Diplomové práce / Master's theses
Permanentní URI pro tuto kolekci
Procházet
Procházet Diplomové práce / Master's theses podle oponent "KRÁLOVÁ, Lucie"
Nyní se zobrazuje 1 - 4 z 4
Výsledků na stránku
Možnosti řazení
- Alternativní možnosti vzdělávání v oblasti filmového uměníBartošová, Kristýna(Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta, 2019)Datum obhajoby: 2019-09-10Tato odborná práce si klade za cíl představit na příkladu metody renomovaného filmaře Mohsena Makhmalbafa různé přístupy ke vzdělávání v oblasti filmového umění. Práce rovněž nastíní další alternativní přístupy ke vzdělávání v dané oblasti, jak v zahraničí, tak v ČR. Autorka se ve své práci zamýšlí nad tím, jaké vzdělání je pro budoucího filmaře důležité a jakou roli v rámci všech dostupných možností dnes ještě hrají klasické filmové univerzity. Jedná se o odbornou esej, která jako primární zdroj využívá autorčiny rozhovory s Mohsenem Makhmalbafem a jedním z jeho studentů. Na základě dalších rešerší, svých vlastních zkušeností a rovněž pomocí komparace předkládá autorka vlastní odborný názor na danou problematiku.
- Konstrukce realistického pojetí v americkém hraném filmu 21. stoletíChalupová, Barbora(Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta, 2022)Datum obhajoby: 2022-09-13Práce si klade za cíl prozkoumat režijní postupy, použité ve snaze o vzbuzení dojmu realističnosti ve filmovém vyprávění ve vybraných amerických hraných filmech 21. století. Mým záměrem je analýza formálních přístupů, generujících specifické podoby realismu v dílech Richarda Linklatera, Michaela Manna a Terrence Malicka. Nejprve shrnuji počátky uměleckého hnutí realismu a představuji koncept estetické normy s přihlédnutím k realismu. Poté se dostávám k samotné analýze režijních postupů. Zabývám se vedením herců, způsobem snímání, využíváním nových technologií, zvukovým pojetím či závěrečnou postprodukcí. Zkoumám filmovou řeč a dramaturgické postupy v konkrétních hraných titulech s přihlédnutím k reflexím těchto děl ze strany teoretiků a kritiků, čerpám také z volně přístupných rozhovorů s režiséry a s jejich spolupracovníky.
- Systém odměňování režisérů a režisérek autorských dokumentárních filmů v České republiceBičák, Matouš(Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta, 2024)Datum obhajoby: 2024-09-10Tato diplomová práce se zabývá systémem odměňování režisérek a režisérů autorských dokumentárních filmů v České republice. Cílem práce je analyzovat současné metody odměňování tvůrců a tvůrkyň a identifikovat hlavní institucionální a politické faktory ovlivňující výši honorářů. Práce se zaměřuje na filmy vznikající za podpory Státního fondu kinematografie a České televize, které jsou největšími institucemi podporujícími vznik dokumentárních filmů v České republice, a dále práce hodnotí vliv profesních organizací na vyjednávání podmínek. Metodologicky je práce založena na smíšeném výzkumném přístupu, který zahrnuje kvalitativní rozhovory s vybranými režiséry a režisérkami a zástupci a zástupkyněmi klíčových institucí, jakož i kvantitativní analýzu dat z dotazníkového šetření. Rozhovory byly realizovány se třemi režiséry a režisérkami a zaměřovaly se na jejich osobní zkušenosti s odměňováním v rámci různých projektů. Výsledky práce ukazují, že odměňování režisérů a režisérek autorských dokumentárních filmů v České republice je značně variabilní a závisí na mnoha faktorech, včetně typu produkce, dostupnosti veřejných dotací, nebo na vyjednávacích schopnostech samotných režisérek a režisérů. Práce rovněž identifikovala klíčovou roli profesních organizací, jako je Asociace režisérů a scénáristů a dramaturgů, v podpoře lepších pracovních podmínek a vyšších honorářů pro režiséry a režisérky.
- Zobrazení fenoménu smrti a umírání v české dokumentární tvorběKomrzýová, Adéla(Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta, 2020)Datum obhajoby: 2020-09-15Diplomová práce se zabývá způsoby, jakými je zobrazeno téma smrti a umírání v českém dokumentárním filmu. Zaměřím se na filmy, které přímo tato témata zobrazují, tj. odehrávají se jako primární děje. Pomocí filmové analýzy a kvalitativních rozhovorů s žijícími režiséry a režisérkami rozkrývám obraz, který je divákovi předkládán napříč dobou a přibližuje režijní metody autorů.