Diplomové práce / Master's theses
Permanentní URI pro tuto kolekci
Procházet
Procházet Diplomové práce / Master's theses podle oponent "MIHULE, Jiří"
Nyní se zobrazuje 1 - 11 z 11
Výsledků na stránku
Možnosti řazení
- Bílá M.: Magisterský koncertSejkorová, Marta(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2011)Datum obhajoby: 2011-06-07
- Hobo v komorní hudbě Bohuslava MartinůSejkora, Jiří(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2011)Datum obhajoby: 2011-06-07Magisterská práce o komorní tvorbě Bohuslava Martinů je zaměřena na díla s obsazením hoboje. Po uvedení životopisu skladatele se jednotlivé kapitoly věnují daným skladbám s historickými souvislostmi a kompozičními technikami. Největší část práce se věnuje Fantazii pro theremin, hoboj, smyčcový kvartet a klavír H301, uvádí historii thereminu, prvního bezdotykového elektronického hudebního nástroje, a jeho vynálezce Lva Sergejeviče Těrmena. Z důvodu podobnosti nástrojů je připojeno také srovnání v provedení skladby s Martenotovými vlnami. Důležitým faktem a motivací k zaměření diplomové práce na tuto kompozici byla osobní zkušenost s provedením tohoto díla, včetně vytvoření záznamu, a spolupráce s německou thereministkou Carolinou Eyck.
- Isang Yun a jeho skladby pro hobojKozáková, Kamila(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2012)Datum obhajoby: 2012-06-06Diplomová práce na téma Isang Yun a jeho skladby pro hoboj představuje osobnost korejského skladatele Isanga Yuna se zaměřením na jeho skladby věnované hoboji. První kapitola obsahuje shrnutí zásadních mezníků pestrého života komponisty. V následující kapitole se práce stručně zabývá charakteristikou tradiční korejské hudby, vlivem západní kultury na korejskou hudbu a jejich vzájemné prolínání. Na ni navazuje kapitola popisující skladebný styl Isanga Yuna, ve kterém se jedinečným způsobem snoubí prvky obou odlišných kultur. Jeho tvorba je zde rozdělena do pěti stylistických etap a dílčí podkapitola nabízí vhled do některých skladatelových kompozičních postupů. Poslední kapitola obsahuje rozbor pěti skladeb, které Isang Yun věnoval hoboji, a to konkrétně Piri, Doppelkonzert pro hoboj a harfu, Rondell, Quartett pro hoboj a smyčce a Bläserquintett.
- Komorní dechová hudba v období klasicism u na příkladech W.A. Mozarta, L.v.Beethovena a A. RejchyLužná, Kateřina(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2012)Datum obhajoby: 2012-06-06Tato magisterská práce se zabývá pojednáním o komorní hudbě, a to zejména pro dřevěné dechové nástroje v období klasicismu. Na počátku se zaměřuji na klasicismus po obecné stránce a potom dále navazuji na hudební klasicismus, který se dělí na tři etapy. Následující kapitoly se zabývají studií o mistrech klasické a preromantické hudby. Jsou to W. A. Mozart, L. v. Beethoven a A. Rejcha.
- P. I. Čajkovskij a jeho symfonická tvorbaFürbach, Václav(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2006)Datum obhajoby: 2006-06-15Má diplomová práce se skládá ze třech kapitol. První obsahuje podrobný životopis P.I.Čajkovského, vystihuji zde Čajkovského osobnost od jeho dětství až po zralý věk. V druhé části najdeme formální rozbor jeho sinfonií. Třetí kapitola se nazývá "Interpretační problémy fagotových sól Čajkovského sinfonií" a najdeme zde výběr nejzásadnějších sól IV., V. a VI. sinfomie a návody, jak řešit jejich obtížnou interpretaci.
- Sejkora J.: Magisterský koncertSejkora, Jiří(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2011)Datum obhajoby: 2011-06-07
- Souček Jan: Magisterský koncertSouček, Jan(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2009)Datum obhajoby: 2009-06-16
- Soutěž Pražského jara v oboru hobojSejkorová, Marta(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2011)Datum obhajoby: 2011-06-07Tato magisterská práce pojednává o Mezinárodní hudební soutěži Pražského jara, nejvýznamnější české hudební soutěži celosvětového významu. Soutěž je nejprve představena z pohledu historického vývoje a konkrétní kapitoly jsou věnovány jednotlivým ročníkům soutěže v oboru hoboj, který má společně s ostatními dřevěnými dechovými nástroji v soutěži své stálé místo od roku 1953. Práce mapuje průběh každé soutěže v daném roce, sleduje vývoj repertoáru jednotlivých kol i soutěžních podmínek, které prošly v průběhu historie četnými změnami. Uvádí také přesné složení poroty a především přehled laureátů v daném ročníku. Důležitým doplňkem kapitol jsou také životopisy jednotlivých laureátů, které podtrhují dopad soutěže na profesní uplatnění v jejich umělecké kariéře.
- Sylvie Bodorová - hoboj v její tvorbě, tvůrčí skupina QuattroWendligová, Lucie(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2011)Datum obhajoby: 2011-06-07Ve své práci stručně popisuji život a dílo čtveřice známých českých hudebních skladatelů - Sylvie Bodorové, Zdenka Lukáše, Otmara Máchy a Luboše Fišera. Zmiňuji se zde také o jejich vzájemné spolupráci, plánech a projektech, dále pak o postoji ke komponování současné hudby a o jejich přístupu k interpretům a posluchačům.
- Tvorba Roberta Schumanna pro hobojSouček, Jan(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2009)Datum obhajoby: 2009-06-16Dílo pro hoboj Roberta Schumanna se zaměřením na skladby vzniklé v roce 1849, Tři romance op. 94, Fünf Stücke im Volkston op. 102. Popis situace v hudebním světě 19. století ve vztahu k hobojové praxi. Stav a vývoj nástroje v tomto období. Životopisy Clary Wieck ? Schumann a Roberta Schumanna. Dále Tři romance op. 22 Clary Schumann.
- Wendligová L.: Magisterský koncertWendligová, Lucie(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2011)Datum obhajoby: 2011-06-07