Procházet podle oponent "ŠTILEC, Jiří"
Nyní se zobrazuje 1 - 20 z 41
Výsledků na stránku
Možnosti řazení
- Česká televize v letech 1992 - 2005 se zaměřením na tvorbu hudebních pořadůNováková, Barbora(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2006)Datum obhajoby: 2006-06-07Bakalářská práce s názvem "Česká televize v letech 1992 - 2005 se zaměřením na tvorbu hudebních pořadů" pojednává o historii České televize (ČT) v návaznosti na Československou televizi (ČST). Jsou zde zmiňovány programy ČT, vymezen rozdíl mezi veřejnoprávním a komerčním provozovatelem televizního vysílání. Podrobněje zde popsána pozice Producentského centra uměleckých pořadů (PCUP)/Centra divadelní a hudební tvorby (CDHT) v rámci celkové struktury ČT. Jsou vysvětleny pojmy vysílacího schématu a výrobního úkolu. Výrobní úkol ČT a výrobní úkoly PCUP/CDHT jsou uvedeny ve vzájemném procentuálním poměru. Je zmíněn počet odvysílaných hodin PCUP/CDHT v letech 1992 - 2005. V kapitole Výroba jsou uvedeny praktické příklady nákladů na tvorbu jednotlivých hudebních pořadů. V kapitole Sledovanost jsou vysvětleny obecné pojmy rating a share a následně zmíněna sledovanost vybraných hudebních pořadů v letech 2000 - 2005.
- Český spolek pro komorní hudbu se zaměřením na administrativně organizační procesyVolfová, Eliška(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2022)Datum obhajoby: 2022-09-14Tato práce se zabývá Českým spolkem pro komorní hudbu se zaměřením na jeho organizačně-administrativní složku. Práce se stručně zabývá vznikem spolku a společenskou situací v době jeho vzniku. Dále popisuje první roky jeho činnosti a organizační změny související s postupným slučováním s Českou filharmonií. Ve třetí kapitole se podrobně zabývá současnými organizačně administrativními procesy, jakými jsou: fungování Rady ČSKH, dramaturgie, produkce, marketing a zákaznický servis. V závěrečné části práce je nastíněno financování a tvorba rozpočtu, příklady významných světových organizací zaměřených na komorní hudbu a jejich srovnání s ČSKH. Poslední kapitola se věnuje cílům a vizím, které si České filharmonie a ČSKH kladou do budoucna.
- Činnost operního souboru NDB 2015 - 2020Ženíšková, Jitka(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2020)Datum obhajoby: 2020-06-22V mé bakalářské práci se zabývám činností operního souboru Národního divadla v Brně v letech 2015–2020. Ve vymezeném období analyzuji působení souboru Janáčkovy opery, jeho financování a marketing, jak se měnila jeho dramaturgie a co dalšího přispělo ke zvyšování uměleckých kvalit souboru. Důležitou součástí práce je také kapitola o mezinárodním festivalu Janáček Brno. Cílem práce bylo zjistit, jaký je vztah mezi uměleckou kvalitou souboru, návštěvností, výší příspěvků a tržbami ze vstupného. Kromě objasnění korelace mezi těmito skutečnostmi se mi podařilo vyvodit další faktory, které ve značné míře ovlivňují návštěvnost brněnského operního souboru a naznačují, jakým směrem by se měl do budoucna ubírat.
- European saxophone ensembleKrálová, Tereza(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2014)Datum obhajoby: 2014-09-04European Saxophone Ensemble byl tvořen dvanácti mladými saxofonisty dvanácti zemí Evropské unie. Každý rok vystoupil v minimálně sedmi zemích EU a pro každé turné bylo vždy složeno 5 - 6 nových skladeb autorů rozdílných národností i hudebních preferencí. Tento projekt se konal v roce 2008, 2010, 2011, 2012 a 2013. Byl organizován společností MET-X, jejíž hlavním cílem je spojování rozdílných kultur pomocí hudby. Práce je zaměřena na teoretické i praktické poznání grantů evropského programu Culture. Nejvíce se soustředí na grantový program oblasti 2 . Podpora organizací působících v oblasti kultury na Evropské úrovni, ze které MET-X čerpalo. Měla by sloužit také jako dokumentace a shrnutí projektu European Saxophone Ensemble.
- Evropská unie hudebních soutěží pro mládež (EMCY) a její členové v České republiceChmelár, Tomáš(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2006)Datum obhajoby: 2006-06-06V této práci se věnuji Evropské unii hudebních soutěží pro mládež (ve zkratce EMCY), která zastřešuje po celé Evropě více než 50 hudebních soutěží pro mladé interprety. Rád bych popsal její činnost, vysvětll na jakém principu funguje, kdo se může stát jejím členem, jaké jsou její hlavní aktivity a způsob jejich realizace. U hudebních soutěží pro mládež v ČR, které jsou jejími aktivními členy, jsem se zaměřil na základní charakteristiku a jejich jedinečnost.
- Fenomén osobní spirituality interpreta ve vztahu k jeho výkonu a sebeprezentaciNováčková, Magdalena(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2020)Datum obhajoby: 2020-06-26Po několika letech doktorského studia předkládám následující text k disertační zkoušce. Textu předcházela systematická víceletá práce, kterou lze rozdělit na následující fáze. Nejprve jsem se pokusila o vlastní ujasnění pojmu spiritualita a jeho zařazení do kontextu humanitního myšlení ve středoevropském prostoru. Následně jsem oslovila řadu profesionálních hudebníků s nabídkou účasti na tomto výzkumu formou otevřeného polostrukturovaného rozhovoru. Vzhledem ke kladné odezvě na tuto nabídku z mnoha stran začala konkrétní práce v tomto směru. Narativní explorace vycházející z metod kvalitativního sociologického výzkumu se ukázala jako nejvhodnější metoda pro získání odpovědí na základní otázky tématu. Rozhovory s vybranými účastníky výzkumu probíhaly jakožto polostrukturované, což předpokládá, že je pevně daný tematický a obsahový rámec otázek, ale jejich pořadí, způsob kladení a formulace předem stanoveny nejsou. Během polostrukturovaného rozhovoru mohou vyplynout i otázky nové, jež téma doplňují či rozvíjejí, nicméně u každého respondenta mohou být odlišné. Základní podmínkou pro úspěch takového rozhovoru bylo navázání vztahu s respondentem na základě důvěryhodnosti, empatie, otevřenosti a vstřícnosti. Vedle polostrukturovaných rozhovorů jsou součástí výzkumu i rozhovory nestrukturované, jejichž původní cíl byl odlišný. Jedná se o rozhovory s několika zahraničními sólovými interprety, které se vztahovaly k jejich koncertní činnosti v České republice a následně byly publikovány v časopise Harmonie. Vzhledem k předmětu výzkumu jsem tyto umělce s jejich souhlasem „vytěžila“ i pro mé téma a položila jsem jim řadu otázek ohledně transcendence a spirituality, což přineslo nové a zajímavé skutečnosti pro výzkum. Dále jsem realizovala i dotazníkové šetření u jednoho českého symfonického orchestru (Filharmonie Hradec Králové), jehož cílem bylo kvantitativně objasnit, do jaké míry profesionální hráči v orchestru prožívají svou spiritualitu a nakolik spiritualita a víra v Boha dle jejich subjektivního pohledu ovlivňuje jejich umělecký výkon. Ukázalo se, že téma spirituality u hudebníků lze zařadit do širšího kontextu hudební sociologie a hudební psychologie, protože se jedná o element podílející se na tvorbě osobní a sociální identity zkoumaného subjektu – hudebníka. Nicméně metoda dotazníkového šetření nepřinesla dostatečné výsledky. Důvody neúspěchu této metody jsou prezentovány v patřičné kapitole. Kromě rozhovorů a dotazníkového šetření využívám dalších výzkumných metod, kam patří studium literatury a archivních materiálů, přímé pozorování a zkoumání statistických analýz. Je třeba dodat, že přímo ke konkrétnímu tématu výzkumu neexistuje prakticky žádná muzikologická literatura. Totéž platí pro literaturu sociologickou a psychologickou. Něco málo lze nalézt v literatuře teologické a religionistické. Svědčí to o tom, že z příslušného úhlu pohledu se na dané téma ještě nikdo nezaměřil, a je tedy zpracováno zcela nově.
- Fenomén základního uměleckého vzdělávání v České republiceJirková, Kateřina(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2020)Datum obhajoby: 2020-06-22Cílem této práce je zmapování významu dvou rozdílných základních uměleckých škol pro kulturní život v dané lokalitě. Informace byly zpracovány převážně pomocí dat Ministerstva školství, mládeže a tělovýchovy, výročních zpráv a školských vzdělávacích programů konkrétních vzdělávacích institucí. V první části se práce zabývá historií a vývojem hudebního vzdělávání v českých zemích, po kterém se dále zaměřuje na současný systém hudebního vzdělávání v ČR s důrazem na jeho první stupeň. Ve druhé části práce dochází k analýze dvou vybraných škol, které jsou následně mezi sebou porovnávány. Pro toto srovnání jsem zvolila Základní uměleckou školu F. A. Šporka, Jaroměř a Fakultní základní uměleckou školu Hudební a taneční fakulty AMU v Praze.
- Financování hudebního školství v České republicePiatková, Patricie(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2018)Datum obhajoby: 2018-06-13V bakalářské práci se zabývám tématem financování hudebního školství v České republice. Tento výsek vzdělávání analyzuji a dávám do souvislostí s financováním. Charakterizuji hudební vzdělávání kopírující všeobecné vzdělávání, které je tvořeno třemi stupni, a to základní, střední a vyšší odborné a vysoké vzdělávání. Práce vychází z analýz a databází Ministerstva školství, mládeže a tělovýchovy a z výročních zpráv o činnosti a hospodaření vzdělávacích institucí. Tuto skutečnost pak dokládám jednotlivými tabulkami o hospodaření (rozpočty), počtu zařízení a počtů studentů jednotlivých stupňů vzdělávání.
- Finsko a jeho hudební kulturaKonevalová, Silvia(Akademie múzických umění v Praze. Hudební fakulta AMU, 2008)Datum obhajoby: 2008-05-28Najuznávanejšou formou fínskeho umenia v zahraničí je bezpochyby hudba. Jej postavenie vo Fínsku je výnimočné. To možno sledovať v celkovej hudobnej infraštruktúre. Dominujúcou postavou fínskej hudby je už po dlhé roky skladateľ Jean Sibelius, avšak dnes má Fínsko niekoľko významných skladateľov , dirigentov, spevákov. Zvlášť fínska popová a rocková hudba dosiahla v poslednom období medzinárodné uznanie. Cieľom tejto práce je zoznámiť čitateľa s dôležitými faktami o fínskej hudobnej kultúre.
- Fundraising v oblasti kultury, se zaměřením na klasickou hudbuProšková, Radka(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2020)Datum obhajoby: 2020-09-09Disertační práce Fundraising v oblasti kultury se zaměřením na klasickou hudbu se zabývá fundraisingem jako samostatným oborem kulturního a uměleckého managementu. Práce vysvětluje základní terminologii, zasazuje fundraising do kulturně-historického kontextu, definuje jednotlivé typy fundraisingu a popisuje metody a principy jeho využití v praxi. Dále se věnuje tématu strategického plánování, práci s dárci, zkoumání motivací a etických aspektů fundraisingu. Součástí práce je rovněž reflexe výuky základů fundraisingu a výzkumná srovnávací studie zaměřená na fundraising festivalů klasické hudby v ČR a v zahraničí.
- G. F. Händel a hudební management v Londýně v 18. stoletíHyksová, Veronika(Akademie múzických umění v Praze. Hudební fakulta AMU, 2008)Datum obhajoby: 2008-09-10Snahou tohoto pojednání je v základních obrysech přiblížit fenomén italské opery a hudebního provozu v Londýně v první polovině 18. století s důrazem na ekonomické a organizační aspekty podstatně se lišící od dobové kontinentální praxe. Osobnost Georga Friedricha Haendela v sobě snoubí oba světy: zkušenosti s italskou hudební scénou i sbírání zkušeností a vytváření pro italskou operu vhodných podmínek na ostrovní půdě britské metropole.
- Granty EU ve vztahu k financování kulturních projektů na území ČRHyksová, Veronika(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2006)Datum obhajoby: 2006-09-05Cílem této práce je seznámit se se strukturouEvropské unie obecně, podrobněji s financováním kultury prostřednictvím grantových programů Culture 2000, v náznaku s jeho nástupným programem Culture 2006 a zmapovat finanční zdroje získané v posledních letech na financování projektů s českou účastí.
- Hledání nových forem prezentace klasické hudbyŠpaňárová, Kateřina(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2016)Datum obhajoby: 2016-06-07Tato bakalářská práce analyzuje nové formy prezentace klasické hudby na přík- ladu dvou světově významných operních domů. První zkoumaný operní dům je Metropolitní opera New York a druhý Komická opera Berlín. Tato práce zjišťuje, zda a jak se těmto institucím daří rozšiřovat své publikum bez toho, aniž by snižovaly vysokou uměleckou úrověň prováděných děl.
- Internet jako nástroj marketingu a Public Relations v oblasti vážné hudbyStraková, Martina(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2014)Datum obhajoby: 2014-06-13Uvedené téma magisterské práce jsem si zvolila nejen s ohledem na svou profesionální manažerskou činnost, ale také z důvodu svého osobního zájmu o problematiku věnovanou moderním technologiím, které zasahují do všech oblastí osobního a pracovního života. Cíle diplomové práce je nejen vypracování souhrnného přehledu nástrojů již využívaných v prostředí internetu pro potřeby marketingu a Public Relations v oblasti vážné hudby, ale také přehled nových a nově vznikajících, které by mohly být využívány pro tyto potřeby, ale zatím ve vážné hudbě své uplatnění ještě nenalezly. Práce se zabývá zvoleným tématem na uživatelské úrovni v obecné rovině, mapuje současné dostupné vhodné prostředky v prostředí internetu z pohledu možného využití pro instituce fungující v oblasti vážné hudby. Získané údaje o stávajících a nově přicházejících technologiích sumarizuje a dává uživatelsky srozumitelný uceleným přehled o dané problematice.
- K otázkám hudebních pořadů v ČT IIBrettlová, Barbora(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2016)Datum obhajoby: 2016-09-21Disertační práce s názvem K otázkám hudebních pořadů v ČT II řeší problematiku oprávněnosti výskytu vážné hudby na obrazovce České televize, jejího množstevního zastoupení a vztah k ostatním hudebním žánrům ve vysílání. Porovnává počty vyrobených hodin jednotlivých hudebních žánrů v různých časových obdobích Československé televize a České televize v Praze (Hlavní redakce hudebního vysílání, Tvůrčí skupina Radima Smetany a Vítězslava Sýkory, Centrum divadelní a hudební tvorby a Centrum divadelní, hudební a dětské tvorby), zejm. v letech 1980 – 1990, 2000 – 2005 a 2006 – 2012 s výzkumy předního českého muzikologa Mikuláše Beka, které pojednávají o hudebních preferencích obyvatel ČR a jsou ve svém rozsahu a zpracování ojedinělé. Práce se rovněž snaží poukázat na důležitost výroby populárně naučných pořadů, které vychovávají diváky pro náročnější hudební žánry symfonické, operní a komorní hudby. Zmiňuje rovněž nezbytnost týmové práce s ohledem na dostatečně široké spektrum nabízených hudebních pořadů a oceňuje odborné hudební vzdělání potřebné pro výrobu těchto pořadů.
- Komorní orchestry v PrazeFryščáková, Alena(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2010)Datum obhajoby: 2010-06-11Tato diplomová práce pojednává o sedmi komorních orchestrech působících v hlavním městě České republiky, Praze. Jednotlivé orchestry jsou stručně představeny, včetně historického pozadí. Hlavním tématem je zejména současné fungování a organizace. Velká pozornost je věnována abonentním řadám, jejich financování a propagaci. Práce má nabídnout vhled do problematiky provozování komorních orchestrů, poskytnout srovnání, upozornit na existující konkurenci a nastínit možnou budoucnost.
- Koncepce akademických orchestrů s důrazem na marketingovou strategii akademického orchestru HAMU.Tomášková, Jana(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2012)Datum obhajoby: 2012-06-15Cílem této diplomové práce bylo zhodnotit tradici institucionalizovaných orchestrů středních a vysokých uměleckých škol v České republice. Nedílnou součástí zmapování akademických orchestrů ČR byla komparace zahraničních orchestrů vysokých uměleckých škol Rakouska, Německa a Slovenska. Navrhovaná koncepce akademického orchestru HAMU je doplněna o alternativní možnosti financování orchestru a o interní průzkum, zkoumající postoje k fungování stávajícího orchestru HAMU.
- Koncertní sály v zemích východní Evropy po vstupu do EUDaněk, Ondřej(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2020)Datum obhajoby: 2020-06-05Diplomová práce se zabývá vyhledáním a popisem koncertních sálů, které byly postaveny v 11 zemích bývalého východního bloku po jejich vstupu do EU. Práce přináší zakládní informace o vzniku staveb a jejich rozpočet, stejně jako osobní hodnocení autora. Součástí práce je i detailní analýza historie a současné situace sálů pro symfonickou hudbu v České republice.
- Městský hudební busking a jeho regulaceZamouřilová, Eliška(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2020)Datum obhajoby: 2020-06-22Autorka se ve své bakalářské práci zabývá hudebním pouličním uměním ve městě a jeho regulacemi. Popisuje obecně závazné vyhlášky a případně jejich novely, ostatní podmínky a doporučení. Tím vyzdvihuje problematiku, se kterou se potýká především Praha, ale i jiná města s pouličními umělci. Dále mapuje historii pouličního umění v hlavním městě České republiky a přináší vhled do současné situace.
- Mezinárodní asociace uměleckých manažerů IAMA - 15. Mzn. konference IAMA 2005Kramplová, Tereza(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2006)Datum obhajoby: 2006-06-06Magisterská práce se věnuje přede vším činnosti mezinárodní Asociace uměleckých manažerů IAMA (International Artist Managers´Association) a je členěna do několika kapitol a podkapitol, které shrnují historické důvody vzniku Asociace, věnují se jejímu poslání a činnosti, podrobně rozebírají podmínky členství a umožňují nahlédnout i do činnosti spřízněných institucí. Jakousi praktickou odezvou na úvodní spíše teoretickou kapitolou je kapitola o mezinárodní konferenci, kterou Asociace pořádala v roce 2005 v Praze. Vychází z mé osobní zkušenosti v roli koordinátora celé akce a měla by zmapovat přípravu a průběh mezinárodní konference. K atraktivitě kapitoly a k tomu, jak je asociace vnímána v českém prostředí, přispějí, jak doufám, také odpovědi na dotazníky českých delegátů. Důležitou součástí kapitoly z hlediska managementu jsou informace o sponzorství a rozpočtu celé akce. Poslední kapitola se zabývá českým prostředím, shrnuje historická východiska sdružování se a vychází především z verbálních pramenů zástupců jednotlivých vybraných asociací působících na domácí půdě. Snaží se zhodnotit důvody pro sdružování i přístup českých subjektů k aktivitám domácích asociací. Závěr shrnuje a hodnotí vyhlídky asociací jak u nás, tak ve světě.
- «
- 1 (current)
- 2
- 3
- »