Diplomové práce / Master's theses
Permanentní URI pro tuto kolekci
Procházet
Procházet Diplomové práce / Master's theses podle oponent "KOKEŠ, Lukáš"
Nyní se zobrazuje 1 - 3 z 3
Výsledků na stránku
Možnosti řazení
- Autoportrét více než portrétPetřina, Vojtěch(Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta, 2025)Datum obhajoby: 2025-01-21Diplomová práce Autoportrét víc než portrét se zabývá analýzou autoportrétu jako uměleckého žánru s důrazem na jeho ztvárnění ve filmovém médiu. Cílem práce je prozkoumat, jak filmaři překračují tradiční hranice autobiografického zobrazení a jak využívají filmové prostředky k vytvoření komplexních osobních výpovědí. Práce se zaměřuje na díla významných tvůrců jako Agnès Varda, Jean-Luc Godard a Marek Kuboš, jejichž filmy jsou příkladem kreativního zpracování osobních témat. V teoretické části práce jsou definovány klíčové pojmy spojené s autoportrétem a autobiografickým filmem. Následně jsou analyzovány vybrané filmy, přičemž důraz je kladen na jejich narativní strukturu, estetické ztvárnění a filozofické přesahy. Praktická část práce obsahuje režijní deník dokumentující tvorbu vlastního autobiografického filmu, což umožňuje přímou reflexi a aplikaci získaných poznatků. Výsledky analýzy ukazují, že filmový autoportrét se vyznačuje mimořádnou schopností kombinovat osobní výpověď s univerzálními tématy jako jsou identita, paměť, čas a smrt. Autoportrét není pouhým zobrazením tvůrce, ale stává se médiem pro hlubší sebezkoumání a komunikaci s divákem. Významnou roli hraje také otázka autenticity a míra sebestylizace, která je nevyhnutelnou součástí tohoto tvůrčího procesu. Tato diplomová práce přináší ucelený pohled na autoportrét ve filmovém kontextu a zdůrazňuje jeho význam jako formy uměleckého vyjádření, které překračuje hranice osobní výpovědi a stává se univerzálním prostředkem pro zkoumání lidské existence.
- Etnofikce jako cesta k pravděKolářová, Ester(Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta, 2020)Datum obhajoby: 2020-09-15Tato práce se bude zabývat problematikou přístupu a metodologie některých snímků Jeana Rouche v kontextu projektivní improvizace a etnofikce. Autorka se bude zamýšlet nad různými dopady specifických přístupů tohoto tvůrce na zprostředkování reality a autenticity a bude tato zamyšlení ukazovat na několika Rouchových filmech jako jsou snímky Moi, Noir, Jaguar, Petit a petit, La pyramid humaine a Chronique d´un été.
- Ztvárnění euforie trans* osob v dokumentárním filmuTurečková, Kateřina(Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta, 2022)Datum obhajoby: 2022-09-13Diplomová práce Ztvárnění euforie trans* osob v dokumentárním filmu se zabývá analýzou čtyř dokumentárních filmů (Na míru, XY Chelsea, Transhood a Proč se cítím jako kluk?), které se tématicky dotýkají motivu života trans* osob. V první části vymezuje pojmy zabývající se trans* identitou a dokumentárním filmem. V druhé části pak podrobně rozebírá jednotlivé ztvárnění pozitivních či euforických momentů sociálního herectva. Na závěr práce odpovídá, zda současné dokumentární filmy komplexně zobrazují realitu znázorněných trans* osob.