Procházet podle oponent "BÖHM, Michal"
Nyní se zobrazuje 1 - 3 z 3
Výsledků na stránku
Možnosti řazení
- Minimalismus ve filmu Under the SkinMrkvička, Marek(Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta, 2022)Datum obhajoby: 2022-09-08Cílem této práce je přiblížit čtenáři možnosti minimalistického filmového stylu a nelézt odpověď na otázku, jak lze vystavět komplexní narativní film s minimem výrazových prostředků. V rámci práce bude na základě neoformalistické filmové analýzy snímku Under the skin popsáno, jak je s využitím jasně vymezeného a záměrně zúženého pole možností v kreativním procesu možné vystavět soudržné filmové dílo. Tento text si neklade za cíl samotnou definici minimalistického filmového stylu a stejně tak nemá odpovídat na otázku, do jaké míry je Under the skin minimalistickým filmem, ale měl by primárně sloužit k lepšímu pochopení, jak filmaři funkčně propojují formu s obsahem.
- Skladobná špecifikácia dialógových scén vo filme Komúna od Thomasa VinterbergaSlimáková, Lívia(Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta, 2019)Datum obhajoby: 2019-09-12Úlohou tejto bakalárskej práce je definovať dôležitú, ale často opomínanú zložku výstavby filmového diela – filmový dialóg. Práca sa okrem charakteristiky filmového dialógu zaoberá históriou dialógu a následne aj využitím a skladbou dialógu vo filme. Nadobudnuté poznatky sú v druhej časti práce demonštrované na filme významného dánskeho režiséra Thomasa Vinterberga. Ide o film Komúna (2016), kde sú podrobne rozobrané a porovnávané dve významovo kontrastné a emocionálne odlišne ladené scény dialógu/polylógu, v ktorých je zvolený taktiež kontrastný prístup kamery a strihu. Cieľom práce je hlbšie skúmať postupy a tvorbu filmového dialógu z hľadiska strihovej skladby.
- Stylová analýza expozice postavy ve filmu Pavouk Davida CronenbergaHálová, Rosalinda(Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta, 2022)Datum obhajoby: 2022-09-14Tato práce si klade za cíl analýzu způsobu expozice postavy ve filmu Pavouk Davida Cronenberga a dále prozkoumávat problematiku na základě souvisejících ukázek z dalších snímků. Také zdůrazním jak důležitou roli v daném procesu konstrukce expozice postavy hraje empatie. Budu užívat metodu neoformalistické stylové analýzy.