Procházet podle oponent "ŠIMLOVÁ, Štěpánka"
Nyní se zobrazuje 1 - 20 z 22
Výsledků na stránku
Možnosti řazení
- 1963/1966 - JFK, Zvětšenina, technický o braz, smrt, fetiš a paranoiaIvanov, Nikola(Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta, 2014)Datum obhajoby: 2014-09-10Práce metodou kompaparativní studie analyzuje významové a estetické paralely mezi dokumentací atentátu na JFK a filmem Blowup, přičemž první polovina je zaměřena na faktickou část problematiky, druhá spíše esejistickou formou rozvíji syntézu obou témat s množstvím dalších odkazů v obecnějším kontextu médií (především fotografie a filmu) a ve vztahu ke společným premisám: záznam smrti, voyeuristické tendence diváka/tvůrce obrazů masové reprodukce, limity perceptivních schopností rozlišovat realitu a fikci apod.
- DigitalizationAbram, Uroš(Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2010)Datum obhajoby: 2010-09-21Digitalization has touched every single thing in our environment. We have to think very hard to find something which is not connected to digital technology. Digital photography has been changing photo processes, products, the photo industry and social-connection skills. The development of this sort of photography has had strong effects on other technologies. In its new forms it has been saving lives and causing violence. For some people the fight between film, analogue photography and digital technologies is still very much alive. In digitally manipulated images it is hard to find traces of the original photographs. People are getting a voice. The Internet is supposed to be the most democratic medium. A new form of art is rising.
- Fotografie - médium světla a času anebo současného umění?Stecker, David(Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2010)Datum obhajoby: 2010-10-05Existuje něco takového jako specifické hodnoty fotografie, které vycházejí ze samotné podstaty tohoto média? A pokud ano, mohou se tyto hodnoty uplatnit i v dnešním uměleckém světě nebo se jich fotografie, aby obhájila své pozice v tomto proměnlivém a konkurenčním prostředí, musí vzdát a hledat a pracovat s jinými, které nevycházejí z její podstaty? Je vůbec perspektivní v dnešní době hledat něco tak archaického jako ontologii jednotlivých médií? Možná ano.
- Fotografie jako záznam klamuKrejčí, Petr(Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2010)Datum obhajoby: 2010-10-05Tato práce poskytuje přehled výtvarné tvorby, kde se uplatňuje klam. Výraz klam v této práci představuje širokou škálu iluzivních konstrukcí bez ohledu na použité médium s výjimkou digitální manipulace. Hlavní pozornost je směřována na projevy, jejichž výsledným médiem je fotografie. Práce nabízí analytický pohled na současnou fotografickou tvorbu, kterou dělí do kategorií podle povahy uplatněného klamu. Vybraná díla pracují za pomoci nejrůznějších prostředků s manipulovatelností našeho vnímání. Díky jejich systematizaci se daří formulovat, co je pro který přístup příznačné a na jakém principu je jeho účinnost založena. Práce čtenáři nabízí vysvětlení toho, co klamy jsou, jak vznikají, co je umožňuje člověku prožít a jaké mohou zastupovat role, pokud jsou uplatněny v rámci uměleckého díla.
- Fotokopie ve výtvarném uměníDernerová, Dora(Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta, 2013)Datum obhajoby: 2013-10-11Diplomová práce se zabývá tématem fotokopie a jejího použití při tvorbě uměleckých děl.
- Internetové fotogalerieMacháček, Petr(Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2010)Datum obhajoby: 2010-09-2113 českých internetových komunitních fotogalerií, ve kterých si uživatelé navzájem hodnotí své fotografie formou komentářů a bodování, jsou zkoumány a porovnávány zejména z hlediska jejich provozovatelů, funkcí a systému komentářů a bodování. Jsou hledány společné rysy fotografií, které jsou v těchto galeriích považovány za úspěšné. Ve výzkumu mezi uživateli galerií byly zjištěny např. názory uživatelů na kvalitu galerií a jejich věkové rozvrstvení. Jakou zpětnou vazbu lze získat a jak je pro fotografy přínosná bylo zjištěno experimentem, kdy byly vloženy stejné fotografie do všech galerií. Největším přínosem této práce je shromáždění velkého množství autentických názorů amatérských fotografů.
- Kouzlo fotografie tkví v syntetizaci tvořivého aspektu světla a destruktivní roviny času. Nebo naopak...? (Výstavní soubor)Stecker, David(Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2010)Datum obhajoby: 2010-10-05Zkusil jsem Richterovy šedé obrazy znovu vytvořit, re-produkovat a prodchnout je tím, co v nich vidím a tím, co bych v nich rád viděl. Ale jsem si vědom toho, že je reprodukuji v jiné době a nesou si tedy sami o sobě jiné poselství doby. Ale i tato dobová konfrontace otevírá zajímavé otázky. Není to jen vytváření nového kontextu modernistickým fotografiím, kterým dnes již přestáváme rozumět, jejich sdělení začíná vyprchávat, stává se pro nás běžným a je třeba trochu jim pomoci, aby se mohli zapojit do tvůrčího dialogu dnešku. Richterovy obrazy jsou vlastně jakýmsi násobením modernismu a suprematismu, jehož výsledkem jsou díla, která tato období překračují. A toto postmoderní dílo, které pomáhá uchovat suprematistické ideje, se snažím reprodukovat prostřednictvím modernistických fotografií. Co z toho vzniká? Nechám na každém z vás.
- Kresba v prostoru komentovaný rozhovor se Stanislavem KolíbalemHejtmánek, Dominik(Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta, 2014)Datum obhajoby: 2014-09-10Práce se věnuje významné osobnosti českého umění 20. století Stanislavovi Kolíbalovi. Text obsahuje autentický rozhovor s autorem z června 2014. Rozhovor je proložen komentáři a rozdělen do tematických částí: Minimalismus ,Východ a Západ, Proměny umění, Prostor, místo a přenositelnost uměleckého díla, Fotografické zobrazení výtvarného díla, Originál a kopie, Teorie umění. Práce se zabývá názory a postoji umělce nejstarší tvořící generace.
- Kůň a výtvarné uměníVeselá, Barbora(Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2010)Datum obhajoby: 2010-10-05Práce se zabývá především vztahem mezi koněm a současným výtvarným uměním. Důraz je kladem na symbolické významy, které se v kultuře utvářely v průběhu dějin. Proto je na úvod zařazena kapitola, která stručně mapuje vývoj této tématiky v dějinách. Hlavní část práce pojednává o konkrétních dílech dvaceti současných umělců, kde jsou díla interpretována a porovnávána.
- Light Into The Flesh / Flesh Into The LightBabuščák, Ladislav(Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2011)Datum obhajoby: 2011-10-04LIGHT INTO THE FLESH / FLESH INTO THE LIGHT skúma symboly zla, hriechu a vykúpenia vo filme a televíznom seriáli Twin Peaks. Nejedná sa však o kritické zhodnotenie diela Davida Lyncha. Charakter postáv a deje sú používané ako symboly, ktoré sú následne vysvetlené na základe knihy Genezis, ktorá je prvou knihou Starého Zákona. K osvetleniu problematiky je použitý aj filozofický pohľad Martina Bubera. Analýza nemá za cieľ predstaviť dielo Davida Lyncha z hľadiska filmovej teórie, alebo kritiky. Cieľom tohto textu, je predstaviť režisérovu kľúčovú tému a tou je boj človeka o svoju dušu (podstatu), pričom ho na tejto ceste sprevádzajú ťažko uchopiteľné aspekty ako napr. strach, váhanie, zlyhanie, ale aj láska, viera a nádej.
- MaminkaZahradníčková, Kateřina(Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2011)Datum obhajoby: 2011-09-20Soubor portrétů, který vznikl v průběhu tohoto roku, zachycuje mladou ženu, která po dvou potratech utrpěla vážné psychické trauma. Od té doby na břiše nosí nafukovací polštář, aby si co nejvíce přiblížila pocit těhotenství. Pomocí tohoto polštáře sama sebe přesvědčuje, že je opravdu těhotná.
- Pareidolia with regards to visual projections and m etaphorsEgenes, Rune(Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta, 2012)Datum obhajoby: 2012-10-12Research on the phenomena pareidolia and its relation to simulacra.
- Photography and PoetryLin, Chiawen(Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta, 2013)Datum obhajoby: 2013-10-11How do photography and writing, two different medium have effects on each other? This thesis is based on this question The main idea of the thesis is to delineate the relation between poetry and photography. Several photographic works will be giving as examples and have analyses. It is divided into five chapters, first part is the introduction. Second chapter would be the background knowledge of the two mediums. Third chapter will be the case analyses of Japanese photographer-Masao Yamamoto. In the fourth chapter will be a discussion of photography examples which are influenced in a more metaphor way. Finally the fifth chapter is the conclusion of the thesis, to summarize how poetry and photography are interacted with each other in the history and creation.
- Photography: Cost and ValueKholodayev, Alexey(Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta, 2013)Datum obhajoby: 2013-09-09The thesis aims to explore the relation between such notions as quality and cost in photography on the art market today by means of looking into it through historical background related to the topic, analysis of the notions of cost and value, their features, market mechanisms and tendencies and via practical analysis of the works of two most prominent artists: Andreas Gursky and Cindy Sherman.
- PosteleŠnajberková, Jaroslava(Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2010)Datum obhajoby: 2010-10-05Chaos a zmatenost současnosti je někdy těžké pochopit, avšak můžeme zde občas zahlédnout zvláštní záblesky, momenty naplněné posvátností a magií, momenty intimity. Snaha zastavit čas a najít intimní momenty v nepřetržitém a divokém proudu života. Intimitu míst, událostí, zvířat či lidí.
- Recyklace fotografieKetmanová, Karolina(Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta, 2013)Datum obhajoby: 2013-09-09Tato bakalářská práce se zabývá analýzou metody recyklace fotografie v umění. Recyklací je míněno užívání přejatých fotografií a jejich použití jako materiálu při tvorbě nového uměleckého díla. Metoda je zde rozebírána na příkladu díla umělce Christiana Boltanskiho, který ji používá soustavně od konce 60. let až do současnosti.
- Reflexe ekonomických krizí ve fotografiiDiringerová, Alžběta(Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta, 2013)Datum obhajoby: 2013-10-11Diplomová práce se zabývá hlubším pohledem na fenomén ekonomických krizí v kontextu sociální fotografie. Jádrem práce je srovnání projektu FSA z 30. let 20.století a současných fotografických projektů zabývajících se současnou krizí. Kromě vybraných fotografů z FSA analyzuji přístup fotografické dvojice německých emigrantů Hansel Meith a Otto Hagela a německého autora Augusta Sandera k sociální problematice té doby .V druhé části se věnuji novým formám, které v dnešní době funkci sociální fotografie nahrazují. Dále popisuji tři vybrané soubory současných autorů, kteří reagují na současnou ekonomickou krizi tvaroslovím umělecké fotografie.
- Technický obraz ve sbírkáchHavlínková, Tereza(Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta, 2013)Datum obhajoby: 2013-10-11Práce "Technický obraz ve sbírkách" se zaměřuje na systém manipulace, archivace a expozice současného statického materializovaného obrazu v českých sbírkových institucích. Od teoretických pohledů na proměny a problematiku současného stavu systematických sbírek současné fotografie v tomto textu dojdeme až k základům aktuálních a používaných technologických možností tisku a adjustace. Cílem této práce je nahlížení fyzického technického obrazu vzhledem k jeho archivaci, obchodovatelnosti a exponovatelnosti, zachycení technologických a povahových změn, které tuto mediální kategorii, označovanou také jako fotografie, provází.
- The New Jewish Identity Seen Through Photography Made In Palestine 1881 - 1948Grondahl, Albert Elias(Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta, 2013)Datum obhajoby: 2013-09-09The thesis will examine the cultural and ideological context in which photographs were made in Israel/ Palestine at the first decades of the twentieth century, a time when people were forming an identity and an establishment of national identity. It will examine the work of Jewish photographers who worked in the first half of the twentieth century such as Ephraim Moses Lilien, Avraham Soskin and Tzdok Basan. with amphasis on the iconographk style, I will highlight the connection of these photographs to a broader historic Zionistic approach towards a creation of modern jewish identity throughout photography
- Vidění, fotografie a nové éry technologiíStecker, Marcel(Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta, 2014)Datum obhajoby: 2014-09-22Americký malíř Ed Ruscha pracoval od svých studií na Chouinard ART Institutu v Los Angeles i s fotografií. V roce 1963 vydává knihu Twentysix Gasoline Stations s fotografiemi benzinových pump na trase mezi Los Angeles a Oklahomou. Moje diplomová práce pojednává o době a souvislostech, v nichž Ruschova kniha vznikla. Uvádí je do kontextu studené války a její atmosféry. Na začátku seznamuji čtenáře s americkým individualismem a vývojem a strategií automobilismu v USA. Zaměřuji se na ranou tvorbu Ed Ruschy, představuji detailní pohled na období jeho studií v Los Angeles. V souvislosti s tím uvádím historický kontext cesty z Oklahomy do Kalifornie, který považuji za velmi důležitý. Zkoumám přístup Ed Ruschy k umění, jeho vymezení vůči mainstreamu, který do Kalifornie proudí z New Yorku. Kniha Twentysix Gasoline Stations vznikla tři roky po Ruschových studiích, je tedy vnímána jako rané dílo. Představuji příklady z roadside imagery 30. a 40. let a ukazuji jejich podobnosti a styčné plochy s pohledem Ed Ruschy. Teritorium studie rozšiřuji uvedením eseje Paula Virilia Estetika mizení, kde autor popisuje velmi zajímavý vztah mezi automobilismem a kinematografií. Přes jeho úvahy se dostávám zpět k Ed Ruschovi a objevuji mezi jeho fotografiemi a obrazy vztahy, o kterých píše Paul Virilio. Atmosféru doby podporuji zmínkou o roadmovies jako explicitním propojení obou významných fenoménů společnosti. V závěru shrnuji argumenty a vyzdvihuji dílo Ed Ruschy v otázce estetizovaného a neestetizovaného obrazu a prezentace umění knižní formou, která v tu dobu byla zcela nová.