Procházet podle oponent "ČERNÝ, Ondřej"
Nyní se zobrazuje 1 - 5 z 5
Výsledků na stránku
Možnosti řazení
- Gustav Schmoranz - 22 let v Národním divadleSchmoranzová, Viktorie(Akademie múzických umění v Praze. Divadelní fakulta AMU, 2011)Datum obhajoby: 2011-09-14Ústředním tématem této diplomové práce je postava nejdéle sloužícího ředitele Národního divadla Gustava Schmoranze a postavení naší první divadelní scény v přelomovém období před první světovou válkou, v době válečné krize a během prvních let samostatného československého státu. Tato práce se dále dotýká celkového politického, sociálního a hospodářského klimatu v první polovině dvacátého století, kdy se v Praze konstituovala síť kamenných divadel tak, jak ji známe dnes, a kdy se rodila řada producentských rozhodnutí a postojů, které ovlivnily divadelní život metropole na celé 20. století a de facto do dnes.
- Gustav Schmoranz a jeho éra v ND 1900 - 1922Schmoranzová, Viktorie(Akademie múzických umění v Praze. Divadelní fakulta AMU, 2008)Datum obhajoby: 2008-06-10Tématem mé bakalářské práce je první šestileté funkční období Gustava Schmoranze v Národním divadle. Zvolila jsem si ho především pro na české poměry mimořádně dlouhé období po něž tento typický intelektuál přelomu 19. a 20. století řídil naši první scénu. Snažila jsem se zachytit nejvýznamnější okamžiky začátku jeho ředitelské kariéry a zároveň přiblížit politickou a kulturní atmosféru, která v Praze na začátku století vládla. Zároveň jsem se snažila i popsat podmínky zrodu první významné tzv. režisérské éry činohry ND, reprezentované jménem Jaroslava Kvapila, i obtížné okolnosti ustavení a oddělení dvou dodnes nejreprezentativnějších institutů české hudby ? opery ND a České filharmonie. Věnovala jsem se pochopitelně i provozním a organizačním souvislostem tehdejšího divadelního provozu.
- Kroky hlavního města Prahy na podporu divadel během pandemie Covid-19Schneiderová, Veronika(Akademie múzických umění v Praze.Divadelní fakulta, 2021)Datum obhajoby: 2021-09-09Tato práce se zabývá postupem Hlavního města Praha během pandemické krize v roce 2020 a první polovině roku 2021. Sleduje finanční podporu poskytnutou různým subjektům divadelní sféry.
- Kulturní politika ve Spolkové republice NěmeckoVeřtátová, Ludmila(Akademie múzických umění v Praze.Divadelní fakulta, 2021)Datum obhajoby: 2021-06-23Diplomová práce seznamuje čtenáře s kulturní politikou Spolkové republiky Německo. Na úvod je popsáno státní zřízení Německa a jeho specifika. Dále práce postupuje od obecného ke konkrétnímu, nejprve se tedy věnuje kulturní politice na úrovni Spolku a následuje popis kulturní politiky všech šestnácti spolkových zemí. Diplomová práce také obsahuje kapitolu s komentářem k jednotlivým zemským kulturním politikám. Zároveň je v práci do detailu rozpracován přístup ke kulturní politice ve spolkové zemi Severní Porýní-Vestfálsko, neboť se jedná o jedinou spolkovou zemi, kde je koncepčním materiálem kulturní politiky zákon. Diplomová práce tak nabízí jedinečný a komplexní pohled na kulturní politiku celé federativní republiky.
- Právní subjektivita divadel v Severním Porýní-VestfálskuVeřtátová, Ludmila(Akademie múzických umění v Praze.Divadelní fakulta, 2019)Datum obhajoby: 2019-06-14Bakalářská práce si klade za cíl seznámit čtenáře s právní osobností divadel v německé spolkové zemi Severní Porýní-Vestfálsko. Práce se dělí na teoretický úvod s informacemi ohledně Spolkové republiky Německo a spolkové země Severní Porýní-Vestfálsko a na teorii právních osobností, které mohou provozovat divadlo. Čtenář se dozví informace o veřejných a především soukromých divadlech, která jsou těžištěm práce. Ze soukromých divadel jsou v práci zastoupeny následující osobnosti: zapsaný spolek, společnost s ručením omezeným, veřejně prospěšná společnost s ručením omezeným a společnost občanského práva. Po teoretické části následují příklady fungování divadel v praxi. Hlavním cílem práce je vytvořit ucelený přehled možností právních osobností soukromých divadel v Severním Porýní-Vestfálsku a pokusit se zjistit výhody a nevýhody jednotlivých osobností.