Procházet podle oponent "ŠŤASTNÝ, Jan"
Nyní se zobrazuje 1 - 3 z 3
Výsledků na stránku
Možnosti řazení
- Filmové a divadelní herectvíKapiasová, Izabela(Akademie múzických umění v Praze. Divadelní fakulta AMU, 2008)Datum obhajoby: 2008-09-18Ve své diplomové práci srovnávám herecké výrazové prostředky v různých typech divadelního prostoru, ve filmu a v televizi s ohledem na své dosavadní divadelní a filmové zkušenosti. Zabývám se nejen popisem samotného procesu tvorby a hledáním prostředků, které pomáhají herci vytvořit zajímavou hereckou postavu, ale také okolnostmi, které ovlivňují herecký výkon. Rozebírám výrazové prostředky použité v absolventské roli Dony Elvíry (Moli?re: Don Juan, režie Martin Vokoun, DISK) a v dalších diskových představeních, porovnávám různé typy herectví před kamerou a komentuji své poznatky ze zkoušení a repríz na prknech Polské scény Těšínského divadla, kde jsem hostovala. Na závěr stručně shrnuji rozdíly mezi polským a českým uměleckým prostředím, čerpám ze svých zkušeností z Těšínského divadla i poznatků, ke kterým jsem došla během výměnného programu v polském Krakově.
- Překonávání hranic vlastního já při tvor bě postavyHušek, Jan(Akademie múzických umění v Praze.Divadelní fakulta, 2012)Datum obhajoby: 2012-09-26Analyzováním autorových osobních zkušeností práce zkoumá, za jakých okolností je potřeba překonávat hranice vlastní přirozenosti v zájmu vytvoření postavy a jak tvorba postavy napomáhá vlastnímu vývoji herce jako osobnosti.
- Umělecká a osobní proměna behem čtyř let studia na Divadelní fakultěPidrmanová, Jana(Akademie múzických umění v Praze. Divadelní fakulta AMU, 2010)Datum obhajoby: 2010-01-15Svou diplomovou práci s názvem: Osobní a umělecká proměna během čtyř let studia na DAMU jsem věnovala nejrůznějším problémům, se kterými jsem se během studia potýkala. Zaměřila jsem se na témata jako, strach, stud,sebevědomí, pokora, pýcha, oběť atd. Další část práce je zaměřená na tzv.herecké řemeslo, tedy vnější herecké techniky, jako jevištní mluva a pohyb. herecké řemeslo, tedy vnější herecké techniky, jako jevištní mluva a pohyb. V poslední části jsem se pokusila z odstupem reflektovat působení našeho ročníku v Disku a zkoušení našich absolventských inscenací. V závěru se zamýšlím nad smyslem herecké školy.