Logo úložiště
Archiv závěrečných prací AMU
  • English
  • Čeština
  • Přihlásit se
  • Prohlížet katalog podle
  • English
  • Čeština
  • Přihlásit se
  1. Domů
  2. Procházet podle oponenta

Procházet podle oponent "ŽIŽKA, Tomáš"

Nyní se zobrazuje 1 - 20 z 36
Výsledků na stránku
Možnosti řazení
  • Alternativní divadlo s preferencí výtvarné metafory.
    Ziółkowska, Joanna
    (Akademie múzických umění v Praze. Divadelní fakulta AMU, 2010)
    Datum obhajoby: 2010-09-16
    Diplomová práce je souhrnem analýz a popisů vlastností alternativního divadla s preferencí výtvarné metafory v kontextu diplomového představení s názvem MANDL, kterého premiéra se uskutečnila 25. června 2010 v Divadle Inspirace. Práce je rozdělena do dvou částí, teoretické a praktické. První z nich obsahuje 14 kapitol, sledujících různé podoby metaforického vyjadřování na divadle a obecně v umění, v kontextu teorií scénologii a toho, co se týká alternativního přístupu k tvůrčí práci. Hlavní tématické okruhy práce navazují na teoretickou a praktickou část scénografického řešení autorského představení, nazíranou z pohledu scénografa, a také v širším teatrologickém a uměleckém diskurzu. Nechybí také výpověď samotné paní režisérky, protože její názor považuji za hodnotnou přílohu k této práci. Druhá část obsahuje dokumentace představení v podobě fotografií ze zkoušek a premiéry, a také návrhy z různých etap scénografické práce. MANDL vznikl v rámci česko-polské spolupráce a je od začátku do konce autorskou inscenací.
  • Digitální technologie v inscenačním procesu a performanci
    Kopecký, Jakub
    (Akademie múzických umění v Praze. Divadelní fakulta AMU, 2008)
    Datum obhajoby: 2008-07-03
    Ve své diplomové práci uvažuji o digitálních technologiích jako o přirozené součásti vývoje společnosti. Tudíž jako o zdroji témat pro umělecké dílo. Digitální technologie se staly běžně dostupným prostředkem, který proměnil vnímání společnosti v mnoha ohledech. To co dřív zůstávalo utajeno v neopakovatelném obrazu minulosti se dnes proměnilo v záznam digitální interpretace. Jsme nahráváni natáčeni, snímáni, detekováni, zaměřováni, ozařováni, rentgenováni, skenováni. Jedinečnost a neopakovatelnost okamžiku se rozostřuje neustálou iluzivní interpretací informace. Mění-li (naše) technologie způsob myšlení lidí, musí nutně proměnit i divadlo. A to nejen formálně, ale i vnitřně - tématicky. Proto o digitální technologii nepíši pouze jako o praktickém přístroji ale jako o uměleckém nástroji. Především pak jako o společenském a divadelním tématu.
  • Divadelní scénografie na rozhraní nedivadelních uměleckých oborů
    Roubíčková, Hana
    (Akademie múzických umění v Praze. Divadelní fakulta AMU, 2007)
    Datum obhajoby: 2007-06-28
    Teoretická část Scénografie na rozhraní nedivadelních uměleckých oborů, je esejí k praktické části, krátkému filmu The Long Arm of Melancholia. Zamýšlím se nad obsahem oboru scénografie, hledám, co pro mně osobně scénografie znamená a pokouším se nastínit tvůrčí cestu k vlastnímu projektu.Dotýkám se přímo nebo v náznaku pojmů:primitivismus, projevy nízké kultury (lidová zábava), obrazový odpad, avantgardní experiment, dětská kreativita, subjektivní výtvarná výpověď, atd. Asociovanými historickými kontexty jsou počátek 20.století - umělecká avantgarda a počátky kinematografie - a intuitivní výběr současných projevů umění. Práci uzavírá reflexe o tvůrčím procesu mého filmu.
  • Divadlo jako výtvarný nebo kinetický čin
    Kudláček, Roman
    (Akademie múzických umění v Praze. Divadelní fakulta AMU, 2007)
    Datum obhajoby: 2007-09-12
    Tato práce pojednává o problematice vizuality na divadle, jak ve výtvarné, tak v čistě biologické rovině vnímání. O živém obrazu digitálních projekcí, jako primárním nositeli informace. O definici live přenosu a jeho fungování v čase na divadelní scéně. Tedy o kinetice obrazu ve formě online projekce. Efektem, který v sobě tyto parametry spojuje je obrazová zpětná vazba. (Popisuji podmínky nezbytné pro její vytvoření a možnosti aplikace.) Zajímá mě vývoj "promítacích" médií a způsoby jejich použití. Kinetika na divadle vnímaná jako rytmus nejen dramaturgický, ale definovaný obrazem a zvukem. Je o mých osobních zkušenostech při práci na projektech Stanice a LAPOhádky, kde jsem v rámci tvůrčího týmu používal výše zmíněné věci v praxi a o jejich fungování v rámci představení. Zajímají mě parametry rozhodující o způsobu jakým divák zpracovává vizuální vjemy. Poměr mezi vizuální/výtvarnou a dramaturgickou částí představení. Dopad na diváka a do jaké míry je divadelní forma schopna nést adekvátní informaci v rovině čistě vizuální. Zmiňuji druhy výtvarného umění používající divadelní prvky jejich souvislosti a rozdíly. (Akční umění, environment, performance, happening.) Princip filmovosti obsažený v divadelní formě. Práce obsahuje subjektivní rozbor filmu Roberta Lepage - Far Side Of The Moon.
  • Divadlo z garáže
    Tomšů, Jan
    (Akademie múzických umění v Praze.Divadelní fakulta, 2020)
    Datum obhajoby: 2020-06-17
    Práce se zabývá fenoménem DIY jako dominantní metodou divadelní práce se zaměřením na výtvarnou složku inscenování a na vlastní praktický výzkum.
  • Důvod k napečení buchet
    Císařová, Kateřina
    (Akademie múzických umění v Praze.Divadelní fakulta, 2020)
    Datum obhajoby: 2020-06-18
    V této diplomové práci chci zkoumat, zda jednorázové intervence do míst mimo Prahu, nebo jiná velkoměsta, mohou zanechat alespoň minimální stopu v krajině. Jestli může návštěva někoho zvenčí a prozkoumání místa z jiného úhlu pohledu, tedy z pozice někoho, kdo v daném místě nežije, dát místním impuls k výměnnému obchodu - k jakémukoliv způsobu podílení se na uskutečnění dané intervence. V závěru by mělo dojít k nalezení motivace, se kterou obyvatelé krajin mimo metropole vstupují do spolupráce s umělci a umělkyněmi.
  • Hledání uměleckého přesahu každodenních aktivit
    Krušinová, Marie Anna
    (Akademie múzických umění v Praze.Divadelní fakulta, 2020)
    Datum obhajoby: 2020-09-16
    Tato diplomová práce se zabývá jídlem, vařením, jezením a stolováním. Hledá způsoby, jakými jídlo a zážitky spojené s jídlem, jakož i jeho přípravou lze obohatit o umělecký přesah. Na začátku se autorka věnuje popisu projektů, na kterých spolupracovala a které byly zásadní při formulování tématu práce. V teoretické části popisuje futuristický manifest vaření spolu s dalšími projekty ležícími na hranici gastronomie a umění. Dále se zajímá o inovace vaření a stolování a jejich různorodou podobu v současném světě. V praktické části se autorka věnuje popisu večeří pro hosty, kteří se navzájem neznají, jež organizovala v průběhu posledního roku magisterského studia. V závěru této práce autorka popisuje nejdůležitější zjištění plynoucí ze zkušenosti s pořádáním umělecky koncipovaných večeří a dává je do spojitosti s poznatky teoretické části.
  • I lidé se mohou použít
    Kamanová, Pavla
    (Akademie múzických umění v Praze.Divadelní fakulta, 2015)
    Datum obhajoby: 2015-01-29
    V první části diplomové práce popisuji průběh scénografické realizace několika divadelních inscenací, ze kterých chci vycházet v rámci třetí části tohoto textu. Na základě subjektivních kritérií se pokouším pojmenovat prvky a momenty, které by mohly být důležité a jejichž vzájemné srovnání by mi mohlo poskytnout relevantní informace o společných jmenovatelích mé tvorby. Ve druhé části se snažím najít souvislosti v širším kontextu a věnuji se historii a myšlenkám hnutí DADA. Ve třetí, závěrečné části práce, hledám průsečíky mezi jednotlivými inscenacemi, uvažuji o možném vlivu dadaismu na moji práci a pokouším se v tom všem nalézt vlastní identitu.
  • Intimní a veřejný prostor
    Mizerová, Radka
    (Akademie múzických umění v Praze. Divadelní fakulta AMU, 2007)
    Datum obhajoby: 2007-09-12
    Abstrakt: Práce Intimní a veřejný prostor mapuje období dvou let práce na zahradě v ulici Pod Koštofránkem v Jičíně. Soukromá zahrada, která je v centru města, a město ležící v úzkém propojení s okolní krajinou se stalo inspirací a motivací pro další profesní práci Radky Mizerové, studentky scénografie Alternativního a loutkového divadla DAMU. V průběhu dvou let byl prostor zahrady rekultivován, renovován a otevírán při příležitostech pořádání nejrůznějších kulturních akcí, dílen, představení, koncertů. Nejdůležitější, nejsystematičtější prací, která se v této době v zahradě odehrávala, byla tvorba autorského představení Baba Yaga, inspirovaného ruskými pohádkami a zahradou.
  • Klasický divadelní text jako zdroj inspirace - fenomen Ubu.
    Czech, Karel
    (Akademie múzických umění v Praze. Divadelní fakulta AMU, 2010)
    Datum obhajoby: 2010-09-14
    Obsahem práce je odůvodnění mého rozhodnutí , zvolení tématu pro tuto práci. Uvedení do situace okolo mezinárodního projektu Cubus, jeho teoretické i praktické přípravy. Hledání inspirace v různých výkladech a pohledech na klasický divadelní text Alfreda Jarryho Král Ubu a následně náš osobitý přístup jako autorů projektu na tématiku: fenoménu Ubu. Detailně se v práci zaměřuji na odůvodnění mých pracovních postupů při praktické realizaci scénografie a snažím se objasnit zdroje mé inspirace. Hodnotím dosažené výsledky celého projektu a přibližuji odlišné přístupy ke zvolené tématice u jednotlivých zúčastněných. V závěru píši o zkušenostech a nových pohledech na možnosti spolupráce v týmu,které mi tato práce přinesla.
  • Kompletní scénografické a technologické řešení inscenace Jan za chrta dán
    Bažant, Jan
    (Akademie múzických umění v Praze. Divadelní fakulta AMU, 2007)
    Datum obhajoby: 2007-09-12
    Představení Jan za chrta dán, jehož výtvarnou podobu přihlašuji jako absolventské umělecké dílo, je volnou adaptací stejnojmenného textu V. K. Klicpery. Obsahem je příběh jednoho dne v pražském činžáku.
  • Kompletní scénografické a technologické řešení inscenace Stanice
    Kudláček, Roman
    (Akademie múzických umění v Praze. Divadelní fakulta AMU, 2007)
    Datum obhajoby: 2007-09-12
    Příběh vědce, žijícího na stanici v chladné polární zemi, kde se dějí podivné věci. Scénografická forma používající digitální projekce, loutky a efekt obrazové zpětné vazby.
  • Kompletní scénografické a technologické řešení projektu Baba Yaga - paměť zahrady do prostoru zahrady v Jičíně
    Mizerová, Radka
    (Akademie múzických umění v Praze. Divadelní fakulta AMU, 2007)
    Datum obhajoby: 2007-09-12
    Obrazová příloha teoretické práce Intimní a veřejný prostor.
  • Kompletní scénografické řešení inscenace Mandl.
    Ziółkowska, Joanna
    (Akademie múzických umění v Praze. Divadelní fakulta AMU, 2010)
    Datum obhajoby: 2010-09-16
    Kompletní scénografické řešení inscenace Mandl.
  • Kompletní výtvarné a technické řešení autorského projektu Koupelny; bytové performance, autentický prostor
    Koníčková, Tereza
    (Akademie múzických umění v Praze. Divadelní fakulta AMU, 2011)
    Kompletní výtvarné a technické řešení autorského projektu Koupelny; bytové performance, autentický prostor
  • Kompletní výtvarné a technické řešení inscenace česko-polského projektu Krajina paměti, Paměť krajiny
    Černíková, Marie
    (Akademie múzických umění v Praze. Divadelní fakulta AMU, 2009)
    Autorka popisuje výtvarné řešení inscenace Krajina paměti, Paměť krajiny, předkládá některé výtvarné návrhy a fotografie z inscenace, jež dokumentují realizované návrhy. výtvarná příloha dokumentuje přístup autorky v kontextu řešení jiných inscenací.
  • Kompletní výtvarné a technologické řešení inscenace Hrdinové
    Kopecký, Jakub
    (Akademie múzických umění v Praze. Divadelní fakulta AMU, 2008)
    Datum obhajoby: 2008-07-03
    výtvarné návrhy a fotodokumentace
  • Kytice - světelná instalace
    Vítek, Petr
    (Akademie múzických umění v Praze.Divadelní fakulta, 2015)
    Datum obhajoby: 2015-09-15
    Práce se zabývá reflexí světelné instalace Kytice inspirované básnickou sbírkou Karla Jaromíra Erbena. Blíže vysvětluji vybrané prvky z Kytice, které určily směr mého uvažování. Cílem je nalézt základní inspirační zdroje, které mě v tvorbě ovlivnily, vysvětlit dramaturgický koncept instalace jako celku a jednotlivě analyzovat každou baladu ztvárněnou v instalaci.
  • Long Arm of Melancholia - krátký animovaný film
    Roubíčková, Hana
    (Akademie múzických umění v Praze. Divadelní fakulta AMU, 2007)
    Datum obhajoby: 2007-06-28
    Long Arm of Melancholia je krátký film, ve kterém kombinuji živou akci s loutkou v trojrozměrných ilustrovaných kulisách. Obsahem je subjektivní příběh o osamělosti muže a dívky. Součástí filmu je obrázková knížka.
  • Maska versus loutka
    Bělohlávek, Kamil
    (Akademie múzických umění v Praze. Divadelní fakulta AMU, 2008)
    Datum obhajoby: 2008-09-09
    Má práce se zabývá dvěma výrazně výtvarnými prvky - totiž maskou a loutkou. Chtěl bych se na tyto dva elementy podívat nejen z historického hlediska, ale i na to, co je spojuje a naopak rozděluje. V čem jsou jejich výhody a kde jsou jejich limity a hranice. Situace, kdy je možné společné užití nebo dokonce jejich sloučení.
  • «
  • 1 (current)
  • 2
  • »

DSpace software copyright © 2002-2025 LYRASIS

  • Nastavení cookies
  • Zásady zpracování osobních údajů