Diplomové práce / Master's theses
Permanentní URI pro tuto kolekci
Procházet
Procházet Diplomové práce / Master's theses podle oponent "GOGOLA, Jan"
Nyní se zobrazuje 1 - 8 z 8
Výsledků na stránku
Možnosti řazení
- Autorovo Já v dokumentárním filmu Na pomezí hrané tvorby a dokumentu: autor uchopuje sám sebe jako hlavní postavu ve filmuNesvačilová, Petra(Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta, 2015)Datum obhajoby: 2015-10-06Cílem mé diplomové práce je ukázat na základě kompilace vybraných dokumentárních filmů a mé vlastní tvorby, že vznikl dokumentární útvar, který doposud nemá specifické pojmenování. A jím je druh dokumentárního filmu, v němž je centrálním protagonistou režisér. Na základě rozborů jednotlivých režisérských přístupů a mé vlastní zkušenosti se v závěru pokouším o vytvoření návodu či postupu, který by mohl sloužit k lepšímu pochopení toho, jak tento nový dokumentární útvar režisérsky uchopit a jak s ním zacházet. Ve své práci se tedy budu snažit nalézt pravidla, jimiž se tetno směr řídí.
- Cestopisný film a cestopisný pořadPotočný, Tomáš(Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta, 2015)Datum obhajoby: 2015-06-17Tato práce se zabývá dokumentárním cestopisným filmem. Představuje základní vymezení žánru a stručně popisuje jeho historii od počátků kinematografie po dnešek, se speciálním zřetelem na aktuální zahraniční i české televizní série. V případové studii televizního cyklu Na cestě popisuje dramaturgická pravidla a produkční podmínky při natáčení i v postprodukci a analyzuje jejich dopad na výslednou podobu pořadu. Zároveň se zabývá výsledky měření sledovanosti a spokojenosti diváků a na základě dostupných dat vytváří profil diváka a pokouší se odvodit jeho představy a očekávání. Do kontrastu s televizní produkcí jsou v textu postaveny dva autorské filmy, které také splňují rysy cestopisného žánru: Notebook from China dánského režiséra Jorgena Letha a Mrtvá trať Šimona Špidly. Práce porovnává jejich režijní metody, srovnává je s parametry cyklů a snaží se odpovědět na otázku, zda je možné v podmínkách televizní cyklické produkce natočit autorský cestopisný film.
- Mír s tuleniNovák, Miloslav(Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2008)Datum obhajoby: 2008-10-06
- Oáza míruApostolski, Filip(Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2009)Datum obhajoby: 2009-06-05V balkánském státě Makedonie žije vedle Makedonců albánská menšina. Půl století oba etnika bydlely vedle sebe v stejných městech a vesnicích. V roce 2001 došlo k ozbrojenému konfliktu mezi etnickými Makedonci a Albánci. Následně tisíce Makedonců uprchly od svých bydlišť. Jejich domy a celý majetek byly zničeny v bojích.Válka skončila v stejném roce ale tito uprchlici se dodnes nemůžou vrátit do svých původních měst a vesnic. V důsledku války totiž vznikla výrazná nenávist mezi makedonským a albánským etnikem. Proto uprchlíci nyní žiji v ubytovnách a dostávají finanční příspěvky od státu. Film zkoumá současný život těchto makedonských uprchlíků a jejich boj o ztracené jmění...
- Out istický filmWagner, Jakub(Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta, 2014)Datum obhajoby: 2014-10-06Abstract: OUT- IS -TICKÝ FILM Rodící se dokumentární underground v Čechách NORMÁLNÍ JE NETOČIT! Diplmová práce jako manifest - jako cesta ke svobodnému uměleckému projevu. Jako autor této práce vycházím z praktických a teoretických zkušeností, více jak dvanáctiletého vztahu s dokumentárním filmem ( filmem vůbec ), při jeho studiu i praktickém každodenním zažívání v nejrůznějších podobách. Snažím se naznačit a pojmenovat současnou problematiku, natáčení, financování a uplatňovaní dokumentárního režiséra v kontextu systému, kontextu společnosti. Cílem této práce je zdůraznit důležitost svobodného uměleckého projevu v nynějším dokumentárním filmu, který se přibližuje masové zábavě. Pokouším se popsat nové hranice mezi komerční, užitkovou tvorbou a nezávislou kinematografií - undergroundem. Tvůrci, jejichž filmy mají blíže k poezii, malířství, videoartu nebo experimentu a kteří vnímají odlišným způsobem umělecké i společenské hodnoty, mají velký problém realizovat jakékoliv ze svých námětů, či scénářů, především kvůli složitým finančně mocenským strukturám, nastaveným v televizních i grantových radách. Dokumentární film se dnes stává velmi efektním a žádaným produktem. Tvůrci stojící mimo komerční, módní i " artové " proudy jsou a priori vytlačováni z okruhů institucí, kde se obecně lépe uplatňují režiséři - schopni správně fungovat v systému i ve společnosti. Takové tvůrce, ( včetně sebe samého ) pojmenovávám outisty a jejich filmy pojmenovávám v outistickými. Demonstruji na nich svůj současný postoj. Out - z anglického překladu znamenající: stát mimo, být venku, být vypnutý. Outistický film chápu jako současný výraz a autorský termín pro nezávislý dokumentární film vzešlý z českého dokumentárního prostředí. Outismus vzniká přesmyčkou slova autismus - popis choroby, na outismus. V druhé části této práce popisuji silný fenomén dokumentaristek vzešlých za posledních deset let z katedry dokumentární tvorby na pražské Famu, jejichž přístupy k dokumentárnímu filmu jsou zcela bezprostřední, ojedinělé, outistické a současně je pro ně normální netočit! Klíčová slova: Out -, být vzdálen, být v odlivu, vypnutý, zhasnutý, být ve stávce, být mimo hru, vyřazený, nepřicházet v úvahu, underground, poezie, peníze, haldy peněz, obraz, televize, auta, vize, moc.
- Pátrání po proměnách pedagogických koncepcí výuky dokumentárního filmu na FAMU 1962-2002Ježková, Viola(Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta, 2017)Datum obhajoby: 2017-10-03Diplomová práce mapuje po dekádách různá období v životě katedry, od jejího založení až po rok 2002, kdy se udály výrazné koncepční změny ve výuce, ale i proměna pedagogického sboru. Pátrá po vztazích mezi proměnami politických poměrů a stylem výuky dokumentárního filmu. It searches for the relationship between the changes in political conditions and the style of documentary film teaching.
- (Psycho)somatika (ve) filmuNovák, Miloslav(Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2008)Datum obhajoby: 2008-10-06Mezioborová teoretická práce (PSYCHO)SOMATIKA (VE) FILMU se zaobírá otázkami vztahu tělesnosti a emocionality filmového diváka. Analyzuje poznatky z psychologie, neurobiologie, estetiky, antropologie, filozofie i věd zabývajících se filmem. Poukazuje na nedávný objev zrcadlových neuronů, umožňující propojení vědeckého popisu při interpretaci významů díla a osobního, emocionálního prožitku. Zdůrazňuje principy, za nichž dochází k akumulaci významů a emocí při sledování filmu. A dále okamžiky, které rozhodují o přijetí celého filmu, a jeho následného hodnocení. Současně pokládá důležitou otázku autenticity zobrazovaného, ve filmu takzvaně hraném a dokumentárním. V neposlední řadě zkoumá temporální podobu filmu. Autor se domnívá, že film se může stát za určitých podmínek rozšířením žité existence člověka, a nikoliv jen virtuální náhražkou jeho nesplněných tužeb a životních přání.
- Súčasné tendencie tvorby hudobného dokumentu na SlovenskuMaletzová, Soňa(Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta, 2017)Datum obhajoby: 2017-10-03Táto práca je zameraná na fenomén súčasných hudobných dokumentov zo slovenskej scény. Práca skúma štyri výrazné filmy, ktoré vznikli za posledných desať rokov. Analýze sú podrobené filmy Para nad riekou, Nespoznaný, Juro a Hrana. Práca sa zaoberá ich obsahovou i formálnou stránkou, ako aj okolnosťami ich vzniku, ich sociálno-kultúrnym kontextom a dopadom.