Procházet podle oponent "ŠVECOVÁ, Marta"
Nyní se zobrazuje 1 - 13 z 13
Výsledků na stránku
Možnosti řazení
- Aktivní diváctví a současný dokumentární film 2.0.Janatková, Veronika(Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta, 2014)Datum obhajoby: 2014-09-10Tato práce se zabývá problematiku interaktivních formátů v současném dokumentárním filmu. Cílem je poskytnout přehledný úvod do problematiky interaktivního dokumentarního filmu a jeho publik. Práce studuje, jaké nové možnosti které s sebou přináší digitalizace a proces internetové distribuce pro producenty a především pro jednotlivé diváky; jaké změny a výzvy s sebou přináší pro vyprávění a kontrolu nad dějem. Práce je rozdělena do tématických kapitol a teoretická východiska jsou demonstrována na konkrétních příkladech dokumentárních projektů. V závěru práce je vyslovena zobecňující hypotéza týkající se fungování a budoucího využítí dokumentárního filmu 2.0.
- Crowdfunding jako způsob financování filmuHněvsová, Kristýna(Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta, 2016)Datum obhajoby: 2016-09-08Tématem této bakalářské práce je crowdfunding, komunitní způsob financování projektů. Cílem práce je ukázat, jakým způsobem je crowdfunding používán pro zafinancování filmů a jak se v této souvislosti mění klasický vztah mezi producentem a divákem. V rámci case studies dvou úspěšných českých filmových projektů je nastíněno, jak lze s crowdfundingem pracovat v českém prostředí.
- Distribučná platforma YouTube vo vzťahu k detskému divákovi v Českej republike a na SlovenskuMottl, Jaroslav(Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta, 2019)Datum obhajoby: 2019-09-12YouTube predstavuje čoraz väčšiu konkurenciu pre tradičné média. Populárny je nie len pre dospelú populáciu, na tejto platforme začína narastať obsah aj pre detského diváku. Keďže sa jedná o nový spôsob distribúcie obsahu, existujúci producenti môžu mať problém zorientovať sa v možnostiach a noví tvorcovia si ani nemusia uvedomovať potenciál tejto siete. Táto práca poskytuje komplexný pohľad na fungovanie YouTube biznisu z hľadiska tvorcov obsahu pre detského diváka. V teoretickej časti vysvetľuje základné koncepty distribúcie na platforme YouTube a v praktickej časti analyzuje správanie dvoch konkrétnych kanálov pre detského diváka a doporučuje vhodnú stratégiu pre nových tvorcov obsahu. Práca je teda zameraná na začínajúcich tvorcov obsahu pre detského diváka, alebo existujúcich producentov, ktorí chcú rozšíriť svoje portfólio o nové platformy.
- Filmový průmysl v kontextu kreativní ekonomikyStibralová, Alena(Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta, 2013)Datum obhajoby: 2013-10-10V diplomové práci nahlížím na oblast filmového průmyslu z pohledu kreativní ekonomiky. Jde o přístup, který je v současné době na vzestupu a stává se integrovanou částí kulturních politik vyspělých států. Ke kulturním odvětví a umění samotnému se přistupuje jako k další možnosti, jak zlepšit konkurenceschopnost a ekonomickou situaci i v dalších oblastech ? na příklad v turismu, informačních a komunikačních technologiích, marketingu a má to tak pozitivní vliv na celkovou zaměstnanost. Analyzuji současnou situaci v českém filmovém průmyslu a nastiňuji perspektivy dalšího vývoje v ČR.
- Marketingové komunikace filmového festivalu v praxiHorčicová, Kateřina(Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta, 2013)Datum obhajoby: 2013-09-12Základem této práce je teoretický popis marketingové komunikace a jejích nástrojů, následovaný výkladem a analýzou marketingové komunikace filmového festivalu Mezipatra. V práci využívám znalost odborných pojmů z marketingu, které ilustruji konkrétními příklady a postupy z prostředí filmového festivalu. Sleduje se nutnost přizpůsobení marketingových postupů v neziskovém prostředí, možnost zacílení jednotlivých nástrojů na cílové publikum a jejich efektivita v dosahování určených cílů. Důležitou součástí práce je také pojem corporate identity, který zásadně ovlivňuje podobu marketingových komunikací obecně, nejen v neziskovém sektoru.
- Politika Zlaté palmyPecinovský, Jiří(Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta, 2018)Datum obhajoby: 2018-09-10Analýza a komparace vítězných celovečerních snímků, které obdržely hlavní cenu na filmovém festivalu v Cannes, Zlatou palmu v posledních pěti letech a pohled na politiku, kterou reprezentují v rámci současného světa.
- Rozdiely medzi českým a slovenským hraným filmom z hľadiska verejnej podporyPoch, Peter(Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta, 2021)Datum obhajoby: 2021-09-14Bakalárska práca sleduje vývoj slovenskej kinematografie v komparácii z českým prostredím z hľadiska štruktúr verejnej podpory v rokoch 1998 – 2008 v oblasti hraného celovečerného filmu snažiac sa na problém nazerať optikou nezávislého producenta. Spomínané obdobie je najmä na Slovensku vnímané výrazne kriticky, práca preto nie je analýzou politických vzťahov a vývoja občianskej spoločnosti, ale analýzou štruktúr verejnej podpory (najmä z pohľadu Slovenska), ktoré nedokázali vytvoriť do vzniku Audiovizuálneho fondu v roku 2008 ucelený systém štátnej podpory národnej kinematografie s trvalo udržateľným rozvojom. V komparácii s českými podmienkami je zjavné, že príčiny dramaticky odlišného vývoja po rozpade spoločného štátu boli aj v iných, ako finančných dôvodoch.
- Stres ve filmové produkci u studentů FAMUPertlová, Klára(Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta, 2020)Datum obhajoby: 2020-09-15Práce se zabývá profesí filmového produkčního u studentů FAMU a jejím vztahem ke stresovým situacím, které bývají její nedílnou součástí. V první části teoreticky čtenáře seznamuje s problematikou stresu a s obecným vymezením práce filmového produkčního. Druhá část je zaměřena prakticky. Pomocí orientačního kvalitativního dotazníkového šetření zjišťuje, zda studenti vysokou míru stresu sami pociťují, jaké faktory stres u studenů spouštějí, jakým způsobem se u nich projevuje a které metody pouţívají pro jeho tlumení.
- Vybrané aspekty duševního zdraví producentůValtrová, Ester(Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta, 2024)Datum obhajoby: 2024-09-12Bakalářská práce se zabývá vybranými aspekty duševního zdraví (spánek, stres a vnitřní napětí, spokojenost a kvalita vztahů a práce s časem) a jejich vztahem s producentskou profesí. Teoreticky jsou vybrané aspekty popsány, podrobně je zkoumáno, jak vznikají a v jakém případě mohou vyústit v psychický problém. Cílem práce bylo hledat přímé propojení právě mezi pracovním procesem producentů a případnými psychickými problémy. K tomu bylo užito metody polostrukturovaného rozhovoru, který byl proveden se čtyřmi respondentyproducenty. Respondenti byli tázáni na otázky týkající se čtyř vybraných aspektů vyjmenovaných výše; retrospektivně byly prozkoumány předpoklady pro producentskou praxi a well-being každého z jednotlivců. Na základě výzkumu bylo zjištěno, že se jedná o velmi subjektivně hodnocenou problematiku a v rámci tohoto kvalitativního výzkumu není možné závěry zobecňovat. Zároveň byla prokázána palčivost těchto témat a jejich přítomnost ve filmovém prostředí.
- Vývoj a aktuální podoby distribuce alternativního obsahu v českém filmovém prostředíKnott, Jakub(Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta, 2024)Datum obhajoby: 2024-09-11Bakalářská práce se zabývá distribucí alternativního obsahu a místy, kde se s ním můžeme setkat, v angličtině známé jako event cinema. Práce obsahuje jak historický přehled, tak zároveň i současnou situaci event cinema v České republice. Práce se podrobně zabývá i vlivem pandemie Covid-19 na filmový průmysl. Předmětem zkoumání je dopad na online streamovací platformy a další vybrané subjekty, jejichž model fungování prošel změnou v důsledku této globální události. První část práce se zaměřuje na historický pohled distribuce a promítacích míst, blíže specifikuje a popisuje jednotlivé možnosti distribuce a technologický vývoj. Druhá část se zaměřuje na rozbor jednotlivých fyzických i virtuálních prostorů, fungování vybraných organizací, jejich postupy a programové nabídky. Zkoumá také celkovou udržitelnost těchto projektů z pohledu dlouhodobého fungování a divácké úspěšnosti.
- Význam československých koprodukcií pre československú kinematografiuFigurová, Laura(Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta, 2018)Datum obhajoby: 2018-09-10Cieľom tejto práce je popísať systém koprodukcií v Čechách a na Slovensku, predstaviť medzinárodné dohody, na ktorých stoja a najčastejšie využívané verejné zdroje podpory, ktoré sú dostupné. Chcem definovať vplyvy, ktoré na československé koprodukčné vzťahy majú dosah a pomenovať ich význam.
- Vztah diváka k české romantické komediiKopecká, Denisa(Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta, 2023)Datum obhajoby: 2023-06-21Tato práce zkoumá jaký vztah má průměrný český divák k současným filmům české romantické komedie. Práce se v první polovině z velké části věnuje objasnění současné podoby české romantické komedie, jejich charakteristických vyprávěcích prvků a marketingové strategie. Druhá část této práce, která je postavena na šetření mezi diváky české romantické komedie, si klade za cíl určit diváka romantické komedie a objasnit jeho vztah k české romantické komedii. Cílem této práce je porozumět, jakou motivaci má divák ke shlédnutí filmu české romantické komedie, jaký prožitek z filmu má, jaká jsou jeho očekávání a zda jsou po shlédnutí dané české romantické komedie naplněny.
- Zobrazenie vybraných sériových vrahov v biografických filmoch súčasnej americkej produkcieKilíková, Romana(Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta, 2021)Datum obhajoby: 2021-09-13Predmetom mojej bakalárskej práce je prieskum vyzobrazenia dvoch najznámejších sériových vrahov Theodora Bundyho a Jeffreyho Dahmera v súčasných biografických filmoch americkej produkcie. Prvá polovica práce má predovšetkým informačný charakter, kde okrem vysvetlenia pojmov sériová vražda a sériový vrah, všeobecne charakterizujem psychologický profil sériového vraha a psychodynamiku psychopata. Do druhej polovice práce zahrniem krátke životopisy vybraných jedincov a ku každej z týchto osôb urobím rozbory dvoch filmov vzniknutých po roku 2000, v ktorých budem skúmať ich hodnovernosť na základe reálnych udalostí. Filmy medzi sebou porovnám a zameriam sa hlavne na dôvody učinenia zmien vo vykreslení osobností hlavných postáv prostredníctvom deja filmu.