Logo úložiště
Archiv závěrečných prací AMU
  • English
  • Čeština
  • Přihlásit se
  • Prohlížet katalog podle
  • English
  • Čeština
  • Přihlásit se
  1. Domů
  2. Procházet podle oponenta

Procházet podle oponent "ŠPIDLA, Šimon"

Nyní se zobrazuje 1 - 3 z 3
Výsledků na stránku
Možnosti řazení
  • Neoformalistická analýza duchařských a záhrobních motivů ve filmu Falcon Lake (2022)
    Dandul, Daniel
    (Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta, 2024)
    Datum obhajoby: 2024-09-13
    Ve své bakalářské práci provádím neoformalistickou analýzu duchařských a záhrobních motivů ve filmu Falcon Lake (2022). Cílem mé bakalářské práce je prostřednictvím neoformalistické analýzy doložit, že užité duchařské a záhrobní motivy jsou základním stavebním principem filmu, který propojuje rovinu tematickou, narativní i stylovou a téma první lásky a dospívání tak prohlubuje o nový autorský pohled. Analýzu dělím do tří částí podle vývoje duchařských a záhrobních motivů ve vztahu k příběhu a jeho postavám. V části Tajemný přízrak Chloe analyzuji funkci stylistických prostředků připodobňujících Chloe k tajemnému přízraku, v části Bastien se stává duchem reflektuji Bastienovu postupnou proměnu z dítěte v dospívajícího chlapce a v části Dovršení proměny se zaměřuji na finální vývoj užitých duchařských a záhrobních motivů ve vztahu k tématu filmu.
  • Neoformalistická stylová analýza filmu Tři oříšky pro Popelku (1973)
    Bláhová, Viola
    (Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta, 2023)
    Datum obhajoby: 2023-06-01
    Tato bakalářská práce se zabývá neoformalistickou analýzou díla režiséra Václava Vorlíčka Tři oříšky pro Popelku z roku 1973. Práce v první části shrnuje historický kontext a produkční pozadí filmu. Dále je provedena narativní analýza, ve které dochází k rozdělení na tři subsvěty. V další části je pak postupně rozebírán stylový systém filmu. Celá analýza pracuje s vznikem emocí v divákovi směrem k hlavní postavě. První je analyzována mizanscéna, kde je pozornost zaměřena na prostředí a kostýmy. Následuje kapitola Kamera, která zkoumá transfokace a scény vymykající se klasickému snímání v průběhu díla. V kapitole Střih je analyzován vznik němých postav a tvorba časoprostoru, v kapitole Zvuk subjektivizace prostoru a divákova vnímání. V závěru jsou pak propojeny všechny analyzované prostředky do stylového systému.
  • Technologický vývoj ve střihových technologiích a jeho vliv na filmového střihače v kontextu amerického filmového průmyslu
    Rozen, Daniel
    (Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta, 2024)
    Datum obhajoby: 2024-06-07
    Tato práce se zabývá technologickým vývojem v oblasti střihové techniky a to konkrétně v kontextu amerických filmových produkcí. V první části jsou chronologicky shrnuté nejprůlomovější technologie významné vzhledem k změně ve střihových procesech. Analyzuji co nového přinesly a jaké měly problémy. Postupuji od raných mechanických střihových nástrojů jako je Moviola až po celkově digitální střižnu obsaženou v počítači. Z tohoto souhrnu a použité literatury je následně tvořena druhá část práce, která analyzuje dopad těchto změn na filmového střihače. Zkoumám jaké výhody a nevýhody s sebou tato proměna přinesla a na konec práce uvádím několik doporučení, které mohou filmovému střihači pomoci, aby tuto novou technologii využíval v jejím maximálním potenciálu a byl co nejméně ovlivněn jejími negativními dopady.

DSpace software copyright © 2002-2025 LYRASIS

  • Nastavení cookies
  • Zásady zpracování osobních údajů