Procházet podle oponent "ŽIŽKA, Tomáš"
Nyní se zobrazuje 1 - 20 z 36
Výsledků na stránku
Možnosti řazení
- Alternativní divadlo s preferencí výtvarné metafory.Ziółkowska, Joanna(Akademie múzických umění v Praze. Divadelní fakulta AMU, 2010)Datum obhajoby: 2010-09-16Diplomová práce je souhrnem analýz a popisů vlastností alternativního divadla s preferencí výtvarné metafory v kontextu diplomového představení s názvem MANDL, kterého premiéra se uskutečnila 25. června 2010 v Divadle Inspirace. Práce je rozdělena do dvou částí, teoretické a praktické. První z nich obsahuje 14 kapitol, sledujících různé podoby metaforického vyjadřování na divadle a obecně v umění, v kontextu teorií scénologii a toho, co se týká alternativního přístupu k tvůrčí práci. Hlavní tématické okruhy práce navazují na teoretickou a praktickou část scénografického řešení autorského představení, nazíranou z pohledu scénografa, a také v širším teatrologickém a uměleckém diskurzu. Nechybí také výpověď samotné paní režisérky, protože její názor považuji za hodnotnou přílohu k této práci. Druhá část obsahuje dokumentace představení v podobě fotografií ze zkoušek a premiéry, a také návrhy z různých etap scénografické práce. MANDL vznikl v rámci česko-polské spolupráce a je od začátku do konce autorskou inscenací.
- Digitální technologie v inscenačním procesu a performanciKopecký, Jakub(Akademie múzických umění v Praze. Divadelní fakulta AMU, 2008)Datum obhajoby: 2008-07-03Ve své diplomové práci uvažuji o digitálních technologiích jako o přirozené součásti vývoje společnosti. Tudíž jako o zdroji témat pro umělecké dílo. Digitální technologie se staly běžně dostupným prostředkem, který proměnil vnímání společnosti v mnoha ohledech. To co dřív zůstávalo utajeno v neopakovatelném obrazu minulosti se dnes proměnilo v záznam digitální interpretace. Jsme nahráváni natáčeni, snímáni, detekováni, zaměřováni, ozařováni, rentgenováni, skenováni. Jedinečnost a neopakovatelnost okamžiku se rozostřuje neustálou iluzivní interpretací informace. Mění-li (naše) technologie způsob myšlení lidí, musí nutně proměnit i divadlo. A to nejen formálně, ale i vnitřně - tématicky. Proto o digitální technologii nepíši pouze jako o praktickém přístroji ale jako o uměleckém nástroji. Především pak jako o společenském a divadelním tématu.
- Divadelní scénografie na rozhraní nedivadelních uměleckých oborůRoubíčková, Hana(Akademie múzických umění v Praze. Divadelní fakulta AMU, 2007)Datum obhajoby: 2007-06-28Teoretická část Scénografie na rozhraní nedivadelních uměleckých oborů, je esejí k praktické části, krátkému filmu The Long Arm of Melancholia. Zamýšlím se nad obsahem oboru scénografie, hledám, co pro mně osobně scénografie znamená a pokouším se nastínit tvůrčí cestu k vlastnímu projektu.Dotýkám se přímo nebo v náznaku pojmů:primitivismus, projevy nízké kultury (lidová zábava), obrazový odpad, avantgardní experiment, dětská kreativita, subjektivní výtvarná výpověď, atd. Asociovanými historickými kontexty jsou počátek 20.století - umělecká avantgarda a počátky kinematografie - a intuitivní výběr současných projevů umění. Práci uzavírá reflexe o tvůrčím procesu mého filmu.
- Divadlo jako výtvarný nebo kinetický činKudláček, Roman(Akademie múzických umění v Praze. Divadelní fakulta AMU, 2007)Datum obhajoby: 2007-09-12Tato práce pojednává o problematice vizuality na divadle, jak ve výtvarné, tak v čistě biologické rovině vnímání. O živém obrazu digitálních projekcí, jako primárním nositeli informace. O definici live přenosu a jeho fungování v čase na divadelní scéně. Tedy o kinetice obrazu ve formě online projekce. Efektem, který v sobě tyto parametry spojuje je obrazová zpětná vazba. (Popisuji podmínky nezbytné pro její vytvoření a možnosti aplikace.) Zajímá mě vývoj "promítacích" médií a způsoby jejich použití. Kinetika na divadle vnímaná jako rytmus nejen dramaturgický, ale definovaný obrazem a zvukem. Je o mých osobních zkušenostech při práci na projektech Stanice a LAPOhádky, kde jsem v rámci tvůrčího týmu používal výše zmíněné věci v praxi a o jejich fungování v rámci představení. Zajímají mě parametry rozhodující o způsobu jakým divák zpracovává vizuální vjemy. Poměr mezi vizuální/výtvarnou a dramaturgickou částí představení. Dopad na diváka a do jaké míry je divadelní forma schopna nést adekvátní informaci v rovině čistě vizuální. Zmiňuji druhy výtvarného umění používající divadelní prvky jejich souvislosti a rozdíly. (Akční umění, environment, performance, happening.) Princip filmovosti obsažený v divadelní formě. Práce obsahuje subjektivní rozbor filmu Roberta Lepage - Far Side Of The Moon.
- Divadlo z garážeTomšů, Jan(Akademie múzických umění v Praze.Divadelní fakulta, 2020)Datum obhajoby: 2020-06-17Práce se zabývá fenoménem DIY jako dominantní metodou divadelní práce se zaměřením na výtvarnou složku inscenování a na vlastní praktický výzkum.
- Důvod k napečení buchetCísařová, Kateřina(Akademie múzických umění v Praze.Divadelní fakulta, 2020)Datum obhajoby: 2020-06-18V této diplomové práci chci zkoumat, zda jednorázové intervence do míst mimo Prahu, nebo jiná velkoměsta, mohou zanechat alespoň minimální stopu v krajině. Jestli může návštěva někoho zvenčí a prozkoumání místa z jiného úhlu pohledu, tedy z pozice někoho, kdo v daném místě nežije, dát místním impuls k výměnnému obchodu - k jakémukoliv způsobu podílení se na uskutečnění dané intervence. V závěru by mělo dojít k nalezení motivace, se kterou obyvatelé krajin mimo metropole vstupují do spolupráce s umělci a umělkyněmi.
- Hledání uměleckého přesahu každodenních aktivitKrušinová, Marie Anna(Akademie múzických umění v Praze.Divadelní fakulta, 2020)Datum obhajoby: 2020-09-16Tato diplomová práce se zabývá jídlem, vařením, jezením a stolováním. Hledá způsoby, jakými jídlo a zážitky spojené s jídlem, jakož i jeho přípravou lze obohatit o umělecký přesah. Na začátku se autorka věnuje popisu projektů, na kterých spolupracovala a které byly zásadní při formulování tématu práce. V teoretické části popisuje futuristický manifest vaření spolu s dalšími projekty ležícími na hranici gastronomie a umění. Dále se zajímá o inovace vaření a stolování a jejich různorodou podobu v současném světě. V praktické části se autorka věnuje popisu večeří pro hosty, kteří se navzájem neznají, jež organizovala v průběhu posledního roku magisterského studia. V závěru této práce autorka popisuje nejdůležitější zjištění plynoucí ze zkušenosti s pořádáním umělecky koncipovaných večeří a dává je do spojitosti s poznatky teoretické části.
- I lidé se mohou použítKamanová, Pavla(Akademie múzických umění v Praze.Divadelní fakulta, 2015)Datum obhajoby: 2015-01-29V první části diplomové práce popisuji průběh scénografické realizace několika divadelních inscenací, ze kterých chci vycházet v rámci třetí části tohoto textu. Na základě subjektivních kritérií se pokouším pojmenovat prvky a momenty, které by mohly být důležité a jejichž vzájemné srovnání by mi mohlo poskytnout relevantní informace o společných jmenovatelích mé tvorby. Ve druhé části se snažím najít souvislosti v širším kontextu a věnuji se historii a myšlenkám hnutí DADA. Ve třetí, závěrečné části práce, hledám průsečíky mezi jednotlivými inscenacemi, uvažuji o možném vlivu dadaismu na moji práci a pokouším se v tom všem nalézt vlastní identitu.
- Intimní a veřejný prostorMizerová, Radka(Akademie múzických umění v Praze. Divadelní fakulta AMU, 2007)Datum obhajoby: 2007-09-12Abstrakt: Práce Intimní a veřejný prostor mapuje období dvou let práce na zahradě v ulici Pod Koštofránkem v Jičíně. Soukromá zahrada, která je v centru města, a město ležící v úzkém propojení s okolní krajinou se stalo inspirací a motivací pro další profesní práci Radky Mizerové, studentky scénografie Alternativního a loutkového divadla DAMU. V průběhu dvou let byl prostor zahrady rekultivován, renovován a otevírán při příležitostech pořádání nejrůznějších kulturních akcí, dílen, představení, koncertů. Nejdůležitější, nejsystematičtější prací, která se v této době v zahradě odehrávala, byla tvorba autorského představení Baba Yaga, inspirovaného ruskými pohádkami a zahradou.
- Klasický divadelní text jako zdroj inspirace - fenomen Ubu.Czech, Karel(Akademie múzických umění v Praze. Divadelní fakulta AMU, 2010)Datum obhajoby: 2010-09-14Obsahem práce je odůvodnění mého rozhodnutí , zvolení tématu pro tuto práci. Uvedení do situace okolo mezinárodního projektu Cubus, jeho teoretické i praktické přípravy. Hledání inspirace v různých výkladech a pohledech na klasický divadelní text Alfreda Jarryho Král Ubu a následně náš osobitý přístup jako autorů projektu na tématiku: fenoménu Ubu. Detailně se v práci zaměřuji na odůvodnění mých pracovních postupů při praktické realizaci scénografie a snažím se objasnit zdroje mé inspirace. Hodnotím dosažené výsledky celého projektu a přibližuji odlišné přístupy ke zvolené tématice u jednotlivých zúčastněných. V závěru píši o zkušenostech a nových pohledech na možnosti spolupráce v týmu,které mi tato práce přinesla.
- Kompletní scénografické a technologické řešení inscenace Jan za chrta dánBažant, Jan(Akademie múzických umění v Praze. Divadelní fakulta AMU, 2007)Datum obhajoby: 2007-09-12Představení Jan za chrta dán, jehož výtvarnou podobu přihlašuji jako absolventské umělecké dílo, je volnou adaptací stejnojmenného textu V. K. Klicpery. Obsahem je příběh jednoho dne v pražském činžáku.
- Kompletní scénografické a technologické řešení inscenace StaniceKudláček, Roman(Akademie múzických umění v Praze. Divadelní fakulta AMU, 2007)Datum obhajoby: 2007-09-12Příběh vědce, žijícího na stanici v chladné polární zemi, kde se dějí podivné věci. Scénografická forma používající digitální projekce, loutky a efekt obrazové zpětné vazby.
- Kompletní scénografické a technologické řešení projektu Baba Yaga - paměť zahrady do prostoru zahrady v JičíněMizerová, Radka(Akademie múzických umění v Praze. Divadelní fakulta AMU, 2007)Datum obhajoby: 2007-09-12Obrazová příloha teoretické práce Intimní a veřejný prostor.
- Kompletní scénografické řešení inscenace Mandl.Ziółkowska, Joanna(Akademie múzických umění v Praze. Divadelní fakulta AMU, 2010)Datum obhajoby: 2010-09-16Kompletní scénografické řešení inscenace Mandl.
- Kompletní výtvarné a technické řešení autorského projektu Koupelny; bytové performance, autentický prostorKoníčková, Tereza(Akademie múzických umění v Praze. Divadelní fakulta AMU, 2011)Kompletní výtvarné a technické řešení autorského projektu Koupelny; bytové performance, autentický prostor
- Kompletní výtvarné a technické řešení inscenace česko-polského projektu Krajina paměti, Paměť krajinyČerníková, Marie(Akademie múzických umění v Praze. Divadelní fakulta AMU, 2009)Autorka popisuje výtvarné řešení inscenace Krajina paměti, Paměť krajiny, předkládá některé výtvarné návrhy a fotografie z inscenace, jež dokumentují realizované návrhy. výtvarná příloha dokumentuje přístup autorky v kontextu řešení jiných inscenací.
- Kompletní výtvarné a technologické řešení inscenace HrdinovéKopecký, Jakub(Akademie múzických umění v Praze. Divadelní fakulta AMU, 2008)Datum obhajoby: 2008-07-03výtvarné návrhy a fotodokumentace
- Kytice - světelná instalaceVítek, Petr(Akademie múzických umění v Praze.Divadelní fakulta, 2015)Datum obhajoby: 2015-09-15Práce se zabývá reflexí světelné instalace Kytice inspirované básnickou sbírkou Karla Jaromíra Erbena. Blíže vysvětluji vybrané prvky z Kytice, které určily směr mého uvažování. Cílem je nalézt základní inspirační zdroje, které mě v tvorbě ovlivnily, vysvětlit dramaturgický koncept instalace jako celku a jednotlivě analyzovat každou baladu ztvárněnou v instalaci.
- Long Arm of Melancholia - krátký animovaný filmRoubíčková, Hana(Akademie múzických umění v Praze. Divadelní fakulta AMU, 2007)Datum obhajoby: 2007-06-28Long Arm of Melancholia je krátký film, ve kterém kombinuji živou akci s loutkou v trojrozměrných ilustrovaných kulisách. Obsahem je subjektivní příběh o osamělosti muže a dívky. Součástí filmu je obrázková knížka.
- Maska versus loutkaBělohlávek, Kamil(Akademie múzických umění v Praze. Divadelní fakulta AMU, 2008)Datum obhajoby: 2008-09-09Má práce se zabývá dvěma výrazně výtvarnými prvky - totiž maskou a loutkou. Chtěl bych se na tyto dva elementy podívat nejen z historického hlediska, ale i na to, co je spojuje a naopak rozděluje. V čem jsou jejich výhody a kde jsou jejich limity a hranice. Situace, kdy je možné společné užití nebo dokonce jejich sloučení.