Logo úložiště
Archiv závěrečných prací AMU
  • English
  • Čeština
  • Přihlásit se
  • Prohlížet katalog podle
  • English
  • Čeština
  • Přihlásit se
  1. Domů
  2. Procházet podle oponenta

Procházet podle oponent "BÁRTA, Jaroslav"

Nyní se zobrazuje 1 - 20 z 23
Výsledků na stránku
Možnosti řazení
  • Běhy
    Bouška, Ondřej
    (Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2010)
    Datum obhajoby: 2010-10-05
    Kniha obsahuje devět fotografií, kde na každé z nich je zachycen jeden z autorových pokusů běhu stejným směrem.
  • Book/Box
    Krejčí, Petr
    (Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2010)
    Datum obhajoby: 2010-10-05
    Je knihou, objektem přibližujícím experiment jehož hlavní přísadou byla absence světla.
  • Bulvární fotografie
    Kolářová, Dana
    (Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2008)
    Datum obhajoby: 2008-10-07
    Motivem této práce bylo zejména přiblížit zákulisí vývoje jednotlivých fází událostí vykresleného na titulních stranách bulvárního tisku od jeho zrodu, přes jednotlivá úskalí až k jeho finální prezentaci jednotlivými deníky bulvárního žánru.
  • Čím dál - tím blíž
    Vopátková, Eva
    (Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2008)
    Datum obhajoby: 2008-09-16
    Počátkem tohoto souboru bylo nalezení skříňky s rodinnými negativy a jejich následné objevování. Některé snad nikdy nevyvolané fotografie dnes již ani příbuzným nic neříkají. Osoby a prožitky se tak z osobních a konkrétních stávají zapomenutými a neznámými. Výběr z nalezeného materiálu mě motivuje k aktuální vizuální a významové parafrázi. Dvojice staré a nové fotografie využívá schopnosti fotografie časového řezu. Podle míry ne/známosti staré fotografie navazuje nová fotografie tématicky přesněji nebo více volně. V případě méně známé předlohy význam vytváří samotné spojení dvou vizuálně souvisejících obrazů. V případě bližšího rozpoznání děje doplňuje vizuální souvislost i souvislost dějová ? vedle sebe jsou kladeny dvě podobné události, minulá a současná, které se stále opakují, i když v jiném čase. Paměť je něco jako prostor. (Aristoteles) Čím dál - tím blíž.
  • Datování ženských fotografických portrétu 1841 - 1914 podle módy
    Halama-Leite, Guna
    (Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta, 2013)
    Datum obhajoby: 2013-10-11
    Zkoumání možnosti datování historických fotografií podle oděvu portrétované osoby. Ve své práci se zabývám datováním ženských portrétů, protože proměny ženské módy v daném období jsou rychlejší a výraznější, než proměny módy mužské a dětské. Období 1841 - 1914 je zvoleno z důvodu, že v roce 1841 byl otevřen první fotografický ateliér v Praze a začátek První světové války je výrazný zlomový bod. Cílem mé magisterské práce je ukázat, že podle oděvu, oděvních doplňků a účesů je možné datovat fotografie podle desetiletí. Popisuji klady a zápory datování podle módy, kombinaci s jinými datovacími metodami. Dále popisuji proměny módní siluety, jednotlivých kusů oděvů a doplňků podle desetiletí: 40., 50., 60., 70., 80. a 90. léta 19. století, pak 10. léta 20. století a 1910 - 1914. Následuje konkrétní příklady datování podle módy na historických fotografiích.
  • Enduring Freedom
    Vosáhlo, Martin
    (Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2010)
    Datum obhajoby: 2010-10-21
    Soubor Enduring Freedom zachycuje válečné simulace napodobující válku v Afghánistánu na území České republiky. Jedná se o fiktivní válečnou reportáž z bojiště střední Asie, respektive ze soukromých airsoftových her, které tento konflikt přehrávají a interpretují. Selekcí a specifickým snímáním jsou tyto hry zobrazovány jako skutečné válečné události. Forma a jazyk válečné fotografie se důsledně uplatňuje na poměrně výstřední víkendovou zábavu. Fikce a realita se zde protínají.
  • Grafika a fotografie v Čechách
    Friedlaender, Dan
    (Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2009)
    Datum obhajoby: 2009-09-15
    Práce se zabývá vzájemným ovlivňováním a používáním grafiky ve vztahu k fotografii, nebo naopak používáním fotografie ve vztahu ke grafice na českém území. Na to se snaží pohlížet jednak z historického hlediska zkoumáním tehdejších dobových tendencí a vývoje grafických a reprodukčních technik s důrazem na úlohu českých vynálezců. V druhé řadě potom pracuje s rozborem práce významných českých autorů, grafiků pracujících s fotografií, nebo rozborem jednotlivých děl, ve kterých se konfrontace grafiky a fotografie přímo nabízí. Na těch potom demonstruje buďto společné, nebo naopak individuální tendence objevující se v jednotlivých dílech a zkoumá význam vzájemných přesahů vznikajících kombinováním těchto dvou oborů.
  • Izrael
    Kumermann, David
    (Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2009)
    Datum obhajoby: 2009-10-06
    Dokumentární fotografie z Izraele. Výběr deseti fotografií se soustředí na jeruzalémskou ortodoxní komunitu v kontextu města.
  • Konec. Začátek.
    Adamovský, Michal
    (Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2011)
    Datum obhajoby: 2011-09-20
    Přemýšlím proč mě zajímají v tvorbě určitá témata. Můj otec pracuje jako fotograf - soudní znalec u kriminální policie, matka jako porodní asistentka. Patologie a porodnice, dvě tolik odlišná a v něčem tolik podobná místa.
  • Naše cesty
    Kolářová, Dana
    (Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2008)
    Datum obhajoby: 2008-10-07
  • Nové dokumenty o směřování dokumentárně orientované tvo rby ve fotografii po roce 2000
    Douša, Jan
    (Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta, 2012)
    Datum obhajoby: 2012-09-18
    Hlavním cílem této práce je na konkrétních příkladech demonstrovat nejrozšířenější dokumentární přístupy uplatňované ve fotografii po roce 2000. Výběr se soustředí na autory, u nichž je fascinace problematikou a vizualitou vnějšího světa a potřeba tuto fascinaci reflektovat prvotním impulsem k tvorbě. Ryze konceptuální či jiné přístupy využívající oblast dokumentu pouze jako platformu pro jeho kritiku či analýzu média fotografie a jeho vztahu k estetičnosti či objektivitě, nejsou v této práci zahrnuty. Výběr autorů z důvodu rozsahu této práce není zdaleka vyčerpávající a neklade si za cíl plnit funkci objektivního přehledu. Jedná se o osobní výběr reprezentativních autorů balancujících ve své tvorbě v rámci širokého spektra dokumentárních přístupů. Ty zahrnují jak aktualizované formální postupy čerpající z tradice výstavy New Documents, kterou jsem si stanovil jako důležitý mezník v poválečných dějinách dokumentární fotografie, tak i přístupy zcela nové či fungující v nových symbiózách. Pozadí analýzy prací současných autorů je tedy tvořeno historickým kontextem a kritickým diskursem probíhajícím od 70. let, zpochybňujícím dokumentární funkci fotografie v kombinaci s jejím vztahem k estetizaci.
  • ONA ON
    Mlynarič, Martin
    (Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2009)
    Datum obhajoby: 2009-10-06
    Magisterský výstavný súbor ONA ON je koncipovaný v dvoch momentoch. V prvom, horizontálnom, je ťažisko v mužskom a ženskom princípe. Tieto princípy sú vo vzájomnom strete, protiklade, ktorý súvisí z rozdielnymi psychickými a spoločenskými danosťami. Táto bipolarita mužského a ženského sa však zároveň podmieňuje a k ľudskej integrite patrí vzájomné dopĺňanie sa o protikladný (ženský alebo mužský) element. Druhý vertikálny moment predstavuje rozkročenie medzi ?dvoma svetmi?. Je to svet v ktorom človek prežíva skúsenosť každodennosti, profánnosti, a svet, ktorý túto každodennosť presahuje, je spirituálnym rozmerom v človeku.
  • Pavel Hokynek - monografická studie
    Kazdová, Zuzana
    (Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2006)
    Datum obhajoby: 2006-08-18
    monografická studie se zabývá téměř neznámým fotografem, který tvoří s přestávkami čtyřicet let a přesto jeho tvorba není příliš známá, ale je přinejmenším zajímavá.
  • Portréty přátel (Publikace)
    Golob, Rok
    (Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2008)
    Datum obhajoby: 2008-06-03
    Portréty přátel je série malých černobílých fotografií středního formátu 6x7, kterou jsem začal fotografovat po roce 2004. Fotografoval jsem přátele, které jsem poznal během studia v Praze a dlouholeté přátele ze Slovinska. Kdo jsou to přátelé a jaký je význam přátelství? Někteří lidé mají v životě jenom několik přátel. Někteří ani to ne. S nikým nemohou počítat ve špatných a dobrých časech, nikoho nemají, komu by svěřili své problémy nebo dobré nápady. Nemají nikoho, komu by zavolali v nouzi. Jednoduše žijí a jsou sami. Na druhé straně jsou lidé, kteří mají hodně přátel. Kamkoliv jdou, lidé je znají a jsou s nimi rádi, i když potřebují pomoc. Vždycky vědí, s kým hovořit o různých tématech a těžkostech. Jejich život je plný zábavy a dobrých vztahů. To jsou dva extrémy - život je ale někde mezi nimi. Židé říkají - kdo má hodně přátel, spěje přímo v propast. Přátelství nejsou v životě častá a přátelé se někdy mění ze špatných na horší. Mnohem důležitější je, že jsme schopni nabídnout přátelství, než abychom ho očekávali. Ne vždy je s přáteli zábava, neboť jde o skutečné lidi. Když přespříliš od nich očekáváme, končí to většinou zklamáním. Přátelé jsou jenom obyčejní lidé se špatnými a dobrými vlastnostmi, my je máme pouze radši než jiné lidi.
  • Příběhy na těle
    Kovačevič, Danica
    (Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2009)
    Datum obhajoby: 2009-10-06
    Danica Kovačević se ve své diplomové fotografické publikaci zabývá portréty potetovaných lidi. Jak poznamenal Edmond Locard: ?Umělečtí kritici a dějepisci systematicky opomíjejí jeden z nejzajímavějších aspektu svých disciplín: tetování. Je to totiž jediná forma umění která jako materiálu využívá živé tkáně, a proto se jedná o nejušlechtilejší umění ze všech.? Tato pradávná úprava těla, jejímž prvním přímým dokladem je alpská mumie Otzi stará 5300 let, má v sobě cosi tajuplného. Něco, co stojí proti onomu běžnému stavu a přírodnímu výtvoru, jakým člověk je. Tetování hovoří. Má účel komunikační, vyjadřuje status, příslušnost ke skupině i osobitost. Cílem předkládané práce je zkoumat, jaké příběhy se skrývají za obrazy na těle. Kultura versus příroda? Formát barevné publikace je A4. Autorka snímala ženské i mužské modely v ateliéru proti tmavému pozadí.
  • Proměny životního prostředí ve vybraných českých fotografických projektech v letech 1990 až do současnosti
    Trautmannová, Tereza
    (Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta, 2015)
    Datum obhajoby: 2015-09-18
    Tato práce si klade za úkol představit a porovnat vybrané projekty mapující fotografické dění v oblasti proměn životního prostředí od začátku devadesátých let do současnosti. Tím jsou myšleny přístupy autorů, kteří interpretují krajinu také v jiném kontextu než estetický artefakt. Soubory vybrané pro tuto publikaci zastupují nejen výtvarnou stránku fotografie, ale svými sociologickými, ekologickými, sociálními, psychologickými a antropologickými přesahy umožňují alternativní přístupy k interpretaci.
  • Sociologie bydlení ve fotografii
    Kadlecová, Ludmila
    (Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta, 2013)
    Datum obhajoby: 2013-10-11
    Diplomová práce se zabývá promítnutím Sociologie bydlení ve fotografii. Je rozdělena do třech rozdílně pojatých částí. V úvodu práce je zkoumán vzájemný vztah sociologie a fotografie jako moderních disciplín. Druhá kapitola je věnována sociologickému přístupu fotografů a hnutí v dějinách fotografie. Závěrečná část práce se prostřednictvím poznatků Sociologie bydlení pokouší o podrobnější sociologickou analýzu děl současných fotografů a umělců našeho geografického prostoru reflektující téma bydlení.
  • Sokol ve fotografii 1918-1948
    Vosáhlo, Martin
    (Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2010)
    Datum obhajoby: 2010-09-21
    Sokolská organizace se v letech 1918-1938 ocitla na vrcholu svého vývoje. Všesokolské slety se staly široce reflektovanými mediálními událostmi tehdejší doby s velkým politickým podtextem, fotografie je jejich nezbytným souputníkem. Sokol fotografie hojně užívá nejen jako záznamu své činnosti, ale i pro svou rozsáhlou propagaci. Vytváří především široce pojaté obrazové kompilace v podobě sletových památníků, které ze zpětného pohledu reflektují jeho vnitřní vývoj. Klíčové je i pozadí vzniku tohoto fotografického záznamu, jeho vývoj, autorská i estetická různorodost. Z druhé strany je to pak obrazové svědectví tehdejšího fotožurnalismu. Ve dvacátých letech stoupá úloha fotografie ve sdělovacích prostředcích, objevují se obrazové časopisy, v českém kontextu je to především časopis Pestrý týden, který Sokolu věnuje značnou pozornost. Vytváří se tak protiváha vůči fotografické sebeprezentaci ze strany Sokola, vzniká možnost komparace a vzájemného ovlivňování.
  • Špina a dedo
    Uhlíková, Jarmila
    (Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2011)
    Datum obhajoby: 2011-06-14
    Dom starého človeka je plný nazbieraných, chaoticky usporiadaných vecí. V knihe nasledujú fotografie z tohto prostredia, stranu za stranou sa opäť kumulujú.
  • tvor/tvar
    Kleinhamplová, Barbora
    (Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2008)
    Datum obhajoby: 2008-10-07
  • «
  • 1 (current)
  • 2
  • »

DSpace software copyright © 2002-2025 LYRASIS

  • Nastavení cookies
  • Zásady zpracování osobních údajů