Procházet podle oponent "ČECHOVÁ, Eva"
Nyní se zobrazuje 1 - 2 z 2
Výsledků na stránku
Možnosti řazení
- Koncepce vnímání autorského představeníMikulska, Olga(Akademie múzických umění v Praze.Divadelní fakulta, 2017)Datum obhajoby: 2017-09-26Tato práce se zaměřuje na definici pojmu „skupinové autorské představení“ na základě autorčiných zkušeností získaných během uvádění a rozboru autorského představení Caza casasueños v rámci uměleckého projektu Autorské divadlo v komunitě bez divadelního povědomí, který proběhl v červenci a srpnu 2016 na území Kolumbie. Práce popisuje zrod a vývoj nápadu a zdůrazňuje při tom procesuálnost vzniku autorského představení, jehož podoba je průběžně modifikována na základě specifického vztahu mezi autory-herci a diváky. V hlavní části práce autorka popisuje reakce a zpětnou vazbu, kterou představení a jeho tvůrci obdrželi od účastníků divadelních dílen, jež pořádali v kolumbijském Guadalupe. Prostřednictvím jejich konfrontace se zkušenostmi s obecenstvem z jiných míst v Kolumbii autorka ukazuje, jak se představení měnilo, a podtrhává při tom zejména vliv kultury na obecnější způsob, jímž lidé vnímají realitu. V závěru práce autorka reflektuje příběh vzniku a vývoje skupinového autorského představení ve vztahu k dílům a myšlenkám velkých divadelních tvůrců 20. století – Augustu Boalovi, Eugeniu Barbovi a Jerzymu Grotowskému.
- Učení (se) aneb Cesta tam a zase zpátkyAubrechtová Mirakjan, Alina(Akademie múzických umění v Praze.Divadelní fakulta, 2018)Datum obhajoby: 2018-06-05Diplomová práce Učení (se) aneb Cesta tam a zase zpátky reflektuje autorčinu dosavadní studijní cestu a několikerý zvrat v pohledu na učení (se). Impulzem pro napsání práce bylo nutkání přijít na to, co zapříčinilo ztrátu chuti učit se (a vyučovat) a co naopak způsobilo její návrat. V jednotlivých kapitolách se práce zabývá otázkami, co je učení a jakými způsoby jej lze realizovat; kdo je dobrý učitel či jak se navzájem ovlivňuje učení a sebepoznání. Značná část textu je věnována ozřejmění pedagogických principů uplatňovaných na Katedře autorské tvorby a pedagogiky DAMU a na kurzu Kreativní pedagogika a pedagogická kondice, protože ty měly největší podíl na změně autorčina názoru na pedagogiku a učení vůbec.