Katedra hudební produkce / Department of Music Production
Permanentní URI pro tuto komunitu
Procházet
Procházet Katedra hudební produkce / Department of Music Production podle oponent "BĚLOR, Roman"
Nyní se zobrazuje 1 - 13 z 13
Výsledků na stránku
Možnosti řazení
- České hudební agenturyDrda, Jakub(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2024)Datum obhajoby: 2024-06-05Bakalářská práce nesoucí název „České hudební agentury“, se bude zabývat dějinami české hudební kultury, historií a vznikem agentáže v České republice s ohledem na vzniklé monopoly skrze historii (viz Pragokoncert). Dále zmapuje, jaké hudební agentury v České republice působí dnes, na jaký hudební styl se zaměřují, které umělce případně zastupují a zda jsou pořadatelské či zprostředkující. Závěrečná kapitola práce pak poskytne určité srovnání s agenturami zahraničními.
- Fundraising, sponzorství a donátorství v britských kulturních institucích (srovnání s ČR)Nguyenová, Duyen Monika(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2018)Datum obhajoby: 2018-06-13Tato bakalářská práce se zabývá fundraisingem a jeho srovnáním ve vybraných britských a českých kulturních institucích. První část práce se věnuje východiskům jako je vymezení pojmu fundraising, jeho zásadám a segmentaci. Dále popisuje dárcovství a jeho daňovou úpravu v České republice a Spojeném království. V souvislosti se státním financováním je zde rozebrána problematika daňových asignací v kultuře. V druhé části je popsáno a srovnáváno financování a přístupy k dárcovství ve vybraných institucích (Royal Opera House, London Symphony Orchestra, Národní divadlo v Praze a Česká filharmonie).
- Kulturní centra na blízkém východěDietzová, Markéta(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2018)Datum obhajoby: 2018-06-14Práce je studií kulturního života na Blízkém východě. Soustředí se celkem na třináct zemí od Egypta po Írán a jejich kulturní centra. Jedná se především o operní domy, hudební tělesa a vzdělávací instituce. První část zachycuje nejdůležitější reálie muslimského světa tak, aby přiblížila čtenáři dané téma. Druhá část obsahuje informace o konkrétních institucích a v závěru práce je obsaženo shrnutí a objasnění výsledků výzkumu. Ten byl podpořen dotazníky zadané v České republice, Německu a ve vybraných zemích Blízkého východu.
- Mezinárodní hudební soutěže a jejich práce se svými laureátyDernerová, Veronika(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2018)Datum obhajoby: 2018-06-14Předložená práce se zabývá mezinárodními hudebními soutěžemi, jejich problémy se subjektivitou, s udělovanými cenami a následnou prací s laureáty. V rámci případové studie představuje také Mezinárodní hudební soutěž Pražské jaro, její historii i současnost. Soutěž je podrobena detailní analýze pomocí SWOT analýzy a vnitřní analýzy. Na základě jejích výsledků jsou navrhnuta řešení především v oblastech strategického plánování, práce s médii, partnery a laureáty.
- Operní studia ve světě a jejich význam pro budoucí profesionályMochnáčová, Michaela(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2020)Datum obhajoby: 2020-06-05Hlavním bodem této diplomové práce je šest prestižních operních studií, která působí při světových operních domech nacházejících se v Miláně, Paříži, Berlíně, Mnichově, Londýně a New Yorku. První kapitola se zabývá samotným pojmem operní studio, účelem jeho zřizování a jeho činností. Druhá až sedmá kapitola se zaměřuje na jednotlivá vybraná světová operní studia včetně nahlédnutí do historie operních domů. Osmá kapitola je souhrnem všech získaných informací včetně grafického znázornění některých získaných dat. Devátá kapitola se věnuje současné situaci v České republice konkrétně absenci operního studia s poukazem na existující orchestrální akademie. Závěrečná kapitola popisuje dvě nová operní studia ve Vídni a Bratislavě, která právě v této době již zahájila či brzy zahájí svou činnost.
- Orchestrální edukační programy a jejich přesah do hudební výchovyHrůzová, Štěpánka(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2020)Datum obhajoby: 2020-06-22Tato bakalářská práce se věnuje problematice edukačních orchestrálních programů a jejich přesahu do hudební výchovy. Zpracovává systém českého školství a českého uměleckého školství se zaměřením na hudební předměty a poskytuje ucelený přehled hudebního vzdělávání napříč všemi jeho stupni. Zaměřuje se také na typologii orchestrálních edukačních programů. Jako modelový příklad používá vzdělávací programy České filharmonie a nabízí možnosti, jak se k tomuto stavu co nejvíce přiblížit. Jednou z hlavních myšlenek práce je představit hudební výchovu v souvislosti s hudebním vkusem a vlivem společnosti.
- Produkce a provoz pěveckého sboru Police Symphony OrchestraJiskrová, Adéla(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2024)Datum obhajoby: 2024-09-09Cílem práce je poukázat na organizaci pěveckého sboru Police Symphony Orchestra z hlediska jak společného provozu s orchestrem i jako samostatného tělesa, tak na propracovanost jeho umělecké koncepce, a především netradiční způsob příprav koncertů. Formou čerpání z elektronických zdrojů, vlastním výzkumem a převážně rozhovory s jeho pracovníky vznikl dokument přinášející další možný pohled na produkci koncertů pěveckých sborů. Práce nejen na plánování samostatných projektů, ale také na společných koncertech s orchestrem, demonstruje originální způsob tvorby repertoáru a celkové umělecké koncepce, vysvětluje přípravy, jež jsou při koncertech tohoto formátu zapotřebí a ukazuje na další technické i umělecké aspekty, které jsou při provozu Police Symphony Orchestra jeho nedílnou součástí.
- Produkční praxe a realizace dosud neuvedených starších hudebních dělVeselá, Barbora(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2018)Datum obhajoby: 2018-06-13Cílem této bakalářské práce je přiblížení problematiky provedení dosud neuvedených starších hudebních děl. První část práce se věnuje více teoretickému aspektu hledání hudebních děl v archivech, práce s notovým materiálem a problémů které mohou nastat u skladeb 18. století a starších. Druhá část této práce je zaměřena na praktickou část realizace projektů zaměřených na starší hudební díla. Jsou zde uvedeny kapitoly k financování, dramaturgii a PR (Public Relations) projektů včetně informací o placené a neplacené reklamě.
- Streaming - nová forma distribuce klasické hudbyNguyenová, Duyen Monika(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2020)Datum obhajoby: 2020-06-05Tato diplomová práce se zabývá problematikou distribuce klasické hudby na audio a video streamingových platformách. Distribuci klasické hudby zasazuje do kontextu hudebního trhu a jeho hlavního problému v podobě value gap. Obchodní modely streamingových platforem uvádí problematikou předplatitelské ekonomiky a trendy spotřebitelského chování. Popsáno je fungování hlavních audio streamingových platforem včetně specializovaných služeb zaměřených na klasickou hudbu Primephonic a Idagio. Dále je zde uveden přehled video streamingových platforem s klasickou hudbou spolu s exkurzem do českého VOD (video on demand) prostředí.
- Turquerie a vzájemné interakce české a turecké hudební kulturyVečerníková, Natálie(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2024)Datum obhajoby: 2024-09-09Práce zkoumá vzájemné interakce evropské a turecké hudební kultury v historickém kontextu až po současnost a sleduje nejdůležitější trendy tzv. turquerie v evropské hudbě. Součástí práce je také představení hlavních rysů současné turecké hudební scény a případné možnosti spolupráce. Záměrem této práce je seznámit čtenáře s tureckou a turkickou hudební kulturou a poukázat na významný vliv této kultury na kulturu evropskou zejména v 18. století. Zároveň pojednává o současných hudebních kontaktech mezi Evropou a Tureckem, zvláště pak mezi Českou republikou a Tureckem. Přináší tak relativně komplexní vhled do historie a významu hudební kultury Turecka, která je v České republice poměrně opomíjená.
- Úloha showcase festivalů v hudebním průmysluBeránková, Michaela(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2020)Datum obhajoby: 2020-06-05Tato diplomová práce se zabývá tématem showcase festivalů. První kapitola představuje krátce přehled vývoje hudebního průmyslu a zasazuje problematiku showcase festivalů do kontextu. Dále je nastíněna jejich stručná historie, charakteristické znaky a přehled těchto akcí ve světě a v Evropě s medailonky těch nejvýznamnějších. Speciální kapitola je věnovaná výběru umělců. Následuje případová studie českého festivalu Nouvelle Prague. Poslední řešenou problematikou je efektivita showcase festivalů pro české umělce a profesionály, kde byly informace získané prostřednictvím dotazníku. Poznatky práce jsou rekapitulované ve shrnutí.
- Výroba hudebních nástrojů v České republiceŠustová, Karolina(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2018)Datum obhajoby: 2018-06-13V bakalářské práci se zabývám tématem výroby hudebních nástrojů v České republice, konkrétně výrobou kytar. Tuto specifickou oblast našeho průmyslu, stojící na pomezí umění a řemesla, představuji z různých úhlů. Nejprve její vývoj od první poloviny 20. století až do dnešních dnů. Z dostupných zdrojů, především elektronických, sestavuji aktuální přehled výrobců a poukazuji na jejich vazbu k důležitým organizacím, které je sdružují. Na základě dat získaných mou komunikací s výrobci a informací z jejich oficiálních webových prezentací docházím k průměrnému objemu výroby, míře exportu a způsobu distribuce. Dále se zabývám komunikací se zákazníky, jejich získáváním a celkovou konkurenceschopností. V závěrečné části rozebírám problematiku výroby – její typy, aktuální trendy, inovace a preference v oblasti komponentů.
- Založení společnosti v oblasti hudebního managementu.Boháčová, Gabriela(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2016)Datum obhajoby: 2016-09-21Cílem této práce je podat co nejvíce využitelných informací o založení společnosti v oblasti hudebního managementu. Práce nejprve pomáhá pochopit důležitou fázi před samotným založením společnosti a pokládá otázku, zda jsme na tento úkon připraveni. Dále popisuje obecné principy obchodních společností, které fungují pro kterýkoliv druh podnikání, včetně hudebního průmyslu. Tato práce je také zároveň průvodcem samotného založení společnosti s ručeným omezením nejen v České republice, ale i v USA a ve Spojeném království Velké Británie a Irska. V poslední řadě se zabývá specifikacemi hudebních společností a jejich problematikou.