Katedra hudební produkce / Department of Music Production
Permanentní URI pro tuto komunitu
Procházet
Procházet Katedra hudební produkce / Department of Music Production podle oponent "ŠTILEC, Jiří"
Nyní se zobrazuje 1 - 16 z 16
Výsledků na stránku
Možnosti řazení
- Český spolek pro komorní hudbu se zaměřením na administrativně organizační procesyVolfová, Eliška(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2022)Datum obhajoby: 2022-09-14Tato práce se zabývá Českým spolkem pro komorní hudbu se zaměřením na jeho organizačně-administrativní složku. Práce se stručně zabývá vznikem spolku a společenskou situací v době jeho vzniku. Dále popisuje první roky jeho činnosti a organizační změny související s postupným slučováním s Českou filharmonií. Ve třetí kapitole se podrobně zabývá současnými organizačně administrativními procesy, jakými jsou: fungování Rady ČSKH, dramaturgie, produkce, marketing a zákaznický servis. V závěrečné části práce je nastíněno financování a tvorba rozpočtu, příklady významných světových organizací zaměřených na komorní hudbu a jejich srovnání s ČSKH. Poslední kapitola se věnuje cílům a vizím, které si České filharmonie a ČSKH kladou do budoucna.
- Činnost operního souboru NDB 2015 - 2020Ženíšková, Jitka(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2020)Datum obhajoby: 2020-06-22V mé bakalářské práci se zabývám činností operního souboru Národního divadla v Brně v letech 2015–2020. Ve vymezeném období analyzuji působení souboru Janáčkovy opery, jeho financování a marketing, jak se měnila jeho dramaturgie a co dalšího přispělo ke zvyšování uměleckých kvalit souboru. Důležitou součástí práce je také kapitola o mezinárodním festivalu Janáček Brno. Cílem práce bylo zjistit, jaký je vztah mezi uměleckou kvalitou souboru, návštěvností, výší příspěvků a tržbami ze vstupného. Kromě objasnění korelace mezi těmito skutečnostmi se mi podařilo vyvodit další faktory, které ve značné míře ovlivňují návštěvnost brněnského operního souboru a naznačují, jakým směrem by se měl do budoucna ubírat.
- Fenomén základního uměleckého vzdělávání v České republiceJirková, Kateřina(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2020)Datum obhajoby: 2020-06-22Cílem této práce je zmapování významu dvou rozdílných základních uměleckých škol pro kulturní život v dané lokalitě. Informace byly zpracovány převážně pomocí dat Ministerstva školství, mládeže a tělovýchovy, výročních zpráv a školských vzdělávacích programů konkrétních vzdělávacích institucí. V první části se práce zabývá historií a vývojem hudebního vzdělávání v českých zemích, po kterém se dále zaměřuje na současný systém hudebního vzdělávání v ČR s důrazem na jeho první stupeň. Ve druhé části práce dochází k analýze dvou vybraných škol, které jsou následně mezi sebou porovnávány. Pro toto srovnání jsem zvolila Základní uměleckou školu F. A. Šporka, Jaroměř a Fakultní základní uměleckou školu Hudební a taneční fakulty AMU v Praze.
- Financování hudebního školství v České republicePiatková, Patricie(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2018)Datum obhajoby: 2018-06-13V bakalářské práci se zabývám tématem financování hudebního školství v České republice. Tento výsek vzdělávání analyzuji a dávám do souvislostí s financováním. Charakterizuji hudební vzdělávání kopírující všeobecné vzdělávání, které je tvořeno třemi stupni, a to základní, střední a vyšší odborné a vysoké vzdělávání. Práce vychází z analýz a databází Ministerstva školství, mládeže a tělovýchovy a z výročních zpráv o činnosti a hospodaření vzdělávacích institucí. Tuto skutečnost pak dokládám jednotlivými tabulkami o hospodaření (rozpočty), počtu zařízení a počtů studentů jednotlivých stupňů vzdělávání.
- Koncertní sály v zemích východní Evropy po vstupu do EUDaněk, Ondřej(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2020)Datum obhajoby: 2020-06-05Diplomová práce se zabývá vyhledáním a popisem koncertních sálů, které byly postaveny v 11 zemích bývalého východního bloku po jejich vstupu do EU. Práce přináší zakládní informace o vzniku staveb a jejich rozpočet, stejně jako osobní hodnocení autora. Součástí práce je i detailní analýza historie a současné situace sálů pro symfonickou hudbu v České republice.
- Městský hudební busking a jeho regulaceZamouřilová, Eliška(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2020)Datum obhajoby: 2020-06-22Autorka se ve své bakalářské práci zabývá hudebním pouličním uměním ve městě a jeho regulacemi. Popisuje obecně závazné vyhlášky a případně jejich novely, ostatní podmínky a doporučení. Tím vyzdvihuje problematiku, se kterou se potýká především Praha, ale i jiná města s pouličními umělci. Dále mapuje historii pouličního umění v hlavním městě České republiky a přináší vhled do současné situace.
- Organizace a dramaturgie předních festivalů jazzové hudby v ČRPohlreichová, Tereza(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2018)Datum obhajoby: 2018-06-13Tato bakalářská práce je zaměřena na problematiku organizace a dramaturgie předních jazzových festivalů na území České republiky. V první kapitole je uvedena stručná historie vývoje jazzu na našem území, ve druhé pak přehled jazzových festivalů v České republice. Třetí kapitola pojednává o ekonomické situaci a především dramaturgickém vývoji tří známých českých festivalů v období posledních pěti let. Závěrečná kapitola je věnována významu festivalů pro českou jazzovou scénu, ať už z domácího nebo mezinárodního hlediska. Zdrojem jsou především materiály poskytnuté od vedení festivalů, na které je práce zaměřena, a dále rozhovory a korespondence s vedením festivalů a také aktivními jazzovými hudebníky.
- Organizace varhanních festivalůBeránková, Michaela(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2018)Datum obhajoby: 2018-06-13V této bakalářské práci se věnuji organizování varhanních festivalů. Cílem je vytvořit seznam těchto událostí konaných na území České republiky a analyzovat jejich způsob organizace. V první části definuji pojem festival a nastiňuji historii festivalů klasické hudby ve světě i v ČR. Následně mapuji nejvýznamnější varhanní festivaly na světě a uvádím kompletní seznam těchto událostí v ČR v letech 2016-2017. Druhá část práce obsahuje pět podrobných rozborů konkrétních festivalů (Mezinárodní varhanní festival Olomouc, Brněnský varhanní festival, Mezinárodní varhanní festival Audite Organum, Český varhanní festival a Terezínský varhanní festival) a jejich způsob organizace. Informace k těmto rozborům jsem získala přímo od pořadatelů. Zároveň uvádím příklady pozastavených festivalů. V poslední části shrnuji získané poznatky do obecného návodu pro pořádání varhanních festivalů.
- Pirátství v digitální hudbě v České republiceOchmanová, Magdaléna(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2018)Datum obhajoby: 2018-06-13V této bakalářské práci se zabývám pirátstvím na poli digitální hudby v České republice. V úvodu práce se věnuji vzniku pirátství obecně v uměleckém prostředí, kterému odpovídaly první legislativní kroky ochraňující autorská práva. Konkrétně mapuji vývoj a průběh pirátství v hudební oblasti. Kladu si za cíl objasnit, čeho se český uživatel dopouští, pokud si hudební nahrávku pořídí nelegální cestou, a jaké postihy mu za takové jednání hrozí. Uvádím do kontextu autorská práva a práva s nimi související jak v rámci české legislativy, tak i v rámci evropského práva. V neposlední řadě představuji organizace, které se tématem pirátství zabývají a kladu si otázku, zda jsou protipirátská opatření v českém prostředí dostačující.
- Rozhlasové vysílání v době multimediálních prostředkůZamouřilová, Eliška(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2022)Datum obhajoby: 2022-06-09Autorka se v diplomové práci zabývá rozhlasovým vysíláním v době multimediálních prostředků. Cílem je zmapovat rozhlasový trh, zjistit, zda a jak poslouchá široká veřejnost rádio, a jaký má rozhlas v dnešní době postavení na trhu. Důležitou součástí je i kapitola o rozhlasových kvótách, které jsou zaváděny v okolních zemích Evropské unie a v zámoří, a také v neposlední řadě analýza čtyř rozhlasových stanic, které jsou si vzájemně podobné, ale přece jen se v některých aspektech liší.
- Současné postavení žen ve vedoucích pozicích v oblasti kulturního managmentuFürbach Boušková, Monika(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2024)Datum obhajoby: 2024-06-05Ve své bakalářské práci se zabývám tématem profesního uplatnění žen v manažerských rolích a ve vedoucích pozicích v oblasti kulturního managementu v České republice. Cílem práce je vhled do aktuální situace žen v oblasti řízení státních a soukromých organizací na základě rozhovorů s předem vytipovanými respondentkami. Práce dále obsahuje klíčová data a informace o současných vládních přístupech k otázce rovnosti žen a mužů v pracovně právních oblastech a o celkovém přístupu současné společnosti.
- Specifika řízení operního souboruKopřivová, Zuzana(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2020)Datum obhajoby: 2020-06-05Cílem práce je nalezení specifik řízení operního souboru na základě detailního zkoumání české operní scény z nejrůznějších hledisek od roku 2010 až po současnost. Při sběru dat bylo využito především zdrojů sekundárních ale i primárních a dat osobně sesbíraných. Některá data byla následně zpracována do grafické podoby. Práce analyzuje personální údaje operních sólistických ansámblů, mapuje operní produkci divadel v České republice, premiérované tituly, obsazení jednotlivých inscenací a oceňování operních pěvců za umělecké výkony. Poskytuje přehled o vytížení jednotlivých sólistů operních souborů, o hostování umělců napříč republikou a vzájemném propojení českých operních scén. V poslední části práce jsou představeny názory a informace plynoucí z anonymního dotazníkového šetření mezi začínajícími operními pěvci, a postřehy dvou vybraných šéfů operních souborů. V závěru práce jsou získané informace shrnuty a jsou vyvozena základní specifika řízení operního souboru.
- Ticketingové společnosti v ČR se zaměřením na GoOut, s.r.o.Koťová, Barbora(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2022)Datum obhajoby: 2022-06-08Práce se zabývá tématem ticketingových společností působících na území České republiky. Představuje silné zástupce a detailněji se zaměřuje na ticketingovou společnost GoOut, s.r.o. V práci jsou porovnávané ticketingové společnosti na základě jejich webových stránek a komunikace na sociálních sítích. Dále práce mapuje dopady koronavirové pandemie na sektor kultury a ticketingové společnosti jako takové, státní kompenzace a snahy kulturních institucí reagovat na nově vzniklou situaci.
- Vliv dramaturgie operního souboru Národního divadla Brno na návštěvnostŽeníšková, Jitka(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2022)Datum obhajoby: 2022-09-14V této diplomové práci se zabývám dramaturgií operního souboru Národního divadla v Brně a jejím vlivem na návštěvnost. Cílem práce je zjistit, zda a do jaké míry dramaturgie ovlivňuje návštěvnost a jaké jsou další faktory, které návštěvnost ovlivňují. Nedílnou součástí této práce je přehled dramaturgie od roku 1965 do současnosti pro historický kontext a porozumění, jak se vyvíjel vkus lokálního publika.
- Význam a úloha ČT art v hudebním životě České republikyMochnáčová, Michaela(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2018)Datum obhajoby: 2018-06-13Hlavním cílem této bakalářské práce je hlubší poznání kulturního kanálu ČT art, který započal své vysílání dne 31. srpna 2013, a který dnes patří mezi nejlépe hodnocený televizní kanál s ohledem na spokojenost televizních diváků. První kapitola je zaměřena na organizační strukturu České televize, na radu České televize, její statut, kodex a etický panel a na zákony, podle kterých se řídí. Druhá kapitola pojednává o vzniku ČT art a její dramaturgii pořadů. Třetí kapitola vystihuje sledovanost pořadů ČT art v celkovém měření sledovanosti České televize, a dále sledovanost konkrétních hudebních pořadů na ČT art. Čtvrtá kapitola obsahuje základní přehled finančního rozpočtu na základě výročních zpráv České televize. Opět se zaměřením na kulturní programy a její výrobní finanční stránku, včetně programů hudebních. Závěrečná kapitola se věnuje Mezinárodnímu televiznímu festivalu Zlatá Praha, který je s ČT art úzce propojen.
- Zahraniční kulturní instituty v PrazeOchmanová, Magdaléna(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2020)Datum obhajoby: 2020-06-05Tato diplomová práce se zabývá významem zahraničních kulturních institutů EU a jejich působením v Praze. První kapitola uvádí kulturní instituty do kontextu zahraniční politiky, odlišuje měkkou a tvrdou moc státu a definuje význam veřejné diplomacie. Druhá kapitola se věnuje kulturní diplomacii, kterou představuje jako složku zahraniční kulturní politiky. Kulturní instituty fungují jako jeden z nástrojů kulturní diplomacie a pomáhají tak státům k lepšímu postavení v evropském (světovém) řádu. Třetí kapitola se zabývá přímo fenoménem evropských kulturních institutů, poskytuje jejich historický vývoj a představuje témata Nation brandingu a národní identity, se kterými se instituty potýkají. Čtvrtá kapitola pojednává o evropských kulturních institutech, které se nacházejí v Praze. Popisuje kulturní prostředí Prahy, její strategie, vize a cíle a také pojednává o aktuálním mezinárodním prostředí, které je důsledkem současné globalizace. Dále mapuje výskyt evropských zahraničních institutů v Praze a uvádí jiné možnosti fungování kulturní diplomacie. Závěrem konstatuje, že v Praze působí 11 zahraničních kulturních institutů. Hlavním posláním kulturních institutů je šíření kultury, jazyka a patřičné reprezentování obrazu dané země. Role kulturních institutů přímo podléhá zahraniční politice a prostřednictvím kultury a umění naplňuje státní strategie.