Procházet podle oponent "ŠRÁMEK, Vratislav"
Nyní se zobrazuje 1 - 10 z 10
Výsledků na stránku
Možnosti řazení
- Český muzikálPopelková, Barbora(Akademie múzických umění v Praze. Divadelní fakulta AMU, 2008)Datum obhajoby: 2008-07-02V této práci se snažím nahlédnout do vývoje českého muzikálu, především od jeho raketového startu v devadesátých letech 20. století do současnosti. K tomu jsem potřebovala vymezit pojem muzikál, jeho kořeny a vztah k operetě, se kterou je často spojován. Zajímá mě, co přinesl muzikál do divadelního provozu, má-li tento žánr ještě šanci vymanit se z ryze komerčních sfér a jaké jsou v českém prostředí jeho umělecké ambice.
- Divadelní hudba a její specifika v procesu tvorbyŠíma, Matěj(Akademie múzických umění v Praze.Divadelní fakulta, 2024)Datum obhajoby: 2024-09-12Tato magisterská diplomová práce reflektuje mé dosavadní působení v divadelním prostředí jako hudebního skladatele a sound-designera. Prostřednictvím případových studií zásadních projektů se pokusím zodpovědět otázky, které mě během tvorby konfrontovaly. Zaměřím se na repetitivní struktury a tendence v mé tvorbě, které formují můj současný tvůrčí styl. Klíčovým aspektem mé práce je schopnost naladit se na téma projektu, tým a režiséra. Snažím se vnímat svou roli jako služebníka inscenace, což vede k harmonickému procesu tvorby, ale zároveň vyvolává otázky ohledně mého sebevědomí a originálních nápadů. Reflektuji také praktické aspekty tvorby, včetně nezbytnosti pracovat na více projektech současně kvůli finanční situaci v nezávislém divadle. Analyzuji své metody a přístupy, včetně hledání správné pozice a funkce hudby v jednotlivých projektech. Tato práce navazuje na mou bakalářskou práci a posouvá se od teoretického přemýšlení k praktickým zkušenostem, konfrontovaným s odbornou literaturou.
- Divadlo jako hudební událostSedláček, Ivo(Akademie múzických umění v Praze.Divadelní fakulta, 2020)Datum obhajoby: 2020-09-16Tato práce zkoumá základní lidské potřeby vedoucí k umělecké tvorbě a k touze umění vstřebávat. A to velmi osobní formou - ohlédnutím za mou minulostí a růstem v uměleckých sférách. Přičemž hledám pro své motivace a vzniklé otázky odpovědi v odborné literatuře. Práce tak může svou odlehčenější a osobitější formou připomínat detektivní pátrání. Pátrání po tom, proč tvoříme a proč vstřebáváme. Jaké formy máme k dispozici a jak se mohou tyto formy kombinovat a vzájemně doplňovat. V práci zmiňuji divadelní představení, která se mě dotýkala. Projekty, v nichž jsem účinkoval a které formovaly moji intuici, kterou jsem uplatňoval ve vlastních, autorských projektech. Těm se věnuji v poslední části této práce.
- Ekvilibrium hudby a divadlaŠíma, Matěj(Akademie múzických umění v Praze.Divadelní fakulta, 2021)Datum obhajoby: 2021-06-14V této bakalářské práci se budu zabývat vztahem mezi hudbou a divadlem. Nejprve budu zkoumat konkrétní hudební principy, které jdou aplikovat na herectví, popíšu jak se dá ze scénáře vytvořit jakási herecká partitura a zároveň promítnu i mé osobní zkušenosti s takovýmto druhem herecké práce. Dále popíšu hudební mechanismus Tension and release a zároveň nastíním, jakým způsobem by se dal aplikovat na divadelním jevišti. Budu se věnovat příčinám vzniku tenze a následného uvolnění v hudbě, a to konkrétně repetici, disharmonii a dynamice. V další části mé práce se budu zaobírat aktivním poslechem, který je zásadní pro vnímání problematik které popisuji. Z něj zároveň vyplyne téma akusmatické hudby, čili hudby bez vizuální složky a problematika reproduktoru. V závěru shrnu vazby mezi divadelním a hudebním uměním a definuji jeho důležitost pro mou budoucí tvorbu.
- Herec jako tvůrce zvukové složky v autorském projektuKolman, Petr(Akademie múzických umění v Praze.Divadelní fakulta, 2017)Datum obhajoby: 2017-09-18Bakalářská práce obsahuje stručný náhled do teorie hudby a zvuku na jevišti. Popisuje rozdíly používání zvuku mezi specifickými druhy divadla. Dále pokračuje osobní reflexí autora práce a popisuje jeho nejzásadnější momenty během studia, kdy se jako herec setkal s hudbou na jevišti, jak s ní pracoval a jak z ní těžil.
- Motivicko-rytmické řešení muzikálu West Side StoryJankulárová, Michaela(Akademie múzických umění v Praze.Divadelní fakulta, 2012)Datum obhajoby: 2012-06-20Tato práce se v první části snaží o vysvětlení pojmu "muzikál" a shrnutí stručné historie amerického muzikálu s akcentací některých důležitých a přelomových muzikálových produkcí. Dále se práce v první části snaží nastínit divadelní, hudebně-divadelní i čistě hudební formy, ze kterých muzikál, jak ho dnes známe, čerpá. Ve druhé části následuje pokus o uchopení motivů a temporytmu muzikálu West Side Story postavený na rozboru písní v něm použitých. Zvláštní pozornost je zejména věnována písním "America" a "Cool". Písně zkoumá chronologicky, bez touhy členit je podle témat a snaží se postihnout vždy zásadní prvky, které jsou pro píseň charakteristické nebo jsou jinak důležité pro rozvoj muzikálu jako celku.
- Operní herectví: teorie vs. praxeLoulová, Veronika(Akademie múzických umění v Praze.Divadelní fakulta, 2022)Datum obhajoby: 2022-06-29Diplomová práce zkoumá možnosti a hranice autorského vkladu operních herců do tvůrčího procesu v klasické i soudobé opeře. Pojednává o přehledu publikací týkajících se vzdělávání operních herců, popisuje a zhodnocuje výstup operního vzdělávání v kamenných divadlech a pokládá zmapovaný základ pro další práce věnující se praktickým změnám ve vzdělávacím systému operních herců. Praktická část v druhé polovině diplomové práce má dokumentovat mé dosavadní zkoušecí procesy s reflexí vztahující se k principům z teoretické části a jejich přímou aplikací na zkoušení hudebně–dramatického díla na Deylově konzervatoři v Praze.
- Rytmus a humorJeřábek, Eliáš(Akademie múzických umění v Praze.Divadelní fakulta, 2017)Datum obhajoby: 2017-09-18V této bakalářské práci jsem se pokusil nastolit základní vztah mezi rytmem a humorem a zkoumat jejich propojenost v různých divadelních i nedivadelních žánrech. V první části jsem se zaměřil na teoretickou podstatu obou pojmů zvlášť, poté na jejich syntézu a následnou aplikaci v konkrétních autorských dílech.
- Stav prouděníBouzková, Dora(Akademie múzických umění v Praze.Divadelní fakulta, 2019)Datum obhajoby: 2019-11-13Disertační práce Stav proudění, s podtitulem Práce s tímto specifickým psychickým stavem během divadelního tvůrčího procesu a při kreativních dílnách s dětskými a dospělými účastníky, reflektuje s přihlédnutím na ústřední téma divadelní aktivity realizované v rámci projektů spolku Loutky bez hranic a během mé umělecké či pedagogické praxe i při spolupráci s jinými subjekty. Popisuji zde na konkrétních příkladech bezprostřední zkušenost se stavem proudění. Tento považuji za důležitou součást tvůrčího procesu, zvláště pro jeho vliv na propojení emoční inteligence s konkrétní tvůrčí činností, čehož je výsledkem ryzí radost z činnosti samotné. S důrazem na fakt, že tvořivost je jedním z důležitých osobitých projevů člověka a tvůrčím prostředkem k ověřování a prohlubování jeho životního smyslu.
- Vliv studia na můj herecký a osobní růstKosková, Petra(Akademie múzických umění v Praze.Divadelní fakulta, 2016)Datum obhajoby: 2016-06-29V magisterské práci jsem se snažila zrekapitulovat studium na Katedře alternativního a loutkového divadla a to především z mého pohledu. Popsat výuku na této škole a objasnit problémy, se kterými jsem se jako studentka a herečka během studia potýkala. Jaký měla výuka vliv na můj herecký i osobní růst a moje výhrady k ní. Magisterskou prací jsem se pokusila přiblížit autorskou tvorbu, která na DAMU během čtyřletého studia vznikla.