Hudební a taneční fakulta - HAMU / Music and Dance Faculty
Permanentní URI pro tuto komunitu
Procházet
Procházet Hudební a taneční fakulta - HAMU / Music and Dance Faculty podle oponent "BABORÁK, Radek"
Nyní se zobrazuje 1 - 6 z 6
Výsledků na stránku
Možnosti řazení
- Hornová třída Konzervatoře P. J. Vejvano vského KroměřížMlčák, Daniel(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2012)Datum obhajoby: 2012-06-05Tématem této bakalářské práce je Hornová třída Konzervatoře P. J. Vejvanovského Kroměříž. Práci rozděluji do tří kapitol a jejich podkapitol. V první kapitole píši o městě Kroměříž. Ve druhé kapitole představuji Konzervatoř P. J. Vejvanovského Kroměříž. Třetí kapitola je věnována absolventům, studentům a pedagogům Konzervatoře P. J. Vejvanovského Kroměříž. Třetí kapitolu a její podkapitoly považuji za stěžejní část této bakalářské práce. Jako přílohu přikládám CD s fotografiemi absolventů a pedagogů.
- J. Haydn - Tvorba pro lesní rohDekoj, Viktor(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2012)Datum obhajoby: 2012-06-05Práce se věnuje části díla Josepha Haydna, ve kterém je lesního rohu užito jako nástroje sólového či orchestrálního. Také se věnuje komorním skladbám. Život autora je popisován s ohledem na jeho působište se zaměřením na možnosti hráče na lesní roh příslušných orchestrů. Dále jsou uvedeny sólové, komorní a orchestrální skladby užívající lesního rohu ve větší míře. Práce je zakončena rozborem koncertu č. 1 D Dur Hob. VIId:3.
- Každodenní nátisková hygiena pokročilého hráče na lesní rohJavůrková, Kateřina(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2014)Datum obhajoby: 2014-06-09Tato práce se zabývá procesem rozehrávání se na lesní roh pro již pokročilého hráče. Důkladné a smysluplné rozehrávání by mělo být něco tak samozřejmého jako je například čištění zubů, proto jej nazývám nátiskovou hygienou. Měla by být pomůckou pro každého hráče, který zatím nemá vytvořený svůj vlastní rozehrávací systém a inspirací pro všechny ostatní, kteří by chtěli osvěžit svůj každodenní rituál. V této práci najdete denní cvičení pro rozšíření rozsahu, zrychlení jazyka, pružnost nátisku, ale také cvičení dechová, která jsou neméně důležitou součástí kvalitní hry na lesní roh.
- Lesní roh v Čechách po roce 1945Petrusová, Vilma(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2013)Datum obhajoby: 2013-06-04Bakalářská práce s názvem "Lesní roh v Čechách po roce 1945" je zaměřena na nejdůležitější informace, týkající se lesního rohu v letech 1945 až 2012. Práce je rozdělena do čtyř kapitol. V první kapitole je popsána ?Osobnost Zdeňka Tylšara?, génia, který dal světu hornistů nepřehlédnutelný přínos. Druhá kapitola je zaměřena na ?Akademii múzických umění v Praze? a ?Janáčkovu akademii múzických umění v Brně?, pedagogům na lesní roh a jejich významným absolventům. Třetí kapitola je věnována České filharmonii a historii členů hornové sekce od roku 1945. Čtvrtá kapitola stručně shrnuje přehled prvních mezinárodních kurzů na lesní roh v České republice ?Hornclass?. V přílohách jsou uvedeny doplňující informace - vzpomínky studentů na profesory Františka Šolce a Zdeňka Tylšara, osobní rozhovor s odb.as. Radkem Baborákem a prof. Bedřichem Tylšarem.
- Robert Schumann a koncertní kus pro čtyři lesní rohyČerná, Barbora(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2016)Datum obhajoby: 2016-09-19Ve své bakalářské práci jsem popisovala život Roberta Schumanna a jeho Koncertní kus pro čtyři lesní rohy, op. 86. Práce je rozdělena do tří kapitol. V první kapitole se zabývám životem skladatele. Druhá kapitola se zabývá skladbou Koncertní kus pro čtyři lesní rohy, op. 86, jejím vznikem a j ezde i formální robor. Ve třetí kapitole porovnávám nahrávky interpretů a jsou zde zmíněny i jejich životopisy.
- Technika hry na lesní roh se zaměřením na problematiku nátiskuHammer, Jiří(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2012)Datum obhajoby: 2012-09-03Téma této bakalářské práce má za cíl dopomoci hráči zvládnout nátiskovou problematiku. Náplní tohoto díla je komplexní nástin nátiskové techniky formou, která i bez audiovizuálních příkladů může dopomoci hráči k pochopení a osvojení si všech správných způsobů hry. Výsledkem je ucelený soupis metodických postupů práce s nátiskem. V praxi je tato práce doporučena pro užití všem hornistům, kteří chtějí zvládnout techniku hry na lesní roh.