.
- Segmentace v kontextu rozvoje publikaKocianová, Barbora(Akademie múzických umění v Praze.Divadelní fakulta, 2016)Datum obhajoby: 2016-06-07Diplomová práce „Segmentace v kontextu rozvoje publika“ se zabývá přístupy k práci s divákem k prohloubení vztahu diváka a kulturní organizace na základě modelů segmentace, které umožňují lepší porozumění jeho potřebám a příčinám jeho kulturní participace. Teoretickými východisky práce jsou vývoj problematiky rozvoje publika včetně jeho nástrojů, vztah marketingu a rozvoje publika, dále kritéria a typy segmentace a faktory kulturní participace, které ovlivňují chování diváka a jeho proces rozhodování. K rozpracování problematiky v kontextu rozvoje publika jsou analyzovány britské modely segmentace organizací Morris Hargreaves McIntyre, Arts Council England a The Audience Agency. Součástí práce jsou vlastní model segmentace a na jeho základě zpracované nástroje rozvoje publika. Východisky k tvorbě vlastního modelu segmentace byly kromě výzkumu v České republice realizované vlastní rozhovory s představiteli výše uvedených organizací ve Velké Británii a analýza dotazníkového šetření k Noci divadel 2014.
- Strategie umění ve veřejném prostoruKočová, Kristýna(Akademie múzických umění v Praze.Divadelní fakulta, 2021)Datum obhajoby: 2021-09-09Tato magisterská práce se věnuje problematice strategické podpory umění ve veřejném prostoru. Je postavena na základě podrobné znalosti vývoje podpory a dopadů umění ve veřejném prostoru u nás i v zahraničí. Práce zkoumá stávající systém podpory performativních i výtvarných aktivit ve veřejném prostoru na příkladu třech vybraných kulturních měst střední Evropy (Praha - Česká republika, Münster - Německo, Vídeň - Rakousko). V návaznosti na znalost uměleckých výstupů těchto měst poskytuje práce producentské srovnání různých modelů fungování, a také přináší ukázky dobré praxe ze zahraničí. Práce se mimo jiné také zabývá právním rámcem koordinace uměleckých aktivit ve veřejném prostoru v České republice, s důrazem na specifické potřeby hlavního města Prahy. Díky znalosti teorie, a rovněž díky osobní praktické zkušenosti s pražskou metodikou, práce nabízí celostní manažerský pohled na možnosti kulturního a kultivovaného veřejného prostoru v Praze. Prostřednictvím získaných poznatků práce reflektuje také budoucí možné směřování strategické podpory umění ve veřejném prostoru u nás.