Diplomové práce / Master's theses
Permanentní URI pro tuto kolekci
Procházet
Procházet Diplomové práce / Master's theses podle oponent "HERMAN, František"
Nyní se zobrazuje 1 - 15 z 15
Výsledků na stránku
Možnosti řazení
- Dechové trio v tvorbě českých autorů 20. stoletíVaňková, Simona(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2010)Datum obhajoby: 2010-06-08Magisterská práce s názvem Dechové trio v tvorbě českých autorů 20. století podrobně pojednává o čtyřech významných českých dílech pro dechové trio: Ervín Schulhoff - Divertissement pro hoboj, klarinet a fagot (1927), Bohuslav Martinů - Čtyři madrigaly pro hoboj, klarinet a fagot (1937), Iša Krejčí - Trio ? divertimento pro hoboj, klarinet a fagot (1935) a Klement Slavický - Trio per Oboe, Clarinetto in B e Fagotto (1937). Kapitoly obsahují jednak životopisy skladatelů, jejich inspirační zdroje a podněty, jednak podrobné interpretační rozbory jednotlivých dechových trií, s přihlédnutím k originálnímu přínosu českých skladatelů evropskému neoklasicismu. Práce je doplněna o soupis dalších českých dechových trií 20. století. Příloha obsahuje partitury čtyř rozebíraných děl.
- Dechový orchestr mladých KrnovHoráková, Lucie(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2010)Datum obhajoby: 2010-06-07Česká republika a zejména severní morava je známa bohatou tradicí dechové hudby. Dechový orchestr mladých Krnov funguje or roku 1961 nepřetržitě téměř padesát let. Za tuto dobu se stal špičkovým tělesem v oblasti mládežnických dechových orchestrů v České republice. Reprezentuje naši zemi na mnoha zahraničních zájezdech (Evropa, USA) a je výhercem významných soutěží. Těchto úspěchů dosahuje zejména díky svému uměleckému vedoucímu Karlu Dospivovi, který dirigentem po celou dobu fungování orchestru.
- Fagot v komorní tvorbě Bohuslava MartinůKrátká, Tereza(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2018)Datum obhajoby: 2018-06-05Název mé diplomové práce zní Fagot v komorní tvorbě Bohuslava Martinů. Práce má za cíl zmapovat komorní tvorbu Bohuslava Martinů pro fagot, konkrétně okolnosti vzniku skladeb, premiéry či nahrávky. Dalším bodem zkoumání je výběr několika interpretačně zajímavých částí v partech fagotu a jejich posouzení z pohledu interpreta. V první kapitole se věnuji osobnosti Bohuslava Martinů v jednotlivých obdobích života s odkazy na nejvýznamnější skladby profesní vlivy. V další kapitola obsahuje soupis komorní tvorby pro fagot Bohuslava Martinů s informacemi o vzniku a premiérách daných skladeb. Nachází se zde také notové ukázky zajímavých míst v partech fagotu a jejich interpretační specifika.
- Historie a vývoj fagotového strojkuSoukal, Libor(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2009)Datum obhajoby: 2009-06-16Cílem této práce bylo popsat historii a vývoj fagotových strojků.Velký význam pro konstrukci a správnou funkci strojků má materiál, třtina Arundo Donax. V práci je popsán a vysvětlen vztah mezi biologickými, fyzikálními a chemickými vlastnostmi této rostliny,které jsou pro výrobu strojku požadovány.Detailně je uveden postup výroby strojků.
- Karel Pivoňka a fagotová třída HAMU od jejího počátku do současnostiPropilková, Denisa(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2014)Datum obhajoby: 2014-06-10Název mé magisterské práce zní Karel Pivoňka a fagotová třída HAMU od počátku do současnosti. V první kapitole uvádím vývoj české fagotové školy a vše co předcházelo vzniku fagotové třídy HAMU. V první kapitole se nachází podkapitola, kde se zmiňuji o osobnosti Karla Bidla, který měl také vliv na vývoj české fagotové školy. V druhé kapitole pojednávám o Hamu, systému na škole a jednotlivých katedrách. V následující třetí kapitole je popsána osobnost Karla Pivoňky a v její podkapitole jsou uvedeni všechny jeho absolventi konzervatoře i HAMU. Další kapitola obsahuje nevýznamnější absolventy HAMU od počátku do současnosti. V poslední kapitole je přehled většiny veřejných koncertů a přenosů pro rozhlas, které hrál Karel Pivoňka. V příloze se nachází naskenované fotografie prof. Karla Pivoňky.
- Klarinet a jeho žánrová všestrannost v hudbě 20. stoletíSlováček, Felix(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2011)Datum obhajoby: 2011-09-01Práce se zabývá žánrovou rozmanitostí klarinetu ve 20. století a zaměřuje se na interprety, kteří se pohybují na pomezí klasiky a jazzu. První kapitola uvádí obecný vývoj klarinetu až po současnost. Druhá popisuje využití klarinetu, jak v různých hudebních seskupeních, tak v nonartificiální hudbě. Třetí kapitola se zaměřuje na stěžejní klasické skladby pro klarinet, zkomponované skladateli ovlivněnými folklórem. Čtvrtá a pátá kapitola obsahuje nejvýznamnější interprety světové a české scény, jež se celý svůj život vyskytovali mezi klasikou a jazzem. V poslední kapitole přináším své vlastní poznatky a zkušenosti z hudby žánrových přesahů.
- Lucie Horáková: Magisterský koncertHoráková, Lucie(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2010)Datum obhajoby: 2010-06-07
- Matlasová Kateřina : Magisterský koncertMatlasová, Kateřina(Akademie múzických umění v Praze. Hudební fakulta AMU, 2008)Datum obhajoby: 2008-09-02
- Metodika ako prostriedok hudobného rozvoja žiakaMakarovič, Jozef(Akademie múzických umění v Praze. Hudební fakulta AMU, 2008)Datum obhajoby: 2008-06-06Táto práca je venovaná otázkam a problematike hudobného rozvoja žiaka. Analyzujem v nej zákonitosti rozvoja z hľadiska hudobných zručností, schopností, rozoberám negatívne elementy brzdiace hudobný vývin a uvádzam možnosti a spôsoby riešenia problémov s tým spojené. Popisujem metodické a pedagogické postupy učiteľa ako hlavného predpokladu a činiteľa k vychovaniu úspešného hudobne vzdelaného človeka.
- Metodika hry na lesní rohMatlasová, Kateřina(Akademie múzických umění v Praze. Hudební fakulta AMU, 2008)Datum obhajoby: 2008-09-02Tématem této diplomové práce je Metodika hry na lesní roh. Text je rozdělen do několika kapitol. Po krátkém úvodu se zabývám vývojem lesního rohu s přihlédnutím k počátku vývoje v Čechách. Kapitola třetí přináší stručný přehled vybraných metodických škol. Následují kapitoly o držení nástroje, dýchání, nátisku. Těžiště práce tvoří kapitoly nátisková a dýchací cvičení.
- Rossiniho život a dílo: Fagotový koncert a otázka autorstvíHlavatý, Petr(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2012)Datum obhajoby: 2012-06-06Gioacchino Rossini, který žil v letech 1792-1868, byl autorem 39 oper, rozličných děl duchovní hudby, kantát a dalších vokálních a instrumentálních skladeb a souborů různých menších skladeb nazvaných Péchés de vieillesse (Hříchy stáří). Působil především v Itálii a Francii. Svoji skladatelskou činnost přerušil v roce 1829 a do konce života komponoval převážně jen drobnější a příležitostné skladby. Mezi typické znaky jeho tvorby patří melodicky nápaditá témata, sotto voce střídané fortissimem celého orchestru, doprovod tzv. brýlovým basem a témata začínající šestnáctinovou hodnotou následovanou půlovou (nebo jejich variace). Fagotový koncert, jehož autorství není zatím potvrzeno, byl napsán pravděpodobně mezi lety 1845-48 pro fagotistu Nazzarena Gattiho pro jednu ze závěrečných zkoušek na hudebním lyceu. Detailním rozborem díla lze však dojít k závěru, že koncert není zcela původním Rossiniho dílem. V dnešní době je nejvíce ceněn za díla, která jsou psána ve stylu italské opery buffa (např. Lazebník sevillský).
- Simona Vaňková: Magisterský koncertVaňková, Simona(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2010)Datum obhajoby: 2010-06-08
- Slováček Felix: Magisterský koncertSlováček, Felix(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2010)Datum obhajoby: 2011-09-01
- Soukal Libor: Magisterský koncertSoukal, Libor(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2009)Datum obhajoby: 2009-06-16
- Úvod do historie, teorie a problematiky fagotové hryNováková, Michaela(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2015)Datum obhajoby: 2015-06-05Cílem této práce je poskytnout dostatečný doplňkový materiál pro pokročilejší žáky hry na fagot. Na hodinách praktické výuky často nezbývá dostatek času na sdělení zajímavých informací, které by žákovi byli jistě k užitku. Název diplomové práce zní Úvod do historie, teorie a problematiky fagotové hry. Obsah této práce je zaměřen na teoretické poznatky, ale i na informace, které jsou užitečné v praxi. Nejprve jsou připomenuty základní údaje o fagotu a jemu příbuzných nástrojích. Další kapitoly jsou zaměřeny na historický vývoj dvouplátkových dechových nástrojů, výrobní postup fagotu a kontrafagotu či přehled důležitých pojmů. Jsou zde k nalezení informace o dýchání a praktické tipy a rady. Část je také věnována významným autorům a interpretům fagotových skladeb.