Procházet podle oponent "ŘEZNÍČEK, Martin"
Nyní se zobrazuje 1 - 20 z 25
Výsledků na stránku
Možnosti řazení
- Animus - kreativita strojůPetřina, Vojtěch(Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta, 2020)Datum obhajoby: 2020-09-10Bakalářská práce Animus - kreativita strojů se zabývá myšlenkou, zda je současná umělá inteligence schopna natočit plnohodnotný film. První část práce vysvětluje funkci neuronové sítě a strojové učení. Poté práce zkoumá jednotlivé fáze výroby filmu (Preprodukce, realizace, postprodukce a distribuce), kdy byla využita umělá inteligence, aby mohla nezávazně tvořit. Druhá část práce se věnuje přípravě a natáčení bakalářského filmu ANIMUS, který se zabývá umělou inteligencí a přenosem duše. Práce popisuje zvolenou metodu a jak jsem pracoval s informacemi z rozhovorů s filosofy Ditou Malečkovou a Antonínem Dolákem a vědcem Tomášem Mikolovem. Závěr práce obsahuje nejen zhodnocení vlastní práce na filmu, ale také osobní stanovisko a prognózu na kreativní stránky současné umělé inteligence.
- Archivace rodinného filmuJanečková, Veronika(Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2008)Datum obhajoby: 2008-09-16
- Bakalářský film: Rula, Ticho, Čumba Ladislav a další hrdinové našich demonstrací v roce 2007Všetečková, Helena(Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2007)Datum obhajoby: 2007-09-17Přes naše demonstranty se dostáváme k těm, kteří zrovna v ten čas nedemonstrují. (Jde o rámec pro/proti radarových demonstrací v roce 2007). Ukazuje rovněž jiné priority- filmové, přes Vladimíra Rulu, amatérského insitního filmaře. Z úst doc. Karla Flosse je vysvětleno Heidegerovo pojetí Události s velkým U, jako čehosi velikého, co vychází z ničeho a dochází k pojmenování francouzské revoluce a roku 1989 jako Událostí.
- České politické dokumentární filmy současnostiJablonská, Linda(Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2007)Datum obhajoby: 2007-10-09Diplomová práce s názvem "České politické dokumentární filmy současnosti" mapuje dokumentární filmy, které se zabývají politikou a s ní souvisejícími tématy. Podává několik možných interpretací pojmu "politický dokument" S ohledem na mezinárodní kontext sleduje metodiku práce, otázku dokumentární subjektivity i účinek na diváka. Na základě konkrétních případů nastiňuje současné tendence českého politického dokumentu, představuje režisérské přístupy a zkoumá jejich odezvu u veřejnosti. Zabývá se historickým, politologickým a uměleckým přesahem zmíněných dokumentů a jejich aktuálností s odstupem času. Zmiňuje i podmínky vzniku politických dokumentů, se speciálním důrazem na situaci takových filmů v České televizi. Na konkrétních příkladech připomíná jednu z hlavních funkcí politického dokumentu - službu veřejnosti.
- Elegie SokurovWeinreb, Tomáš(Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2009)Datum obhajoby: 2009-09-15Mým záměrem je věnovat bakalářskou teoretickou práci Elegiím A. Sokurova. AS ve svých Elegiích, spojuje intimní osud hlavních postav s osudem země, se stavem věci. Elegie AS jsou často konejšivé, zádumčivé, tiché meditace nad ztrátou, ale i tvrdohlavé hledání nového, nejasného, ale i plné kritiky současnosti. Sovětská éra, rozpad sovětského svazu: hlavní postavu můžeme zatím najít, postupně, tak jak vzniká Nové Rusko se osud jedince rozplývá. Elegie jsou postupně více abstraktní. Ojedinělá elegie je Orientální. (Můj pohled středoevropana. Jak říkají Rusové, Vy nám stejně nerozumíte, ač si myslíte, že rozumíte. Je dosti pravděpodobné, že AS filmy nechápu, přesto můj pohled by mohl být snahou o osobní přiblížení k Rusku, potažmo Sovětskému svazu, v dobách kdy situace se opět vyostřuje.)
- Fiktivní dokumentární filmOraský, Jan(Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2006)Datum obhajoby: 2006-09-20Má bakalářská práce na téma Fiktivní dokumentární film se zabývá především mystifikací ve všech oblastech umění. Pokouším se zamyslet nad tím, co znamená slovo pravda a realita, jaká je míra uvěřitelnosti a jakou úlohu hraje nadsázka a ironie při tvorbě uměleckého díla. K analýze jsem si vybral dva filmy z této oblasti, Mňága, Happyend a This is Spinal Tap. Nedílnou součástí práce je i rozhovor s tvůrcem prvního zmíněného filmu Petrem Zelenkou.
- Foucaltovo pojetí diskursu a dokumentárn í filmKohout, Martin(Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta, 2012)Datum obhajoby: 2012-09-18Práce porovnává způsoby vylučování, tak je popsal Michel Foucault se způsoby vylučování diskursu, které používá dokumentární film. Jedná se o základní tři druhy "tabu předmětu", "rituál okolnosti" a "privilegované nebo výhradní právo subjektu". Obecně je projednán dokumentární film jako společenská instituce a předmět společenského diskursu. Jádrem práce je způsob vzniku dokumentárního filmu. Na proces natáčení a na proces následného střihu je pohlíženo jako na momenty určitého vylučování témat a promluv (abych něco ukázal, musím ostatní zakrýt). Dokumentární film se ukazuje prostředí, které svůj výběr nerealizuje podle mocenských pozic hegemonických diskursů, protože je jištěn náhodou a přemýšlením skrze záběry, které jsou jištěny skutečným světem, nikoli řádem slov. Nejcitelnějším diskursivním tlakem, kterým je dokumentární film omezován, je společenské vnímání (skrze instituce i běžnou řeč), které je zas naopak jeho nutnou podmínkou existence.
- Kamera v českém dokumentárním filmuKadeřábek, Jan(Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2008)Datum obhajoby: 2008-10-06Tato práce si všímá některých základních faktorů důležitých v osobnostním a řemeslném zvládnutí profese dokumentárního kameramana a snaží se i zmapovat významné tvůrce českého dokumentu a jejich tvůrčí kolegy - kameramany od zrodu kinematografie v Čechách
- Krabice plná světlaPřibylová, Květoslava(Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta, 2016)Datum obhajoby: 2016-10-04Ve své diplomové práci Krabice plná světla, osobnost a myšlenky Nielse Bohra jako inspirace pro vědeckopopulární film se z pozice tvůrce zabývám základními principy a podobou typického současného vědeckopopulárního filmu. Považuji tuto podobu z velké části za neutěšenou, povětšinou plochou a postrádající přesah. Snažím se rozklíčovat z čeho pramení a ukazuji, že úzce souvisí s představou vědy v obecném povědomí, která stojí na základech newtonovsko-karteziánského paradigmatu. Tedy zejména na idejích měřitelnosti, objektivity a matematizace. Současně se zamýšlím nad vztahem vědění a moci, vědou jako určitou ideologií, a tím pádem souvislostí mezi vědeckopopulárním a ideologickým filmem. Ve druhé části práce hledám inspiraci pro umělecky hodnotnější a především mnohovrstevnatější dokumentární filmy o vědě. Nacházím ji v myšlenkách dánského fyzika a myslitele Nielse Bohra.
- Marcel LozinskiŘezníčková, Klára(Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2007)Datum obhajoby: 2007-09-17Cílem této práce je představit polského dokumentaristu Marcela Lozinskiego, a to formou a obsahem jeho filmů vzniklých v rozmezí 70. - 90.let dvacátého století.
- Obraz čečenské války v českém dokumentárním filmuChaloupka, Zdeněk(Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta, 2016)Datum obhajoby: 2016-09-14Bakalářská práce se zabývá obrazem čečenského konfliktu v českém dokumentárním filmu devadesátých let a snaží se postihnout, v jakém prostředí tento obraz vznikal. Značná část práce je věnována společenskému a politickému kontextu tehdejší doby. Jedná se především o porevoluční vznik institucí, jako byly Člověk v tísni a agentura Epicentrum, které se významně podílely na mediální interpretaci celého konfliktu. Práce dále analyzuje televizní dokumentární filmy reflektující čečenskou válku z hlediska obsahu a vyznění. Závěrem se dostává k úvaze, do jaké míry bylo vyznění dokumentárních filmů ovlivněno ideovými postoji tvůrců a společenskou objednávkou. Cílem práce je zjistit, jaké faktory ovlivnily výslednou podobu filmů a na základě čeho bylo straněno jedné ze stran konfliktu.
- Obraz násilné ženyChalupová, Barbora(Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta, 2018)Datum obhajoby: 2018-09-11Ve své bakalářské práci se zabývám způsoby zobrazování násilí působeného ženami v kontextu hraného filmu západní kultury minulého roku - tj. 2017. Popisuji konktrétní příklady ženského násilí ve filmu na pozadí mocenských a genderových tendencí ve společnosti. Silnými ženskými postavami se zabývám z pohledu několika okruhů, a to na základě motivací k násilí, propracovanosti charakterů a možného společenského dopadu ve smyslu redefinování postojů k genderovým otázkám. Na závěr navrhuji vlastní řešení ve formě jakéhosi manifestu. Uvádím vlastní představu o překonání dilemat při snaze zobrazit (ná)silné a zároveň uvěřitelné postavy, osvobozené od zátěže stereotypních očekávání.
- OCP PRAHA 2007Bagdasarova, Jaroslava(Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2007)Datum obhajoby: 2007-09-17Námětem filmu jsou zkušenosti cizince z úřadem cizinecké policie. V obrazové a zvukové koláži film dokumentuje mechanismus úřednického rozhodování o cizích osudech.
- Od věrné hvězdy k light pollution tematizace umělého světla v českém autor ském dokumentárním filmuPřibylová, Květoslava(Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta, 2012)Datum obhajoby: 2012-09-18V bakalářské práci Od věrné hvězdy k light pollution, tematizace umělého světla v českém autorském dokumentárním filmu srovnávám šest konkrétních filmů z různých období a ukazuji, jak se proměňuje postoj filmařů k tématu umělého světla. Kromě zachycení dobových proměn se snažím dokázat, že umělé světlo zároveň nese symbolické významy, které přetrvávají napříč časem.
- Poslední přednáška Egona BondyhoFoukal, Jan(Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2009)Datum obhajoby: 2009-10-06Poslední natočený materiál myslitele a básníka Egona Bondyho. Nula a jedna jako digitální jing a jang, proměna paradigmatu v kulisách Národního divadla. Osud nedokouřené cigarety jako vstup do 13 komnaty. Plastic people za hřbitovní zdí?
- Premeny slovenského autorského dokumentárneho filmu a jeho reflexia spoločnostiNvotová, Tereza(Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta, 2013)Datum obhajoby: 2013-09-17Slovensky dokumentarny film, tak ako slovaci samotni, dlho hladal svoju identitu / sam seba. Na tejto ceste, ktora bola limitovana a poznacena politickymi rezimami, ci financnymi alebo institucionalnymi obmedzeniami sa tato praca sustreduje na autorske filmy, ktore sa vo svojej dobe vztahovali k sucastnej spolocnosti. Nejde len o filmy cisto angazovane, slovensky reziseri sa vyvyjali s dobou a ich smer urcovalo tak ako prostredie okolo nich, tak aj ich ucitelia/predchodcovia. Preto tato praca analyzuje vysek od konca sedemdesiatych rokov po sucastnost , vysek v ktorom sa prestriedali rezimy, styly, moznosti, ale v ktorom sa aj zachovala ista kontinuita slovenskej dokumentarnej poetiky.
- Přírodovědný dokument jaký není a měl by býtNováková, Hana(Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta, 2017)Datum obhajoby: 2017-10-03Diplomová práce se formou eseje pokouší porovnat neutěšenou mainstreamovou produkci přírodovědných filmů o zvířatech se vzorkem výjimečných filmových počinů na totéž téma. Rozborem filmových postupů zdůvodňuje, proč se analyzovaná díla stala kanonickými, zatímco většina obdobné tematické produkce je pouhými efemeridami - či - jak říká Gauthier - "podřadnou kinematografií". V závěru nabízí možná východiska pro kýžený a nevyhnutelný paradigmatický zlom.
- PROMISED LANDS: Dokumentární tvorba Susan Sontagové v odrazu její esejistické tvorbyKošař, Lumír(Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta, 2016)Datum obhajoby: 2016-09-14Cílem této práce je představit u nás méně známou dokumentární tvorbu americké spisovatelky Susan Sontagové. K tomuto účelu slouží filmová analýza výrazových prostředku užitých v dokumentárním snímku Promised Lands. Charakteristické režijní metody Susan Sontagové jsou zde představeny a vysvětleny s pomocí jejích literárních textů. Pozornost je v této práci kladena hlavně na metodu zobrazování válečného utrpení, kterou Sontagová zvolila. Mimo to práce představuje literární tvorbu Susan Sontagové, její vztah k filmu a nabízí krátký vhled do situace během jomkipurské války.
- Rodinný film ako autonómna oblasť dokumentárneho filmuOľha, Adam(Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2011)Datum obhajoby: 2011-10-10Vo svojej diplomovej práci by som sa rád zameral na skúmanie rodinných filmov v ich najpôvodnejšej podobe a surovom stave, tak ako ju rodinní filmári zanechali na kotúčoch, kazetách, či pamäťových kartách rodinných filmových kroník. Dôležitým aspektom neporušených záznamov je ich potencionalita, ktorá pramení z nepremyslenej štruktúry, nejasných skladobných princípov, vysokej miery náhodilosti filmovaných scén a celkovej snahy natočiť momenty z rodinného života so všetkými ?chybami?, ktorým sa autor rodinných snímkov mnohokrát nevyhol. Takto surový záznam s jeho nedostatkami vnímam ako vhodnú štúdiu jeho základných východísk a možných interpretácíi - v jeho odlišnosti od akejkoľvek inej filmovej disciplíny ? a možnému priblíženiu k tomu, čo nazývame Autorský film.
- Sebereflexe a zodpovědnost střihače politicko-satirického pořadu NeboliKunc, Vojtěch(Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta, 2021)Datum obhajoby: 2021-09-09Tato práce je mou reflexí a formulací zvláštních střihově skladebných postupů politicko-satirického pořadu „Neboli“, na kterém spolupracuji jako střihač. V poslední době narůstající význam politické satiry si žádá čím dál větší zodpovědnost k satirické tvorbě. Práce si klade za cíl analýzu a zhodnocení mé zodpovědnosti vůči střihu tohoto pořadu.