Katedra střihové skladby - KSS / Department of Editing
Permanentní URI pro tuto komunitu
Procházet
Procházet Katedra střihové skladby - KSS / Department of Editing podle oponent "CABALKA, Vladimír"
Nyní se zobrazuje 1 - 2 z 2
Výsledků na stránku
Možnosti řazení
- Filmový střih(ač) v digitální doběSýkora, Jakub(Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2006)Datum obhajoby: 2006-09-20Tato práce si klade za cíl prozkoumat vzájemné vztahy mezi filmovým střihačem a novou technologií, jejíž prudký vývoj v současnosti významně ovlivňuje celou střihačskou profesi. Analyzuje změny v zavedených postupech, ke kterým došlo nástupem moderních nelineárních střižen a zkoumá jejich dopad na střihače a střihovou skladbu. Srovnává filmovou surovinu a stále dokonalejší digitální film, především z hlediska definování potencionálních problémů, které pro střihače vyplývají z jeho zpracování. Snaží se hledat východiska z technického přetížení, kterému jsou střihači v současné době vystaveni.
- Od celuloidu k pevnému disku a nikdy zpět?Hokr, Ondřej(Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2007)Datum obhajoby: 2007-09-19Co počítač v práci střihačů přinesl dobrého (či špatného)? Ohromnou časovou i finanční úsporu, přehlednost zpracovávaného materiálu, dokonalejší práci se zvukem? a nutná změna přemýšlení při střihu přinesla někdy i horší disciplínu, nesoustředěnost a některé špatné návyky. Ovšem to, co se v pravěku nelineárních střihových systémů jevilo jako problém, se po vyléčení porodních bolestí, ohromném zdokonalení, zlevnění a nástupu HD změnilo převážně na výhody. A protože technické vymoženosti umožnily filmařům i rozmanitější kreativní zásahy, přinesly počítače mnoho nového i samotným divákům.