Procházet podle oponent "ŠPLÍCHALOVÁ, Kateřina"
Nyní se zobrazuje 1 - 3 z 3
Výsledků na stránku
Možnosti řazení
- Autenticita hereckého projevu herců s mentálním postiženímNováková, Alžběta(Akademie múzických umění v Praze.Divadelní fakulta, 2021)Datum obhajoby: 2021-06-14V této bakalářské práci autorka zkoumá autenticitu hereckého projevu lidí s mentálním postižením. Podklady pro výzkum této práce tvoří několikaletá zkušenost s lidmi s mentálním postižením, praxe na poli divadelní improvizace, spolupráce na projektu Apropolis a videozáznam z představení. Teoretická část práce se zabývá divadelní improvizací, u které autorka našla paralely a principy, které jí pomáhají autenticitu hereckého projevu definovat a srovnat s autenticitou hereckého projevu profesionálních herců. Také zde autorka nastiňuje autenticitu jako psychologický fenomén, jemuž se věnuje odvětví tzv. pozitivní psychologie, které vnímá autenticitu jako cestu k upřímnějšímu životu ve vztahu k sobě samému. Cílem je nejenom zjistit, jaké faktory přispívají k vytvoření dojmu autentického zážitku, ale také popsat přínosy spolupráce profesionálních herců a herců s mentálním postižením.
- Osobní gestický slovníkLegierski, Tomáš(Akademie múzických umění v Praze.Divadelní fakulta, 2020)Datum obhajoby: 2020-02-12Tato práce je souhrn mého výzkumu v oblasti jevištního pohybu, který se opírá o tři základní pilíře, oblasti ve kterých jsem se v rámci výzkumu pohyboval. První oblastí, které se výzkum dotýká je práce se studenty herectví, konkrétně na DAMU-KALD. Další oblastí jsou profesionální herci působící v etablovaných divadlech. A poslední třetí oblast výzkumu jsem věnoval hercům ze specifických skupin, tedy lidem s mentálním znevýhodněním. Všechny tyto tři složky mají společný jmenovatel, kterým je pohyb na jevišti, jinými slovy jevištní pohyb. Hlavním tématem je pohybová srozumitelnost a proto jsem přišel s termínem osobní gestický slovník, který vychází z přirozeného pohybového materiálu jedince. Srozumitelnost nestojí na nějaké pohybové či taneční technice, ale využívá civilního a přirozeného nebo zažitého pohybu. Samozřejmě se zde odkazuji na mnohé techniky a metody a směřuji ke kultivovanému čistému pohybu. Vzhledem k tomu, že se jedná o výzkum postavený na individuálním přístupu a opírá se o určité momenty z příprav inscenací a studijních hodin, forma této práce popisuje konkrétní situace, kterými jsem procházel při studiu, výuce a práci s herci. Část tohoto textu je psána deníkovým záznamem, následuje katalogizace jednotlivých cvičení a tréninků a tomu předchází teoretický úvod. Na závěr je seznam inscenací, které byli součástí výzkumu.
- Umělecká tvorba jako možnost sebepoznání a seberozvojeCoufalová, Kateřina(Akademie múzických umění v Praze.Divadelní fakulta, 2023)Datum obhajoby: 2023-06-19V této bakalářské práci se zaměřuji na lidi se zkušeností s duševním onemocněním na příkladech workshopů a práci na inscenaci. Hledám, co tuto specifickou skupinu propojuje. A přihlížím k jejich specifikům. Dostávám se k představení Tvá ústa měla hořkou chuť a přibližuji tak zkušební proces na autorské inscenaci. Dotýkám se tématu destigmatizace psychických poruch skrze divadelní médium a také instagramový účet jsme_v_tom_spolu. Popisuji také svůj umělecký proces jako muzikantka ICATERINA.