Diplomové práce / Master's theses
Permanentní URI pro tuto kolekci
Procházet
Procházet Diplomové práce / Master's theses podle oponent "KASÍKOVÁ, Hana"
Nyní se zobrazuje 1 - 5 z 5
Výsledků na stránku
Možnosti řazení
- DIVADELTA, z.s.Půlpánová, Veronika(Akademie múzických umění v Praze.Divadelní fakulta, 2020)Datum obhajoby: 2020-09-08Cílem této práce je předložit portrét spolku Divadelta, který se zabývá divadlem ve výchově a vzdělávání. Specifické pro Divadeltu je interaktivní způsob práce s využitím metod a technik divadla fóra, a to převážně s dětským divákem. Soubor tvoří preventivní divadelní programy - řešící problematiku sociálně patologických jevů. Prostřednictvím svých inscenací a divadla fóra nabízí divákům učení se prožitkem a zkušeností, čímž se snaží předcházet typickému patologickému chování dětí, mládeže nebo i dospělých v dnešním světě. Tato diplomová práce nabízí komplexní analýzu toho, co se pod názvem Divadelta skrývá, v čem nalézáme specifika její práce a jakým způsobem používá metody divadla fóra pro práci s dětmi za účelem prevence.
- Dramatická výchova jako zájmová estetická činnost v Dětském domově se školou ve SlanémSlavíková, Dagmar(Akademie múzických umění v Praze. Divadelní fakulta AMU, 2006)Datum obhajoby: 2006-09-12Tato práce pojednává o využití dramatické výchovy v zařízení pro nařízenou ústavní nebo uloženou ochrannou výchovu dětí plnících povinnou školní docházku, tedy v Dětském domově se školou ve Slaném. Dramatická výchova je zde využívána jako činnost patřící do zájmových estetických činností a má za cíl rozvíjet děti v oblasti dramatické, osobnostní i sociální.
- Projekt "K3" - Dramatická výchova ve školeWertigová, Jana(Akademie múzických umění v Praze. Divadelní fakulta AMU, 2011)Datum obhajoby: 2011-09-06Diplomová práce Projekt" K3 " Dramatická výchova ve škole: Analýza projektu s ohledem na uplatnění prvků dramatické výchovy? se zabývá minulým vývojem, obsahem a rozvojovým potenciálem tohoto západočeského vzdělávacího projektu. Projekt si klade za cíl poskytnout základním a středním školám v Plzeňském kraji nabídku ucelených, výchovně-vzdělávacích programů, které svou náplní směřují k sebepoznání, odstraňování stereotypů ve skupině, ke kooperaci, kritickému myšlení, rozvoji smyslového vnímání, celkově k rozvoji sociálních dovedností a předcházení výskytu sociálně patologických jevů ve škole pomocí metod konstruktivistické pedagogiky a dramatické výchovy. Teoretická část shrnuje základní terminologická, legislativní a pedagogická východiska a poskytuje potřebný kontext pro porozumění výchozím zdrojům projektu. Praktická část pak detailně analyzuje minulý vývoj, současný programový obsah s ohledem na obsažené prvky dramatické výchovy, zabývá se odezvami na projekt od různých aktérů, shrnuje pozitivní a negativní aspekty projektu a zároveň formuluje možné scénáře budoucího vývoje. Autorka je součástí malého projektového týmu od samého vzniku projektu, v posledních letech koordinuje chod projektu.
- Propojení environmentální a dramatické výchovy na střední školeZemanová, Jana(Akademie múzických umění v Praze. Divadelní fakulta AMU, 2010)Datum obhajoby: 2010-09-07Cílem mé diplomové práce je zmapovat moţnosti propojení dvou výchov ? dramatické a environmentální ? na středních školách. První část práce tvoří teoretický exkurz do historie, cílů, významů a společných principů obou výchov. V následující empirické části popisuji a interpretuji výsledky dotazníkového šetření mezi učiteli SŠ. Cílem šetření bylo zjistit názory a zkušenosti učitelů s propojením těchto výchov. Poslední část je sloţena z několika hodin a bloků vyuţívající metody dramatické výchovy pro prozkoumání některého z environmentálních témat. Uvedené lekce jsem vyzkoušela v praxi při učení na SŠ, proto zde uvádím i reflexe, náměty pro zlepšení a práce studentů.
- Specifika práce s věkově heterogenní skupinou v kroužku dramatické výchovy na 1. stupni ZŠBenešová, Eva(Akademie múzických umění v Praze. Divadelní fakulta AMU, 2007)Datum obhajoby: 2007-09-04Práce nabízí ukázku možností způsobů práce a hledání námětů a látek u věkově heterogenní skupiny. Dále pak je zaměřena na specifika jednotlivých vývojových období školního věku, na potřeby a zájmy dětí a zachycuje výhody a úskalí práce s věkově heterogenní skupinou. Pro inspiraci jsou na závěr přiloženy ukázky různorodých lekcí připravených právě pro věkově heterogenní skupinu.