Procházet podle oponent "ŠAVLÍKOVÁ, Kateřina"
Nyní se zobrazuje 1 - 5 z 5
Výsledků na stránku
Možnosti řazení
- Dramaturg a dramaturgieVojtíšková, Zuzana(Akademie múzických umění v Praze. Divadelní fakulta AMU, 2008)Datum obhajoby: 2008-07-02Magisterská diplomová práce si ve svém úvodu klade otázku: Kdo je dramaturg a co znamená dramaturgie v současném divadle, zvláště při vzniku inscenace? V první části jsou zachyceny teoretické názory a definice dramaturgie a dramaturga. Druhá část zpracovává konkrétní zkušenosti z práce na inscenaci Balada o velkém kostlivci v Divadle DISK, dále z práce na inscenaci Díra ve zdi v pražském Divadle Minor a do třetice z práce na inscenacích Prolhaný ovčák, O kouzelném jablíčku, Červená Karkulka a Slůně v divadle Lampion Kladno. Jednotlivé inscenace vznikaly v průběhu let 2005-2007. Praktické reflexe ukazují dramaturga v různých souvislostech a rolích, do kterých se při přípravě inscenace může dostat. Na základě vlastní zkušenosti jsem tedy dramaturga popsala jednak jako spolutvůrce inscenace, dále jako partnera režiséra a scénografa, za třetí jako spolutvůrce ve větším kolektivu, za čtvrté v roli autora textu, za páté jako oponenta dramatizovanému textu a v poslední řadě pouze v roli autora do programu. Tyto zkušenosti jsou vnímány vždy z pohledu volby textu a jeho přípravy s režisérem, dále z pohledu uvažování o výtvarné podobě inscenace a do třetice při spolupráci s herci během zkoušení inscenace. Práce je doplněna o odkazy na DVD sekvence a také fotografickou dokumentací i citací autentických poznámek a úryvků textů z doby vzniku jednotlivých inscenací.
- HappeningŠteflíčková, Jana(Akademie múzických umění v Praze. Divadelní fakulta AMU, 2007)Datum obhajoby: 2007-09-13V této práci se věnuji problematice happeningu. Snažím se ozřejmit pojem akční umění a jeho disciplíny, a vymezit pojem happening. Pojednávám o tom, v jakých historických i společenských souvislostech happening vznikl a jaký byl jeho účel. Orientuji se však na specifiku happeningu v českém prostředí, zejména pak na dobu jeho vrcholu v nelehkých šedesátých létech. Myslím si totiž, že je velmi potřebné a užitečné pokoušet se oživovat si realitu, ve které žijeme - a rovněž ji neustále přehodnocovat. V každé době.
- Stud-i-umHorváthová, Petra(Akademie múzických umění v Praze. Divadelní fakulta AMU, 2011)Datum obhajoby: 2011-09-16Tato diplomová práce se zabývá studiem na umělecké škole, konkrétně tématem pedagogické činnosti. Zjišťuje, jak zodpovědnou pozici má pedagog vůči studentovi a jak velký vliv má na jeho vývoj. Zabývá se též vztahem pedagoga a žáka. Zkoumá oblast traumat způsobenou pedagogickou činností a s ní spojenou problematikou. Je psána jako příběh studentky DAMU prolínaný psychologicko-sociálními studiem.
- Techniky loutkářských inscenací na přelomu tisíciletíIurcu, Ion(Akademie múzických umění v Praze. Divadelní fakulta AMU, 2008)Datum obhajoby: 2008-09-11Práce se zabývá původem, vývojem a proměnami loutky v dějinách, od nejstarších dob do současnosti. Snaží se dešifrovat neustále se měnící závislosti a vztahy mezi loutkou a člověkem, mezi stvořitelem a stvořeným. Zkoumá okolnosti vzniku jednotlivých základních typů loutek a následně sleduje cestu těchto typů dějinami animace. Zkoumá proměny animace a důvody, které k nim vedly. Na základě současných vývojových trendů přemýšlí o budoucí podobě a pozici loutky ve společnosti. Hledá příčiny úspěchu či neúspěchu jednotlivých typů loutek a pozoruje míru jejich adaptability, vystavenou volné soutěži o diváka. Na vývoji loutek sleduje i vývoj člověka - animátora.
- Varianty hereckého uplatnění.Suchánková, Anna(Akademie múzických umění v Praze. Divadelní fakulta AMU, 2011)Datum obhajoby: 2011-09-16Tato magisterská práce se snaží zachytit průběh studia herectví na KALD DAMU (katedra alternativního a loutkového divadla, divadelní fakulta Akademie múzických umění) jednoho konkrétního ročníku v akademických rocích 2006/2007 - 2009/2010. Soustřeďuje se na jednotlivá odvětví herecké profese a praktické projekty, které studentům umožnily získat praxi. Za úkol si klade tyto poznatky konfrontovat s požadavky na herce v profesionálním prostředí, a dále pak shrnuje vybavenost absolventa, se kterou z DAMU odchází. V závěru vyplývají možnosti, které by studium herectví mohly obohatit a zefektivnit. Práce se opírá o osobní zkušenost autora.