Logo úložiště
Archiv závěrečných prací AMU
  • English
  • Čeština
  • Přihlásit se
  • Prohlížet katalog podle
  • English
  • Čeština
  • Přihlásit se
  1. Domů
  2. Procházet podle oponenta

Procházet podle oponent "ČERNÍČKOVÁ, Kateřina"

Nyní se zobrazuje 1 - 8 z 8
Výsledků na stránku
Možnosti řazení
  • Bílovská, Částkovská a Staroměstská sedlcká - tance moravského Slovácka a jejich současná podoba ve folklórních souborech
    Bulantová, Klára
    (Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2017)
    Datum obhajoby: 2017-09-26
    Tato diplomová práce se zabývá porovnáním točivého tance zvaného sedlcká z obcí Bílovice, Částkova a Starého Města v souborech Dolina, Kalina a Rosénka. Komparace je provedena s tanci na VHS publikace Lidové tance z Čech, Moravy a Slezska. Zapsány jsou shody i rozdíly jednotlivých variant tanců. K tomuto záměru jsem použila metody zúčastněného a nezúčastněného pozorování a metodu rozhovoru. Diplomová práce obsahuje také pojednání o Slovácku, tanci a hudbě na jeho území a sumarizaci točivých tanců v tomto jihovýchodním regionu Moravy.
  • Eva Bezemková: Pedagogocký výstup
    Bezemková, Eva
    (Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2010)
    Datum obhajoby: 2010-06-15
  • Habilitační řízení Mgr. MgA. Lucie Hayashi, Ph.D.
    Hayashi, Lucie
    (2024)
    Datum obhajoby: 2024-04-11
  • Jarní zvyky Čech
    Bezemková, Eva
    (Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2010)
    Datum obhajoby: 2010-06-15
    Tato bakalářská práce zprostředkovává náhled jarních zvyků v pořadí tak, jak jsou popsány v římskokatolickém kalendáři. Zaměřuje se především na oblast Čech, ale uvádí i příklady zvyků na Moravě. Popisuje historii svátků i jejich současnou podobu. Obsahuje zprávy z literárních zdrojů, výpovědí lidí a z osobní participace na slavnostech vztahující se k jarním zvykům.
  • Oblastní varianty lidových tanců Moravy a Slezska
    Dastychová, Barbora
    (Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2013)
    Datum obhajoby: 2013-06-06
    Cíl: Cílem magisterské práce je představit lidové tance na Moravě a ve Slezsku dle regionálního zařazení. Metoda: Srovnání tematické literatury, rozdělení oblastí a podoblastí Moravy a Slezska a popis vyskytujících se tanců v dané oblasti.
  • Slovácké hody s právem ve Spytihněvi
    Bulantová, Klára
    (Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2014)
    Datum obhajoby: 2014-06-04
    Tato bakalářská práce zprostředkovává náhled na hody s právem v obci Spytihněv, které jsou speciální slavností na Slovácku. Popisuje historii obce, význam hodů a hodových artefaktů. Práce je zaměřena na průběh hodů a na lidové tance, které jsou s touto tradicí spojeny. Je zde uvedena charakteristika tanců v podoblastech slováckého Dolňácka, ve kterém obec Spytihněv leží.
  • Točivé tance na Slovácku
    Škubalová, Tereza
    (Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2010)
    Datum obhajoby: 2010-06-15
    Moje bakalářská práce je zaměřena na točivé tance na Slovácku. Vzhledem k obsažnosti tématu se práce dotýká především oblastí: Uherskohradišťské Dolňácko, Uherskobrodské Dolňácko, Moravské Kopanice a Horňácko. Sumarizuje informace o točivých tancích, které jsou získány z dostupné literatury a vlastních zkušeností. Obsahuje historii, dělení a základní popis točivých tanců. Dále charakterizuje vnější vlivy na točivé tance jako je hudba, kroj, taneční prostor, taneční příležitosti a folklorní soubory.
  • Vojenský umělecký soubor Ondráš
    Krejčiříková, Alžběta
    (Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2013)
    Datum obhajoby: 2013-06-10
    Tato diplomová práce pojednává o Vojenském souboru písní a tanců Jánošík, dnes působící pod názvem Vojenský umělecký soubor Ondráš. Je zaměřena na sledování proměn taneční složky tohoto souboru v dobovém kontextu. Práce je rozdělena do pěti hlavních kapitol. První část se pozastavuje nad pojmy folklor a folklorismus, s nimiž vymezený předmět studia úzce souvisí. Další kapitola se zabývá organizační strukturou souboru v souvislosti s jeho historickým vývojem. Nedílnou součástí práce je také zachycení procesu utváření repertoárového profilu a způsobu fungování taneční složky tohoto uměleckého tělesa. Poslední část je věnována významným tvůrčím osobnostem, jejichž práce výrazně ovlivnila celkové formování souboru po umělecké stránce.

DSpace software copyright © 2002-2025 LYRASIS

  • Nastavení cookies
  • Zásady zpracování osobních údajů