Procházet podle oponent "ADLER, Rudolf"
Nyní se zobrazuje 1 - 5 z 5
Výsledků na stránku
Možnosti řazení
- Digitální obrazy Arabského jaraHátle, Petr(Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta, 2015)Datum obhajoby: 2015-06-17Má diplomová práce se věnuje novému typu audiovizuálních obrazů, které se v masové míře začaly šířit tradičními médii a internetovými servery pro sdílení videa v průběhu Arabských revolucí v roce 2011. Jedná se o amatérské záznamy revolučních událostí vytvořené přímými účastníky těchto událostí, kteří nejsou profesionálními žurnalisty nebo dokumentaristy. Ve své práci uvádím tato videa do kontextu dějin zobrazování politického násilí obecně, s důrazem na dějiny válečné fotografie a žurnalistiky. Práce zkoumá i vliv nových médií a internetu na proměnu diváckého zážitku a způsobů sledování audiovizuálních záznamů. Poslední část je pokusem o předběžnou klasifikaci amatérských AV záznamů Arabského jara a zhodnocením jejich významu v kontextu současného dokumentárního filmu a krizové žurnalistiky.
- Lise Forell - sem fronteirasCulková, Andrea(Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2010)Datum obhajoby: 2010-05-31Film jako ohledávání hranic krajiny života ženy, kterou rok 1939 vytrhl z rodinné předurčenosti a vyzval k celoživotnímu vymezování vlastního svobodného území, kde limity určuje jen ona sama - brazilská malířka česko-německého původu Lise Forell. Lise Forell žije svůj sladký život plný překážek a neustálých výzev. Je však nadána silou překonávat: krize, společenské normy, hranice obecně. Na svůj pozoruhodný životní příběh je schopna ve svých 85 letech nahlížet bez sentimentu, s patřičným nadhledem a tvůrčí aktivitou. Jak se pozná špatně žitý život a bídně namalovaný obraz? Lize pro film přehrává a spolurežíruje důležité obrazy z vlastního života (emigrace, lásky, rozvody, uloupené dítě, dalších 6 dětí, osamostatnění, obrazy, lásky, politika), do kterých jako herci vstupují početní rodinní příslušníci, zástup bývalých milenců, čeští komunističtí pohlaváři (např. Miloš Jakeš) a divoká brazilská flóra. Přes osobní rovinu a s pochopitelným odstupem (daný geografickou vzdáleností) nahlíží i na klíčové okamžiky české historie (holokaust, totalitní režim v ČR, změny pro roce 1989). V Čechách se obvykle žilo s problémy - co bylo, co bude, jak to dopadne. Brazilci naplno prožívají přítomnost. Žádné vzdychání po minulosti! Jsou v životě šťastni. Vydělávají, aby žili, ne jako v Čechách, kde lidé často žijí jen proto, aby vydělávali??
- Reflexe osobnosti a díla Franze Kafky v české kinematografiiCísařovská, Natálie(Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta, 2015)Datum obhajoby: 2015-06-17Ve své bakalářské práci mapuji, jak se čeští filmoví tvůrci zabývali dílem a osobností Franze Kafky. Tento autor byl do 60. let opomíjen a ignorován, a objevila ho až generace převážně autorů Nové Vlny. Téma Kafka odrážela stav politického ale i společenského klimatu. V 70. a 80. letech autor zcela zakázáný, objevoval se v amatérských či exilových filmech, v 90. letech se jím kinematografie mohla zase volně inspirovat.
- Starý ještěrŘezníčková, Klára(Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2011)Datum obhajoby: 2011-10-10Tento film je komorním příběhem staré ženy Zdenky Tomáškové, bývalé sekretářky Petra Bezruče. V jakési básnické mozaice nám o něm vypráví a vzpomíná. Bezruč sám jakoby v paní Tomáškové stále přežíval a oba společně tak byli silně vrostlí do beskydské krajiny a její specifické atmosféry, která byla básníkovi častou inspirací.