Diplomové práce / Master's theses
Permanentní URI pro tuto kolekci
Procházet
Procházet Diplomové práce / Master's theses podle oponent "ČERNÍK, Roman"
Nyní se zobrazuje 1 - 6 z 6
Výsledků na stránku
Možnosti řazení
- Divadlo, které se chce setkat se svým divákemVáňová, Michaela(Akademie múzických umění v Praze.Divadelní fakulta, 2019)Datum obhajoby: 2019-05-28V této diplomové práci se zabývám zkušenostmi a poznatky získanými při práci na vlastním autorském sólovém projektu INSCENACE přes HRAnice / PLAY Through The Borders. Na základě deníkových zápisů nejdříve zachycuji proces vzniku inscenace od prvních myšlenek po výsledný jevištní tvar. Dále sleduji proměny několika repríz v souvislosti s rozdílným kontextem jejich uvedení pro různé divácké skupiny v různých zemích světa. Na závěr se zamýšlím nad možnostmi a smyslem divadla, které se chce setkat se svým divákem, a nad významem zkušenosti, jakou takové divadlo může přinést tvůrci, herci a divákům.
- Drama Education for Czech English Teachers in the 1990sGaffen, Leah Nancy(Akademie múzických umění v Praze.Divadelní fakulta, 2024)Datum obhajoby: 2024-01-09This thesis provides a historical overview of drama programs for English language teachers in the 1990s in the Czech Republic. It focuses on two projects: the Class Acts Teacher Network and the ELT Drama Network. The Class Acts Teacher Network (1996- 1998) trained teachers to create English plays for an annual festival. The second project, the ELT Drama Network (later known as EDEN) was developed in partnership with the British Council from 1999-2003. It focused on using drama as a teaching method in the English language classroom. The thesis includes case studies of participants, showing how the drama training affected them professionally and personally. The final part of the thesis outlines several English drama projects that took place at Charles University in Prague and West Bohemia University in Plzeň in the 1990s.
- Dramatická výchova v projektu specializovaných tříd na ZŠ Liberec, Aloisina výšina 642Čechlovská, Miloslava(Akademie múzických umění v Praze.Divadelní fakulta, 2019)Datum obhajoby: 2019-05-28Práce popisuje vznik a průběh sedmiletého projektu specializace tříd Základní školy, Liberec, Aloisina výšina 642, p. o. na tvořivé a estetické činnosti a úlohu dramatické výchovy v této specializaci. Cílem práce je ukázat uplatnění dramatické výchovy v projektu, cíle projektu a jejich posuny, klady a rizika projektu. V závěru je projekt specializace vyhodnocen. Součástí práce jsou praktické ukázky dramaticko-výchovných programů, které byly v rámci projektu vytvořeny, realizovány a reflektovány.
- Mladá scénaJanyšová, Lenka(Akademie múzických umění v Praze.Divadelní fakulta, 2020)Datum obhajoby: 2020-09-08Práce si klade za cíl zmapovat celostátní přehlídku studentského divadla Mladou scénu. Zabývá se obecně zrodem a vývojem celostátní přehlídky studentského divadla. Mladou scénu zasazuje do kontextu s celostátní přehlídkou Náchodská Prima sezóna a vymezuje ji vůči ostatním studentským přehlídkám. Dotkne se i historie studentského a mladého divadla, počátků vzniku studentských přehlídek. Práce mapuje místa a soubory, které se účastní studentských přehlídek a uvede specifika i tendence vývoje studentských souborů.
- Pedagogické kompetence u absolventů hereckých studijních oborů na pozici uičitele dramatické výchovySvobodová, Barbora(Akademie múzických umění v Praze.Divadelní fakulta, 2016)Datum obhajoby: 2016-09-06Diplomová práce přináší informace o pedagogických kompetencích učitele dramatické výchovy. Zabývá se tím, jaké schopnosti, znalosti a dovednosti uplatňuje pedagog při plánování, realizaci a hodnocení lekce. Empirická část je zaměřena na pozorování práce učitelů, kteří absolvovali herecký studijní obor. Jejich práci analyzuji a vyhodnocuji jejich kompetence.
- Poznávání regionu, ve kterém žiji prostřednictvím nejen dramatické výchovyHolečková, Kateřina(Akademie múzických umění v Praze.Divadelní fakulta, 2023)Datum obhajoby: 2023-05-30Diplomová práce se zaměřuje na využití nejen dramatické výchovy jako prostředku k poznávání regionu, ve kterém autor žije, město Kolín a jeho okolí. Hlavním záměrem je zmapování způsobů, jakými lze prostřednictvím dramatické výchovy pomoci dětem mladšího školního věku lépe poznat region, ve kterém žijí. V práci jsou popsány teoretické základy, které pedagogovi pomohou při přípravě lekcí. Na základě vybraných aspektů charakteristiky dítěte mladšího školního věku, výběru očekávaných výstupů v RVP pro základní školy vztahující se k regionálnímu vzdělávání a představení regionu Kolínsko, byl vytvořen program. Dalším teoretickým základem je nastínění vybraných metod a technik dramatické výchovy. V praktické části jsou prezentovány příklady aktivit, které byly navrženy pro děti s cílem pomoci poznat region. Program se skládá ze tří dramatickovýchovných lekcí vytvořených na základě místních pověstí. Součástí programu je návrh dvou akčních vycházek zaměřených na poznávání místních kulturních památek a historické události. V reflexi realizovaných lekcích je upozorněno na úskalí, se kterými se pedagog může setkat a jak tyto bariéry překonat. Z představených metod a technik dramatické výchovy je upozorněno na ty, které jsou vhodné pro děti na prvním stupni. Výsledky výzkumu ukazují, že dramatická výchova může být velmi účinným nástrojem pro podporu regionálního poznávání. Zároveň ukázaly potenciál dramatické výchovy stát se součástí výuky na základní škole.