Procházet podle oponent "ČUNDERLE, Michal"
Nyní se zobrazuje 1 - 16 z 16
Výsledků na stránku
Možnosti řazení
- Autorský přístup k tvorbě divadla s dětmiTichá, Dorota(Akademie múzických umění v Praze.Divadelní fakulta, 2014)Datum obhajoby: 2014-06-11Záměrem této diplomové práce je hledat možné cesty k autorské tvorbě v dramatické výchově. Podrobně se věnuji představením: "Tati, tatínku!" a "Čokoláda", realizovaným v letech 2013 a 2014, a souboru her. Uvažuji o spoluautorství s dětmi, jde mi o jejich aktivní zapojení při tvorbě představení, (především skrze autorské texty) a o to, jak společnými silami utvářet kulturní zázemí - divadlo, které komunikuje nejen s člověkem, ale i s místem. Věnuji se specifice autorského divadla, zvláště na Katedře Autorské tvorby a Pedagogiky. Kladu si otázky k možným předlohám pro dramatickou výchovu a hledám využití moderních režijních postupů s prvky performance a site specific i sociální působnosti divadla.
- Cesta k autorskému vyjádření v sociálně-divadelním projektuŠupová, Barbora(Akademie múzických umění v Praze.Divadelní fakulta, 2017)Datum obhajoby: 2017-09-26Tématem diplomové práce je analýza vývoje a představení autorské inscenace Co čumíš?!, v níž autoři spolupracovali s ženami bez domova. V ní bude zohledněn terapeutický a sociální aspekt projektu, autorský přístup tvůrců, specifika umělecké výpovědi a teoretické ukotvení uměleckého tvaru.
- Dialog autor-hudba k procesu vzniku koncepčního hudebního p očinuUrbánek, Stanislav(Akademie múzických umění v Praze.Divadelní fakulta, 2012)Datum obhajoby: 2012-09-11Ve své práci se autor zabývá vybranými aspekty procesu vzniku koncepčního hudebního počinu - konkrétně především písničky (jako ucelené formy), reflektuje princip dialogičnosti v hudbě a snaží se postihnout vnímání vznikajícího hudebního tvaru z pohledu jeho autora, tj. komunikaci autorského já s vlastní hudební představou. V neposlední řadě pak rovněž usiluje o autentickou reflexi procesu vzniku vlastních hudebních pokusů. Každá z pěti kapitol práce se věnuje jinému okruhu témat, okruhu, jenž s procesem vlastní hudební tvorby (tj. procesem vytváření hudby a především pak procesem "dělání" písniček) úzce souvisí. První z nich je věnována formování hodnot a vymezování vztahu autor - hudba, přičemž akcent je kladen především na otázku vkusu, potřebnosti a tvůrčího směřování. Otázkou, co vše lze vlastně za písničku považovat, jak ji lze vymezit a kterak lze na její ploše pracovat s časem a prostorem, se zabývá kapitola druhá. Kapitola třetí pojímá vztah autora a jeho hudby jako dialog a tuto "komunikaci" se snaží postihnout, rovněž se věnuje chápání přítomného v hudbě a nezbytnosti prvku okamžitého v průběhu jejího vytváření. Čtvrtá kapitola se zabývá vybranými aspekty posloupnosti zrodu písně od prvotní myšlenky k finálnímu tvaru. V poslední, páté, kapitole se autor věnuje hledání vlastního tvořivého, tvůrčího výrazu, obzvláště pak vztahu originality a autenticity.
- Dialogické jednání - osvobozující tanec na hranici možnostíKeprt, Boleslav(Akademie múzických umění v Praze.Divadelní fakulta, 2019)Datum obhajoby: 2019-09-26Ve své disertační práci Dialogické jednání – osvobozující tanec na hranici možností se zabývám kvalitativním výzkumem Dialogického jednání (DJ) s vnitřním partnerem na Katedře autorské tvorby a pedagogiky (KATaP). Práce je zaměřena na klíčové momenty experimentů s DJ, kdy se před člověkem objeví možnost opustit civilní projev a dotyčný buď objevuje svobodu hry, rozvíjí spontánní impulzy, nebo z této možnosti kvůli svým zábranám utíká zpět do bezpečí civilnosti. Východiskem práce je záměr využít koncept hranic a další koncepty procesově orientované psychologie (POP) za účelem zachytit, popsat a lépe se orientovat v klíčových momentech DJ. Zaměření práce nevychází z teoretických předpokladů a hypotéz, ale je vyústěním mého několikaletého zabývání se DJ, které je, tak jak je pojato na katedře autorské tvorby a pedagogiky již samo o sobě participativním výzkumem. Tato zkušenost mi dovolila již v projektu práce zaostřit optiku výzkumu na momenty hranic, které se u studentů dialogického jednání projevují jako dramatická situace v podobě střetu vnitřních zábran a zároveň zájmu dovídat se o sobě něco nového, hrát si. V hledáčku výzkumu tedy jinými slovy byly hranice, které jsou prožitkovým zhmotněním názorových přesvědčení na jedné straně a odvahy a chuti experimentovat s neznámým, zahlížet nevídané, dovídat se ze svých úst neslýchané, hravým způsobem objevovat, kým vším ještě může člověk být, když nepřekáží tomu, co se skrze něho má tendenci odehrávat. Jde tedy i o objevování a zvědomování repertoáru vnitřních postav, které námi často hýbou bez našeho uvědomění. Cílem je ověřit výhodnost použití konceptů POP, zvláště konceptu hranic. Disertační práce je rozdělena do několika kapitol. Nejprve vysvětluji koncepty POP a metodologický rámec práce. Během analýzy sebereflexí, rozhovorů, dotazníku, focus groups a videozáznamů účastníků výzkumu kromě tématu hranice vykrystalizovaly klíčové kategorie: vnitřní kritik, vstřícný svědek, stud a trapnost. Tyto kategorie se staly ústředními kapitolami práce. V kapitole Na hranici se snažím zachytit, jak se hranice projevují v posloupnosti od povšimnutí impulzu až po objevení vnitřní postavy. V kapitole Využití videozáznamu analyzuji zkušenost účastníků s natáčením na kameru. Poslední kapitolou je případová studie, na které ukazuji ucelenější vývoj v DJ i s ohledem na vztah ke konceptu hranic. V závěru práce shrnuji výsledky analýzy, zhodnocuji, nakolik se osvědčilo použití konceptů POP a také nakolik mě samotného výzkum a psaní práce ovlivnilo.
- Habilitační řízení MgA. Markéty Potužákové, Ph.D.Potužáková, Markéta(2022)Datum obhajoby: 2022-11-16
- Hlas volajícího na poutiZajíček, Pavel(Akademie múzických umění v Praze.Divadelní fakulta, 2017)Datum obhajoby: 2017-09-26Práce Hlas volajícího na poušti prozkoumává možnosti začátků, jejich pokračování a reflexi.
- Klaunská tvorba na JAMU a DAMU a spojení s dialogickým jednánímHříbek, Vojtěch(Akademie múzických umění v Praze.Divadelní fakulta, 2018)Datum obhajoby: 2018-06-05Diplomová práce „Klaunská tvorba na JAMU a DAMU a spojení s dialogickým jednáním“, pojednává o mém studiu. Je to shrnutí zkušeností z klaunské a autorské tvorby, kterou jsem měl možnost na těchto dvou školách absolvovat. V průběhu studia jsem měl možnost setkat se s výraznými pedagogy a různými přístupy, které pomáhaly formovat mé autorství. Rozhodl jsem se proto napsat tuto práci, jako resumé svých poznatků. Velmi mne v průběhu studia překvapilo, jak blízko k sobě má klaunství a Dialogické jednání s vnitřním partnerem. Když jsem se při svém studiu poprvé setkal s těmito disciplínami, vůbec mne nenapadlo, že by mohly mít tolik společného, a tak se navzájem podporovat. To byl další motivační moment k napsání této práce.
- Konstitutivní momenty larpů (Live action role-playing games) na základě divadelní teorie a teorie hryBrychta, Lukáš(Akademie múzických umění v Praze.Divadelní fakulta, 2012)Datum obhajoby: 2012-06-20Práce se pokouší pojmenovat konstitutivní momenty larpů (live action role-playing games) převážně na základě divadelní teorie a teorie hry. První kapitola se zabývá larpem jako takovým, nastiňuje jeho historické kořeny a uvádí několik příkladů. Druhá kapitola nastiňuje některé problémy obecné estetiky, které pak dále v textu pomohou chápat určité teoretické koncepty. Třetí kapitola pojednává o teorii hry, pokouší se nastínit její specifika a hledá paralelu mezi ní a larpem. Poslední kapitola nastoluje optiku teorie divadelní, dotýká se jak divadla v užším slova smyslu jako uměleckého média, tak i některých otázek obecněji pojímané performativity a nakonec hledá shodné prvky divadla a larpu. Závěr plynoucí ze zjištěných faktů shrnuje konstitutivní momenty larpů.
- Motivace k psaníBábek, Oskar(Akademie múzických umění v Praze.Divadelní fakulta, 2017)Datum obhajoby: 2017-01-06Tématem této diplomové práce je motivace a její vliv na kreativní psaní. Reflexí vlastních dramatických textů zkoumám rozdíl mezi vnitřní a vnější motivací, poté reviduji svou původní hypotézu, že vnější motivace je pro mé autorství vždy lepší. Přináším příklad toho, jak může vnější motivace bbýt stejně plodná, jako ta vnitřní.
- Od příběhu ke slovuZajíček, Pavel(Akademie múzických umění v Praze.Divadelní fakulta, 2013)Datum obhajoby: 2013-06-13Pokus o zvědomění procesu psaní, ve kterém se mimoděčně dokazuje, že pohnutkou k tvůrčí a radostné činnosti, může být i něco tak pozornosti nehodného, jako je povinnost vypracovat bakalářskou práci. Další ze závěrů, na které se v práci natrefilo, nechť je formulován takto: Chceme-li, aby věci dávali smysl, je třeba ho v nich odhalit, nebo jim ho dát. Aktivita je každopádně na naší straně, v tomto případě na straně studenta potýkajícího se s úkolem napsat bakalářskou práci, ne na straně bakalářské práce samé.
- Písňová improvizaceAdam, Matouš(Akademie múzických umění v Praze.Divadelní fakulta, 2022)Datum obhajoby: 2022-06-13Tato diplomová práce si klade za cíl prozkoumat disciplínu písňové improvizace. Autor v ní mapuje svoji cestu k této formě. Dále si vymezuje zákonitosti tohoto typu improvizace a propojuje některé její principy s principy, na které si přišel při studiu psychosomatických disciplín (dialogického jednání a hlasu). Součástí práce je také reflexe autorových vlastních improvizovaných písní a analýza improvizované písně zpěváka a rapera Donalda Glovera.
- Role asistenta dialogického jednání v kontextu studia na Katedře autorské tvorby a pedagogiky DAMUFeithová, Irena(Akademie múzických umění v Praze. Divadelní fakulta AMU, 2011)Datum obhajoby: 2011-06-17Tato magisterská práce zkoumá téma asistování dialogického jednání - psychosomatické disciplíny založené prof. Ivanem Vyskočilem a vyučované na Katedře autorské tvorby a pedagogiky Divadelní fakulty Akademie múzických umění v Praze. Téma je zasazeno do kontextu pětiletého studia na této katedře. Kvalitativně koncipovaný výzkum je podložen zkušenostmi s ročním asistováním dialogického jednání. Významnou součástí této práce jsou písemné reflexe a odpovědi respondentů na vypracované dotazníky.
- Tvůrčí sebevědomíBlechová, Eva(Akademie múzických umění v Praze.Divadelní fakulta, 2015)Datum obhajoby: 2015-09-21Práce se zabývá otázkou chuti tvořit a tím, jak může přemýšlení člověka o sobě samém tuto chuť posílit či oslabit, oživit či umrtvit. tradici kvalitativního výzkumu jsem provedla dvacet šest polostrukturovaných rozhovorů s tvůrci a pedagogy tvořivých, zejména divadelních disciplín, které následně analyzuji a vytvářím z nich klasifikace a dílčí modely. Ty doplňuji o své vlastní zkušenosti tvůrčí i pedagogické, relevantní literaturu a také o vlastní autorské texty. I když si práce vzhledem ke zvolené metodologii nedělá nárok na široké zobecnění, ukazuje některé principy, které mohou být inspirativní pro tvůrce i pro pedagogy.
- Výchova k hlasu cesta k vědomé osobnostiJanda Roglová, Tereza(Akademie múzických umění v Praze.Divadelní fakulta, 2015)Datum obhajoby: 2015-09-21Autorka vede svůj introspektivní průzkum hlasu v oblasti psychosomatické disciplíny Dialogické jendání. Autorem a hlavním garantem dialogického jednání, které se vyučuje na Katedře autorské tvorby a pedagogiky Divadelní fakutly Akademie múzických umění, je prof. Ivan Vyyskočil, zakladatel a dlouholetý vedoucí této katedry. Dialogické jednání je, stejně jako práce s hlasem , disciplínou sebepoznávací a sebeprůzkumnou, a proto si autorka tuto oblast zvolila ke svému hledání.
- Výzvy k herecké autenticitěCausidisová, Tereza(Akademie múzických umění v Praze.Divadelní fakulta, 2015)Datum obhajoby: 2015-09-22V předložené práci se autorka zabývá hledáním autenticity. Do té míry, do které je to možné se snaží tento pojem vysvětlit. Jaké aspekty jsou k autentickému projevu nápomocné. Jakou roli zde hrají pojmy autorství, meditace, zájem. Nejvíce ji zajímá propojení autentičnosti a herectví. Zda je takové propojení možné a proč se jím zabývat. Ve druhé části dokládá své osobní a profesní zkušenosti jako reflexi svého zkoumání.
- ZPĚTNÁ VAZBASušánková, Zuzana(Akademie múzických umění v Praze.Divadelní fakulta, 2017)Datum obhajoby: 2017-06-06Tato práce se zabývá zpětnou vazbou v semináři autorského čtení, kterou dávají studenti k autorským textům. Autorka se zabývá různými druhy zpětné vazby, strategií připomínkování a jak ovlivňuje zpětná vazba autora. Především reflektuje svoje zkušenosti, které nasbírala během šesti semestrů na semináři autorského čtení.