Procházet podle oponent "ČENĚK, Jan"
Nyní se zobrazuje 1 - 8 z 8
Výsledků na stránku
Možnosti řazení
- Degradace zvukové kvality jako prostřede k zvukové dramaturgieRichtr, Jan(Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta, 2012)Datum obhajoby: 2012-09-20Bakalářská práce se zabývá degradací zvukové kvality a jejím využitím ve filmové zvukové dramaturgii. Pomocí úvodního historického exkurzu zkoumá genezi vzniku zvukového zkreslení a proměny vnímání této složky zvuku v kontextu světové kinematografie. V dalších částech pak na konkrétních příkladech rozebírá roli zvukového zkreslení jako formotvorného prostředku vycházejícího jak z daných technických možností, tak z uměleckých záměrů autorů díla. Cílem této práce je v souvislostech nastínit fenomén zvukového zkreslení, spjatého se záznamovým a reprodukčním řetězcem. Ukázat jakým způsobem zprvu nezamýšlená, později i záměrná přítomnost této zvukové složky ovlivňuje filmovou estetiku a dramaturgii.
- Filmy oceněné Akademií v kategoriích zvukuBartošová, Veronika(Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta, 2013)Datum obhajoby: 2013-10-09Tato diplomová práce pojednává o udílení cen Oscar americkou filmovou Akademií a o filmech, které získaly ocenění v kategoriích zvuku. V první části se práce zabývá historií Akademie a způsobem hlasování o nominacích i vítězných snímcích. Druhá část obsahuje rozbor zvukové složky vybraných filmů, které byly oceněny. Cílem je sledovat vývoj zvukové složky v těch nejlepších amerických filmech v průběhu téměř 85 let a pokusit se odhalit důvody jejich vítězství.
- FotoSlavík, Filip(Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2009)Datum obhajoby: 2009-09-16Robert (Petr Batěk) už delší dobu tajně pozoruje a fotografuje Alici, která už po několikáté přemluvila náhodného muže, aby jí pomohl s krabicí do podkrovního bytu, ve kterém bydlela. Nikdy už ale neviděl, že by se muži vrátili ven. Jednou se Robert rozhodne, že zjistí, jak to ve skutečnosti je a pomůže Alici s krabicí. Jeho zvědavost mu však čím dál víc zabraňuje z jejího bytu odejít...
- Hudba jako součást vnitřního světa filmuŠec, František(Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta, 2015)Datum obhajoby: 2015-09-15Bakalářská práce se zabývá používáním hudby, tedy prvkem, který silně ovlivňuje divákovy emoce. A to zejména s ohledem na její pozici vůči obrazu - Ta je totiž zásadním faktorem ovlivňující její fungování ve filmu. Vycházím s teoretických prací, které analyzují problém, jakým způsobem divák např. v kinosále vnímá zvuky a jaký vliv na to má jejich různé umístění vůči obrazu. Principy filmové hudby také ovlivnil dlouhodobý vývoj kinematografie. S tím je spjata i dnešní nadužívanost hudby. V mnoha případech totiž autoři ignorují důsledky způsobené její pozicí. Konkrétní příklady filmů nám tak pomohou pochopit celou problematiku. Ne vždy je totiž pozice hudby lehko určitelná. Práce nám pomůže pochopit důležitost integrace hudební složky ve filmu. Je-li hudba sofistikovaně propojena se světem filmu, divák se může plně soustředit a film vnímat jako umění.
- Mít uši k viděníLapčík, Radim(Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta, 2013)Datum obhajoby: 2013-09-18Toto je primárně pedagogická práce v oblasti zvukové teorie. Zabývá se problematikou klasifikace zvuků v audiovizuálním díle, předkládá a porovnává tři existující pohledy na danou tématiku. Dále se věnuje nejednoznačným oblastem klasifikace zvukového materiálu a zdůvodňuje jevy, k nimž v nich dochází, přičemž zohledňuje a uvádí poznatky jiných oborů, které k daným jevům mají co říci.
- Saharské pískySlavík, Filip(Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2009)Datum obhajoby: 2009-09-16Filmový příběh o manželském páru, který se rozhodne oslavit 25 let společného soužití v místě, kde se poprvé potkali. Paradoxně, v tento čas a na tomto místě, se rozejdou.
- Sound Design: Walter MurchBroum, Ivo(Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2009)Datum obhajoby: 2009-09-16Walter Murch je filmovým zvukařem a střihačem, který obohatil filmový slovník o pojem Sound Design. Jeho filmografie zahrnuje legendární filmy, jako například The Godfather, Apocalypse Now, THX1138 a další. Tento text se zabývá zvukovou dramaturgií nejen těchto děl a zvukařskou tvorbou Waltera Murche obecně. Murch také obohatil zvukovou tvorbu o pojem worldizing, proslul kreativní prací s filmovou hudbou a je jedním z pionýrů vícekanálového zvuku ve filmu. Další prostor je věnován samotnému pojmu Sound Design, vzniku, vývoji a sou- časnému významu. Na přiloženém DVD jsou obsaženy ukázky Murchovy práce. Na nich demonstruji Murchův styl práce jak s jednotlivými zvukovými kategoriemi, tak s celkovou zvu- kovou dramaturgií.
- Zvukové pojetí divadla ve filmu v Hamletovi Franca ZeffirellihoBadhan Nebeská, Jitka(Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta, 2013)Datum obhajoby: 2013-09-18Franco Zeffirelli (nar. 1923) proslul jako režisér oper a zdařilých filmových adaptací her Williama Shakespeara, jimiž jsou konkrétně Zkrocení zlé ženy (1967), Romeo a Julie (1968) a Hamlet (1990). Základ textu tvoří podrobná analýza posledního jmenovaného filmu, a to z hlediska jeho filmové struktury a sound designu. Další část se věnuje jednotlivým zvukovým prvkům divadelně-filmového prolínání (práce s mluveným slovem, zdůraznění či potlačení ruchů, zapojení hudby a zvukových atmosfér, zvukové přechody). Součástí je též úvaha o smyslu filmové adaptace divadelní hry a o vzájemném přínosu těchto dvou forem.