Diplomové práce / Master's theses
Permanentní URI pro tuto kolekci
Procházet
Procházet Diplomové práce / Master's theses podle oponent "MALIMÁNEK, Karel"
Nyní se zobrazuje 1 - 10 z 10
Výsledků na stránku
Možnosti řazení
- Dech při hře na žesťové nástrojeŽáková, Petra(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2012)Datum obhajoby: 2012-06-06Ve své diplomové práci se zabývám dýcháním při hře na žesťové nástroje. V první kapitole s názvem Proces dýchání popisuji dýchací systém, jeho dýchací ústrojí a vlastní proces dýchání se zaměřením na typy dýchání, regulaci dýchání a objem plicního vzduchu. Následně se zabývám dýcháním při hře, tedy dechem ve spojení s tvorbou tónů, s nátiskem, prací jazyka, technikou prstů. Ve druhé kapitole podávám pohled významných hráčů a učitelů na dýchání při hře na dechové nástroje, který je doplněn o pohled východních kultur na běžné dýchání. Ve třetí kapitole uvádím metody rozvoje dýchání. Nejprve se zaměřuji na vývoj a užití typů dýchání, poté na rozvoj techniky dýchání. Tato kapitola obsahuje mnohá dechová cvičení prováděná s nástrojem i bez, vedoucí k volnosti a rychlosti vdechu a rovnoměrnosti a držení výdechu. Cvičení napomáhají celkovému upevnění dýchacího svalstva.
- Hudba Hradní stráže pod Vojenskou kanceláří prezidenta republikyHomolka, Martin(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2018)Datum obhajoby: 2018-06-05Tato absolventská práce pojednává o Hudbě Hradní stráže pod Vojenskou kanceláří prezidenta republiky, která je od roku 1990 součástí Hradní stráže. Od historických souvislostí, přes bývalé i současné velení až k samotným členům orchestru, včetně uplatnění některých absolventů vojenské základní služby.
- Jan Nosek: Magisterský koncertNosek, Jan(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2010)Datum obhajoby: 2010-06-08
- Koletova hornická hudba Rtyně v Podkrkon ošíRejdák, Jaroslav(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2012)Datum obhajoby: 2012-06-06Tato práce se zabývá historií Koletovy hornické hudby ze Rtyně v Podkrkonoší, festivalem dechových hudeb Koletova Rtyně a nejvýznamnějšími osobnostmi, které jsou s orchestrem spojeny. Rtyňská hornická hudba má velmi bohatou historii a v roce 2014 oslaví 150 let existence. Za celou dobu své existence nikdy nepřerušila svoji činnost a přestála všechny problémy. Festival Koletova Rtyně je jedním z nejstarších festivalů velkých dechových orchestrů v České republice. Vznikl na základě společného koncertu rtyňského orchestru a Kmochovy hudby Kolín v roce 1960. Na rok 2014 je naplánován 50. ročník festivalu. Osobnostmi, které měly na chod Koletovy hornické hudby největší vliv jsou především bratři Koletové, po nichž orchestr v současnosti nese jméno, a Zdeněk Tlučhoř, který vede orchestr v současnosti.
- Mezinárodní trombonové soutěžeChmelař, Martin(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2012)Datum obhajoby: 2012-06-06Ve své diplomové práci poskytuji přehled a informace o mezinárodních trombonových soutěžích. První kapitola je vyhrazena evropským soutěžím. Jsou zde uvedeny časové intervaly, po kterých se soutěže opakují, období a místa, ve kterých se konají, podmínky pro přijetí a informace kým jsou pořádány. Druhá kapitola je uspořádána stejným způsobem a obsahuje mimoevropské soutěže. Ve třetí kapitole jsou uvedeny stručné životopisy současných nejvyhledávanějších porotců mezinárodních interpretačních soutěží.
- Moťka L: Magisterský koncertMoťka, Lukáš(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2011)Datum obhajoby: 2011-09-01
- Symfonický orchestr hl. m. Prahy FOK a j eho žesťová skupinaŠtainerová, Kateřina(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2015)Datum obhajoby: 2015-06-05Diplomová práce na téma Symfonický orchestr hlavního města Prahy FOK a jeho žesťová skupina je rozdělena do čtyř kapitol. První kapitola se věnuje vývoji orchestru od počátku jeho založení až po současnost. Druhá až čtvrtá kapitola se zaměřuje na žesťovou skupinu zmíněného tělesa, kde jsou podrobně zpracovány jednotlivé umělecké životopisy současných hráčů. Druhá kapitola se soustředí na členy trombonové skupiny, do níž spadají též dva členové hrající na tubu. Třetí kapitola se zabývá trumpetovou skupinou a čtvrtá kapitola skupinou lesních rohů.
- Technologie pozounuBergmann, Michal(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2016)Datum obhajoby: 2016-06-07Tato práce je zpracováním nevydaných a nezveřejněných poznatků prof. Jaroslava Ušáka doplněných o moderní poznatky. Technologie pozounu je zeširoka pojaté téma, avšak vyčlenili-li bychom jen jedno odvětví, obrázek by byl neúplný a možná dokonce nesmyslný. Zabývá se podrobně stavbou nástroje, jeho výrobou a jejími úskalími, ale také úskalími nátisku nebo mechanických vylepšení. Rovněž obsahuje krátkou kapitolu o dusítkách.
- Výuka trombonové hry na českých a moravských konzervatořích od 2. pol. 20. století do současnosti.Nosek, Jan(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2010)Datum obhajoby: 2010-06-08V této práci se zaměřuji na výuku trombonu na konzervatořích v České republice. Ve stručnosti zmiňuji historii jednotlivých škol a vyjmenovávám pedagogy trombonu, kteří zde působili. Hlavním přínosem této práce by mělo být zachycení současného stavu výuky trombonu ? představením kantorů konzervatoří a jejich odpověďmi na dotazník, který jsem pro tuto práci vytvořil. V tomto přehledu lze zachytit jak styčné body 0F02FE1180 tak pestrost výuky trombonu na dnešních konzervatořích.
- Vznik, historie a spolubráce mezi trombónovou třídouJAMU a AMUMoťka, Lukáš(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2011)Datum obhajoby: 2011-09-01Tato diplomová práce pojednává o vzniku a historii oboru hra trombon na českých hudebních vysokých školách, Janáčkově akademii múzických umění v Brně a Akademii múzických umění v Praze. Práce se snaží o poskládání kompletní mozaiky akademické trombónové éry: každý pedagog daného oboru je představen krátkým medailonem o svém životě a práci, a to v chronologické návaznosti působení jednotlivých pedagogů od počátků oboru do současnosti. Kromě toho práce ukazuje prostřednictvím osobní korespondence na spolupráci mezi dvěma profesory oboru hry na trombon Lubomírem Klučarem z JAMU a Miloslavem Hejdou z AMU, kteří tak vlastně představují "brněnskou" a "pražskou" trombónovou třídu a vztah mezi nimi. Práce také předkládá úplný výčet absolventů obou trombónových škol.