Katedra hudební produkce / Department of Music Production
Permanentní URI pro tuto komunitu
Procházet
Procházet Katedra hudební produkce / Department of Music Production podle oponent "JANDÁČKOVÁ, Dana"
Nyní se zobrazuje 1 - 7 z 7
Výsledků na stránku
Možnosti řazení
- Crowdfundingové platformy v České republice a analýza vybraných kulturních kampaníJedličková, Johana(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2024)Datum obhajoby: 2024-06-05Bakalářská práce se věnuje tématu crowdfundingu a jeho přínosu v kulturní oblasti. V první části práce představuje a vymezuje téma a seznamuje čtenáře se základními pojmy spojené s touto problematikou. Dále definuje základní čtyři typy fungování a podrobně popisuje crowdfundingovou kampaň a všechny její fáze. Práce poté mapuje nejvýznamnější a nejrozšířenější platformy v České republice, které se zabývají crowdfundingem a podrobně rozvíjí jejich vznik, způsoby fungování a zmiňuje nejúspěšnější kampaně nejen z oblasti kultury, které byly na dané platformě realizovány. V analytické části práce představuje dva vybrané kulturní projekty, které úspěšně získaly finanční podporu přes crowdfundingovou kampaň. Jedná se o projekt dvou pražských kulturních domů, Jatka78 a Vzlet, kterým kampaň pomohla při prvotních krocích, rekonstrukci a vzniku těchto významných míst. Práce podrobně popisuje kampaně těchto dvou projektů a analyzuje jejich dobré a méně úspěšné stránky.
- Dostupnost orchestrálních edukačních programůŠandera, Jakub(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2022)Datum obhajoby: 2022-06-09Diplomová práce je zaměřená na orchestrální edukační programy. Hlavním cílem bylo zmapovat nabídku a ověřit dostupnost zmíněných programů pořádaných profesionálními orchestry pro žáky druhého stupně základních škol ve Středočeském kraji. Na základě dotazníkového šetření, kterého se účastnily desítky učitelů hudební výchovy ve Středočeském kraji, byly identifikovány hlavní bariéry v dostupnosti orchestrálních edukačních programů. Kromě toho 93, 8 % respondentů projevilo zájem o edukační programy, které by profesionální orchestry organizovaly přímo v jejich školách. Zjištění vedlo autora k představení konceptu vlastního projektu s názvem Hudební pohotovost.
- Dramaturgie a financování edukačních programůHrůzová, Štěpánka(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2022)Datum obhajoby: 2022-06-09Tato diplomová práce pojednává o problematice dramaturgie a financování v oblasti edukačních programů pro děti a mládež. Definuje pojem dramaturgie a dramaturg, a to jak v historickém, tak v současném náhledu. Zaměřuje se na roli hudebního dramaturga na české hudební scéně. Práce dále podrobně zpracovává dramaturgie edukací nabízených ve dvou vybraných orchestrech, v PKF – Prague Philharmonia a v Symfonickém orchestru hl. m. Prahy FOK. Ve zmíněných orchestrech sleduje financování dětských programů a přináší i jiné statistické údaje. Jako protiklad k velkým institucím a jejich edukacím představuje práce soukromý projekt Filharmoniště. Hlavní myšlenkou práce je poukázat na potřebu hudebního dramaturga jako profese a na jeho úlohu při tvorbě kvalitních vzdělávacích programů pro děti a mládež.
- Mendelssohn Haus v Lipsku a jeho aktivity pro veřejnostKramplová, Naděžda(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2023)Datum obhajoby: 2023-06-09Tato práce se popisuje koncertní aktivity Mendelssohn-Haus, hudebního muzea věnovanému životu a dílu hudebního skladatele Felixe Mendelssohna Bartholdyho, nacházejícího se v Lipsku. Aktivity této instituce srovnávám s dvěma muzei v Česku zaměřenými na skladatele Antonína Dvořáka; s Památníkem Antonína Dvořáka ve Vysoké u Příbrami a Muzeem Antonína Dvořáka v Praze. V teoretické části práce se věnuji pojmům z oblasti muzeologie a kulturního marketingu a historií skladatelských muzeí v ČR a v Německu. V praktické části po stručném přiblížení obou skladatelů popisuji, o jaké instituce se jedná, (rozdíly ve zřizovatelích a financování) jaké hudební programy tato muzea nabízejí, s jakými cílovými skupinami a jak pracují. Závěrem shrnuji, že instituce, které v obou zemích fungují jako samostatné celky, mají větší svobodu v dramaturgii koncertních akcí a dochází u nich i k větší realizační praxi těchto aktivit.
- Mezinárodní soutěž profesora Karla PatraseKonvalinková, Blanka(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2024)Datum obhajoby: 2024-06-05Má bakalářská práce bude pojednávat o založení Mezinárodní harfové soutěže Profesora Karla Patrase a o proběhlých ročnících této soutěže. V její úvodní části rozeberu historii české harfové školy a nutnost založení takové soutěže. Další částí bude struktura soutěže a její následný vývoj a změny v průběhu let. V té hlavní části se budu zabývat dosavadním financováním a potencionálním financováním následujícího ročníku.
- Pražský filharmonický sborBaďurová, Aneta(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2023)Datum obhajoby: 2023-06-09Pražský filharmonický sbor je nejstarší český profesionální sbor s nepřerušenou činností od roku 1935. Jako samostatná příspěvková organizace Ministerstva kultury České republiky Pražský filharmonický sbor funguje od roku 1991 organizačním odloučením od České filharmonie. Navzdory dlouhé historii tělesa doposud o Pražském filharmonickém sboru nebyla vydána žádná ucelená publikace. Tato diplomová práce představuje Pražský filharmonický sbor jako přední evropské těleso s nezastupitelnou rolí v českém hudebním životě a v reprezentaci české hudební kultury v zahraničí. Cílem práce je shrnout činnost sboru, podrobně popsat jeho vnitřní fungování a zhodnotit jeho postavení jako samostatné příspěvkové organizace. Zkoumána je historie sboru, jeho umělecká a edukační činnost, způsoby propagace a prezentace. Další část práce se zabývá uměleckým provozem, právní formou a vnitřním uspořádáním organizace. Analyzováno je finanční hospodaření a nastíněno je budoucí směřování tělesa. Práce čerpá především ze sezonních přehledů, brožur, výročních zpráv, novinových článků, rukopisů a dalších materiálů dostupných v archivu Pražského filharmonického sboru, doplněných osobními rozhovory se současným hlavním sbormistrem, ředitelem, tajemníkem sboru a vedoucí komunikace. S ohledem na historický kontext, současný stav i budoucí plány Pražského filharmonického sboru jsou v závěru práce uvedeny argumenty, proč je pro těleso státní příspěvková organizace vhodnou právní formou.
- Transformace státních příspěvkových organizací v oblasti kulturyUherková, Kamila(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2022)Datum obhajoby: 2022-06-09Tato práce se věnuje tématu transformace státních příspěvkových organizací v kulturní oblasti, které představuje nejenom v posledních letech hojně diskutovanou problematiku. První část je věnována historickým východiskům, která současné situaci předcházela, a která do jisté míry formovala stávající transformační návrhy. Následně bude popsána právní úprava, na základě které státní příspěvkové organizace v České republice poskytují veřejné kulturní služby. Právě stávající legislativa často představuje ohnisko sporů a požadavků transformace současných státních příspěvkových organizací. Práci uzavírá srovnání navrhovaných změn a jejich případnou perspektivu ve formě diskuse, která je konklusí všech aspektů zmíněných v rámci práce a pokouší se zodpovědět jednotlivé otázky týkající se problematiky transformace příspěvkových organizací, které vyvstaly na základě dříve uvedených východisek.