Diplomové práce / Master's theses
Permanentní URI pro tuto kolekci
Procházet
Procházet Diplomové práce / Master's theses podle oponent "BROŽKOVÁ, Jana"
Nyní se zobrazuje 1 - 20 z 20
Výsledků na stránku
Možnosti řazení
- Analýza strojkového deníku (životnost strojků, frekvence výroby, rozdíly v kvalitě …)Klárová, Magdaléna(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2020)Datum obhajoby: 2020-09-07Diplomová práce představuje strojkový deník jako užitečný nástroj, který pomáhá udržet systém a přehled v používaných strojcích. Zároveň deník archivuje osobní historii práce na strojcích a je možné do ní kdykoli nahlédnout. Právě ta je předmětem analýzy souboru strojků za období minulých dvou let. Analýza rozděluje soubor strojků na kategorie, které jsou dále posuzovány z hlediska různých charakteristik.
- Dýchání při hře na dechový nástroj se za měřením na hobojTrojanová, Iveta(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2015)Datum obhajoby: 2015-06-05Diplomová práce "Dýchání při hře na dechové nástroje se zaměřením na hoboj" nás blíže seznamuje se správným dýcháním a s jeho důležitostí při hře na dechové nástroje. Detailně rozebírá dech ze všech hledisek, poukazuje na případné onemocnění spojené s dechovým ústrojím. Zabývá se nasazením, tvorbou tónu i nátiskem. Pro uvolnění držení nástroje, postoje a uvolnění dechu nabízí možnost cvičení jógy a dechových cvičení. Tato práce by se mohla stát vhodnou pomůckou pro učitele a studenty dechových nástrojů na základních uměleckých školách i na konzervatořích.
- F. V. Kramář a jeho koncerty F dur pro hoboj (Op. 37 a Op. 52), rozbor a interpretaceHalamová, Markéta(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2011)Datum obhajoby: 2011-06-07Tato magistreská práce se zabávý životem českého skladatele F. V. Kramáře a jeho dvěma koncerty pro hoboj, které jsou zde detailně analyzovány a nastíněna je i jejich interpretace a řešení některých problémů, se kterými se může interpret v průběhu studia setkat.
- Filharmonie Bohuslava Martinů - historie a současnostDedičová, Monika(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2018)Datum obhajoby: 2018-06-05Tato diplomová práce se zabývá vznikem a vývojem Filharmonie Bohuslava Martinů, která v současné době patří k nejvýznamnějším orchestrům v České republice. Obsahuje také informace o městě Zlín - o jeho historii, současnosti a o vývoji hudebního života města.
- Francouzská hobojová škola a její vliv na hobojovou školu českouŠkreptáčová, Anna(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2018)Datum obhajoby: 2018-06-05Tématem této diplomové práce je pojem francouzská hobojová škola a následně vliv této specifické školy na českou hobojovou školu. Cílem práce je zjistit platnost tohoto pojmu v současnosti, podat faktické informace o francouzské hobojové škole a zaznamenat vlastní zkušenost autorky s touto hobojovou školou. V úvodu autorka vysvětluje význam pojmu francouzská hobojová škola v této práci, sděluje cíle práce a důvod pro výběr tématu. První kapitola se zabývá pojmem francouzská hobojová škola a jeho významem v kontextu dnešní doby. Druhá kapitola popisuje historický vývoj francouzské hobojové školy, francouzských výrobců hobojů a současný systém hudebního vzdělávání ve Francii. Třetí kapitola na základě autorčiny zkušenosti zachycuje francouzské hobojisty, kteří působili v Čechách. Čeští interpreti, kteří mají spojitost s francouzskou hobojovou školou, jsou uvedeni ve čtvrté kapitole. Poslední kapitola zachycuje autorky zkušenost se studiem na pařížské národní hudební a taneční konzervatoři. Získané poznatky jsou shrnuty v závěru práce.
- Halamová M.: Magisterský koncertHalamová, Markéta(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2011)Datum obhajoby: 2011-06-07
- Harmonizující a léčebné účinky hudbyMelkusová, Hana(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2012)Datum obhajoby: 2012-06-06V práci pojednávám o léčebných možnostech hudby, o hudbě našich těl, o hudbě okolo nás a hudbě v nás. Snažím se přiblížit nejen hudebníkům skryté účinky hudby. Nabídnout možnost hudební hygieny, která je vhodná jak pro hudební profesionály, tak při pedagogické činnosti, nebo hudební laiky. Ráda bych přiblížila možnosti, které jsou nám běžně k dispozici, ale většinou je účelně nevyužíváme. Chtěla bych upozornit na nebezpečí, která se v mnohé hudbě skrývají a naopak vyzdvihnout i její klady a ukázat její prospěch. V předních kapitolách se snažím vysvětlit, jakým způsobem hudbu přijímáme, vytváříme, dělíme a co nám přináší. V následných kapitolách se zaměřuji k možnostem prospěšného užití hudby pro různé věkové kategorie. Práce může být podnětná nejen hudebníkům, pedagogům, ale také pomáhajícím profesím.
- Hobo v komorní hudbě Bohuslava MartinůSejkora, Jiří(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2011)Datum obhajoby: 2011-06-07Magisterská práce o komorní tvorbě Bohuslava Martinů je zaměřena na díla s obsazením hoboje. Po uvedení životopisu skladatele se jednotlivé kapitoly věnují daným skladbám s historickými souvislostmi a kompozičními technikami. Největší část práce se věnuje Fantazii pro theremin, hoboj, smyčcový kvartet a klavír H301, uvádí historii thereminu, prvního bezdotykového elektronického hudebního nástroje, a jeho vynálezce Lva Sergejeviče Těrmena. Z důvodu podobnosti nástrojů je připojeno také srovnání v provedení skladby s Martenotovými vlnami. Důležitým faktem a motivací k zaměření diplomové práce na tuto kompozici byla osobní zkušenost s provedením tohoto díla, včetně vytvoření záznamu, a spolupráce s německou thereministkou Carolinou Eyck.
- Hoboj ve filmové hudběHucek, Jakub(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2019)Datum obhajoby: 2019-06-06Diplomová práce Hoboj ve filmové hudbě se zabývá stěžejními autory světové filmové hudby 20. a 21. století a jejich orchestrálním kompozicím pro hoboj. Nejprve přibližuje historii filmu, posléze se dostává k nejvýraznějším skladatelským osobnostem věnujícím hoboji celé části partitur – především Enniovi Morriconemu a dále pak Johnu Williamsovi, Howardu Shoreovi, Michaelu Kamenovi a Miklósu Rózsovi. Dalším bodem práce je pak notový souhrn interpretačně nejobtížnějších orchestrálních sól a případných autorských poznatků. Cílem práce je přiblížit a seznámit čtenáře s nejdůležitějšími hobojovými sóly celosvětové filmové literatury, případně s jejich interpretační, či technickou problematikou. Nevěnuje se dílům přejatým z klasické hudby, ani sólům psaným pro anglický roh.
- Hobojová skupina Symfonického orchestru Českého rozhlasu.Pavlíček, Lukáš(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2015)Datum obhajoby: 2015-06-05Diplomová práce o hobojové skupině Symfonického orchestru Českého rozhlasu představuje první prosopografický přehled hobojistů v letech 1926?2014, kteří byli v orchestru zaměstnáni, či dlouhodobě vypomáhali. Biografický soupis hobojistů a katalogy jejich sólových rozhlasových nahrávek jsou základními předpoklady pro další bádání nad vývojem interpretačních forem. V prvních třech kapitolách jsou popsána východiska práce, použité prameny a historie i současná podoba rozhlasového orchestru. Čtvrtá kapitola přibližuje okolnosti vzniku Pražského komorního orchestru. Poslední kapitolu tvoří životopisy jednotlivých hobojistů, včetně podrobných údajů o jejich vzdělání a umělecké kariéře. Nepostradatelnou součástí jsou tabulky natočených zvukových snímků pro Český rozhlas. Biografický soupis hobojistů autor analyzuje a závěrem se zamýšlí nad rolí hobojové skupiny v rozhlasovém orchestru a její pozicí v interpretaci sólových skladeb. Přílohy zahrnují použité prameny a jiné materiály, fotografie a dokumenty z rozhlasového archivu.
- Marie Vaňková : Magisterský koncertVaňková, Marie(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2009)Datum obhajoby: 2010-06-08
- Pedagogové hobojové třídy AMU Ladislav Skuhrovský, František Hanták, Jiří MihuleWichterlová, Dana(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2007)Datum obhajoby: 2007-05-25Práce se zabývá třemi významnými pedagogy hobojové hry,představiteli tří různých generací od počátku 20.století až do současnosti.Každému přísluší jedna kapitola,která mapuje všechny důležité etapy života,umělecký vývoj a jejich přínos.V případě F.Hantáka a J.Mihule dopňuje kapitoly přehled nahrávek,na kterých se podíleli a které se mi při sbírání dokumentů podařilo dohledat.
- Prevence zdravotních obtíží hobojistůJenešová, Ivana(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2012)Datum obhajoby: 2012-06-06V souvislosti s nedávnými výzkumy v oblasti zdraví profesionálních hudebníků, se stává častěji předmětem diskuzí otázka prevence jejich zdravotních obtíží. Tato magisterská práce se zabývá vztahem mezi lidským tělem a hrou na hoboj, soustředí se na podání obecných informací ohledně fungování pohybového aparátu a fyzických procesů, které v těle probíhají během hraní. Odpovídá na otázku, jak je důležitá kompenzace jednostranných pohybů během hry, a uvádí možnosti kompenzace. Cílem práce je shrnout pozorování, vlastní zkušenosti a analýzy zdrojových odborných materiálů do zdraví prospěšného cvičebního systému pro hobojisty, který je orientovaný nejen na způsob cvičení na hudební nástroj, ale i na vhodná tělesná cvičení. Závěr rekapituluje nejdůležitější aspekty prevence.
- Problematika výroby hobojového strojku a nástrojů k tomu určenýchBalhar, Ondřej(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2022)Datum obhajoby: 2022-06-03Diplomová práce popisuje charakteristiky nástrojů určených pro výrobu hobojových strojků se zvláštním zaměřením na nože a jejich broušení. Úvodní kapitola je věnována stručné historii výroby strojků. Druhou kapitolu tvoří výsledky průzkumu mezi hobojisty o používaných nástrojích pro výrobu strojků a povědomí o broušení nožů. Třetí kapitola popisuje typy používaných nožů pro výrobu strojků. Další kapitola navazuje postupy broušení nožů a popisy typů brusných kamenů. Poslední kapitola je věnována další nástrojům pro výrobu strojků v chronologickém pořadí výroby strojku.
- Rozehrávací techniky profesionálního hobojisty/ profesionální hobojistkyTrnčíková, Barbora(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2021)Datum obhajoby: 2021-06-14Tato práce se zabývá tématem rozehrávání profesionálního hobojisty. Obsahem práce jsou rozhovory s profesionálními českými hráči na hoboj o jejich každodenních rozehrávacích technikách a osvědčených cvičeních, která praktikují. Dále práce představuje nejzásadnější knihy o technice hry na hoboj, ze kterých mohou hobojisté čerpat užitečné rady a cvičení. V závěru práce najdeme návrh systematického rozehrávacího a cvičebního plánu, který může být hobojistům inspirací pro každodenní cvičení.
- Sejkora J.: Magisterský koncertSejkora, Jiří(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2011)Datum obhajoby: 2011-06-07
- Sylvie Bodorová - hoboj v její tvorbě, tvůrčí skupina QuattroWendligová, Lucie(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2011)Datum obhajoby: 2011-06-07Ve své práci stručně popisuji život a dílo čtveřice známých českých hudebních skladatelů - Sylvie Bodorové, Zdenka Lukáše, Otmara Máchy a Luboše Fišera. Zmiňuji se zde také o jejich vzájemné spolupráci, plánech a projektech, dále pak o postoji ke komponování současné hudby a o jejich přístupu k interpretům a posluchačům.
- Wendligová L.: Magisterský koncertWendligová, Lucie(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2011)Datum obhajoby: 2011-06-07
- Wichterlová Dana : Magisterský koncertWichterlová, Dana(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2007)Datum obhajoby: 2007-05-25
- Životní osudy Modesta Petroviče MusorgskéhoVaňková, Marie(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2010)Datum obhajoby: 2010-06-08Ve své magisterské práci nazvané Životní osudy Modesta Petroviče Musorgského sleduji osobnost proslulého ruského hudebního skladatele a podrobně se zaměřuji na jeho rozporuplnou životní pouť. Stejně tak sleduji, jak Musorgského život a tvorbu ovlivnilo kulturní prostředí a významné osobnosti hudebního dění tehdejšího Petrohradu. Podrobněji se ve dvou kapitolách rovněž zaměřuji na některá stěžejní díla, jež došla plného uznání až po skladatelově smrti. Cílem mé práce bylo blíže se seznámit se životními osudy této jedinečné hudební osobnosti a zachytit formování a vývoj kompozičního stylu a osobité hudební řeči Modesta Musorgského.