Bakalářské práce / Bachelor's theses
Permanentní URI pro tuto kolekci
Procházet
Procházet Bakalářské práce / Bachelor's theses podle oponent "ZÁBRODSKÁ, Dana"
Nyní se zobrazuje 1 - 6 z 6
Výsledků na stránku
Možnosti řazení
- Carl Orff: "Prometheus" - komplexní scénografický projektGospavić, Jovana(Akademie múzických umění v Praze.Divadelní fakulta, 2014)Datum obhajoby: 2014-09-03Tato práce si klade za cíl v teoretické rovině rozebrat způsob nahlížení Carla Orffa na hudební tvorbu ve spojitosti s jeho scénickými divadelními díly. Soustředí se na skladatelovy poznámky o soudobém scénování a vytvoření jeho hudebního divadla. Srovnává jeho uvažování s tehdejšími tendencemi avantgardy a modernizmu týkající se moderního řeckého divadla a způsobu jeho inscenování. Zabývá se přenositelností obecních sociálních aspektu mýtu na moderní dobu, jejich dramatickým potenciálem a odlišným přístupem čelních představitelů avantgardy k této problematice. Druhá část práce se zastavuje u interpretace opery Prometheus a rozebírá možnosti jejího scénografického a kostýmního řešení.
- G. Puccini: Bohéma /komplexní scénografické řešení/Svoboda, Martin(Akademie múzických umění v Praze. Divadelní fakulta AMU, 2009)Datum obhajoby: 2009-06-11V tomto textu, se vám pokusím přiblížit svojí práci na scénografickém pojetí opery Giacoma Pucciniho ? La bohémy, kde libreto je napsáno podle románu Henriho Murgera - Ze života pařížské bohémy, pro scénu Stavovského divadla v Praze. Na úvod se rozepíši ve stručnosti o historii opery, poté se budu věnovat obsahům jednotlivých obrazů. Dále bych rád rozebral ,,bohémský život?? od jeho počátků až po jednotlivé druhy bohémy. V dalším kroku se budu zabývat vlastním řešením scénografie, kostýmů a jejich koncepcí. Na závěr se pokusím text zakončit vlastním názorem a zveřejním také seznam literatury, ze které jsem čerpal.
- Komplexní scénografický projekt Charles Gounod: FAUSTForstová, Anna(Akademie múzických umění v Praze. Divadelní fakulta AMU, 2011)Datum obhajoby: 2011-06-09Má bakalářská práce je především studií různých kostýmních pojetí faustovského tématu. Srovnávám vybrané operní zahraniční inscenace od konce 18. století až po současnost. Výběr zpracovaných představení se odvíjel hlavně od existence zachovaných obrazových materiálů a divadelních kritik. Snažila jsem se postihnout proměnu kostýmní tradice a zároveň zjistit, co z původního pojetí zůstalo v kostýmu zřetelné dodnes. Pro sledování proměny kostýmu v průběhu doby se nejlépe hodil kostým Mefistofela. Ve druhé části práce se zabývám explikací své koncepce scény a kostýmu Gounodovy opery Faust a Markétka.
- Komplexní scénografický projekt Charles Gounod: FAUSTKarásek, Jiří(Akademie múzických umění v Praze. Divadelní fakulta AMU, 2010)Datum obhajoby: 2010-09-09V této bakalářské práci srovnávám několik odlišných koncepcí zahraničních operních inscenací dotýkajících se tématu Fausta v průřezu posledních třiceti let, což slouží jako základ a jako měřítko pro mou praktickou část bakalářské práce. Inscenace jsou porovnávané očima dnešního publika, jsou konfrontovány s domněnkami a poznámkami teoretiků divadla. Krátce se pozastavuji nad produkcí opery v netradičních prostorách. Analyzuji vizuální kódy jednotlivých představení a snažím se rozpoznat, co je pro zpracování opery tohoto typu přínosné. V druhé části této práce letmo zmiňuji historii Gounoda a jeho opery. Poté vysvětluji samotnou koncepci mého pojetí Fausta a jeho výklad, dopodrobna rozepisuji významy a zpracování kostýmu a scény včetně letmého vysvětlení technologického konceptu.
- Komplexní scénografický projekt opery: Leoš Janáček ŠÁRKAMaleninská, Barbora(Akademie múzických umění v Praze.Divadelní fakulta, 2017)Datum obhajoby: 2017-09-07Tato bakalářská práce se zabývá operou Leoše Janáčka "Šárka". Mapuje její dosavadní zpracování i kulturně-historické pozadí námětu, snaží se identifikovat možné důvody relativně nízkého povědomí o tomto díle. Těžištěm práce je vlastní komplexní scénografické řešení opery mající za cíl vhodným způsobem zdůraznit specifické rysy Janáčkovy interpretace tématu.
- Wolfgang Amadeus Mozart: Kouzelná flétna - komplexní scénografický projektJosková, Radka(Akademie múzických umění v Praze. Divadelní fakulta AMU, 2011)Datum obhajoby: 2011-09-08Práce se zabývá operou Kouzelná flétna. V první části autorka sleduje inscenační styly ve světě a srovnává výtvarné koncepce. Zejména si všímá využití rámcování a jeho smyslu. V druhé části popisuje vlastní pojetí opery, vnímání hudby a libreta jako celku a komplexní scénické a kostýmové řešení.