Procházet podle oponent "BAGDASAROV, Georgy"
Nyní se zobrazuje 1 - 12 z 12
Výsledků na stránku
Možnosti řazení
- CebronKlímová, Blanka(Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2011)Datum obhajoby: 2011-09-21Film v duchu cinema pur zaznamenává proměnu Botiče v závislosti na čase a na lidském fakoru. Film pracuje vizuálně v rovině abstrakce. Čistá vizuální forma ve spojení s elementárními zvuky, jeho rytmy a melodiemi je nejen cestou Botiče, ale je současně zobrazením vztahu člověka a přírody, řádu a chaosu a neustálé proměny. Proměna, která končí vždy smrtí jedné formy a zrodem formy nové.
- Filmové montážne štruktúry posvätnaMlynarič, Martin(Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta, 2014)Datum obhajoby: 2014-09-17Téma diplomovej práce skúma vzťah filmového jazyka a fenoménu posvätna. Práce reflektuje možnosti sprostredkovania obsahov posvätna skrz médium filmu.
- Fotochemická trasformace kinematografick ého obrazuPolenský, Tomáš(Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta, 2012)Datum obhajoby: 2012-09-19Fotochemická transformace je proces proměny latentního obrazu na filmu v obraz viditelný. Bakalářská práce s názvem Fotochemická transformace kinematografického obrazu obhajuje tento proces jako tvůrčí nástroj významně ovlivňující obrazovou stylizaci. V teoretické části analyzuji tento výrazový prostředek na příkladě vlastních snímků a na filmech Aus Der Ferne - The Memo book Matthiasse Müllera a Passion Jürgena Rebleho. Praktická část se zaměřuje na inverzní proces, popisuje tvůrčí nástroje fotochemické transformace a obsahuje výsledky experimentů provedených s filmovým materiálem Kodak Tri-X 7266.
- Historie vzniku traileru a jeho základní principy s přihlédnutím k jeho výrobě v období 19 20-2009 aneb jak vyrobit dobrý trailerŠámal, Matěj(Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta, 2012)Datum obhajoby: 2012-09-19Trailer je jen o devět let mladší než film, ale v České republice si stále ještě spoustu lidí myslí, že nepodléhá žádným pravidlům. Cílem této bakalářské práce je shrnout základní principy, které by ve funkčním traileru neměly chybět. Dozvíte se nejzajímavější události okolo jeho vzniku, včetně toho odkud se vzal název pro trailery. Vysvětlíme si jaký je rozdíl mezi trailerem a teasrem. Trailer se vyvinul v Americe a z tohoto důvodu jsem se rozhodl využívat převážně ukázek trailerů k americkým filmům. V druhé části práce naleznete rozbory 'trailerů k filmům, které se staly úspěšnými a dozvíte se jak probíhá výroba traileru na americkém trhu. Tato práce by měla pomoct v orientaci mezi základními strukturami traileru a poodhalit na jakých principech trailer funguje. Je proto základní příručkou těm, kteří se v budoucnu jeho výrobou chtějí zabývat nebo zkrátka a dobře nutně potřebují vyrobit trailer k filmu a nevědí jak na to.
- Live CinemaBlažíček, Martin(Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta, 2014)Datum obhajoby: 2014-06-12Práce kontextualizuje soudobý fenomén live cinema, jak jej na přelomu milénia formulovala řada kurátorů. Na základě výzkumu poukazuje na některé prvky live cinema v rámci různých uměleckých a žánrových praxí současné tvorby.
- Optofonetické harmonieKlímová, Blanka(Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2011)Datum obhajoby: 2011-09-21Základními východisky pro mou práci jsou statě českých teoretiků 30. let od básníků, vědců, filmových kritiků až po avantgardní filmové tvůrce. Práce vychází zpriority asynchronnosti, která je základním výrazovým prostředkem. Sleduje počátky práce se zvukem a jeho začlenění mezi významotvorné prvky filmového sdělení. Zaobírám se pokusy o vizualizaci zvuku založené na hledání analogie obrazové a zvukové složky. Východisky mi jsoufilmy O. Fischingra, bratrů Whitneyových, L. Lye, H. Hirshe, F. a S. Themersonových i J. Lehovce. K analýze vztahů geometrických a informelních struktur vzávislosti na prostoru a čase mi posloužily filmy M. Duchampa, F. Legéra, G. Dulacové, H. Chometta, R. Steinera, H. Richtera, V. Eggelinga a W. Ruttmanna. Nedílnou součástí této práce je skladebná analýza filmu Alexandra Hackenschmieda Na Pražském hradě. To vše za účelem nalézt optofonetické harmonie založené na vibracích zvukových a obrazových vln a jejich synchronních či asynchronních variací.
- Pojem "organický" vo filmovej terminológii u Ejzenštejna a TarkovskéhoVlčková, Jana(Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2011)Datum obhajoby: 2011-10-13Práca sa v prvej časti zaoberá dôkladnejším vysvetlením pojmov ako sú analógové prostredie, digitalizácia alebo analógový a digitálny kód v kultúrnom kontexte. Ukazuje napríklad rozdiel medzi analógovou a digitálnou abstrakciou. Tiež poukazuje na možnosť čisto analógového prenosu, ako protipólu deliacej a hodnotiacej digitalizácie. Prostredníctvom týchto kategórií je potom interpretovaný film: Ejzenštejnov a Tarkovského prístup ako dve protichodné filozofie prístupu k ?prirodzenému?, k ?organickému? vo filmovej teórii. Ejzenštejn ako reprezentant digitalizácie a Tarkovský ako zastánca analógového prístupu. Text v závere vyúsťuje do trochu utopického mikromanifestu organického filmu.
- Swimming poolPatyk, Adam(Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2010)Datum obhajoby: 2010-09-22Animovaný film o absurdním setkání dvou lidí v bazénu, které má nečekané rozuzlení.
- Vetřelci a volavkyPatyk, Adam(Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2010)Datum obhajoby: 2010-09-22Dokumentární film o sochách ve veřejném prostoru. Zabývá se uměleckými díly vytvořenými v období 6o.tých až devadesátých let dvacátého století. Soustředí se na jejich současnou roli v městském prostředí a jejich smysl v tržně orientované společnosti. Obsahuje výpovědi tvůrců soch, významných současných umělců a také obyčejných lidí.
- Y/IProcházka, Jiří(Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2011)Datum obhajoby: 2011-09-21Muj bc film je na pomezi dokumentu a filmove basne. Je to film o vztahu dvou lidi. Stoji a pada na mem vnitrnim pohledu. Ja se ve filmu ocitam v roli pocitovaneho kameramana, nejsem v obraze. Objevuji se pouze ve zvuku. Je to velmi osobni film. Uz proto je zvolen formát 8mm.
- Z doslechu, nebo na vlastní uši?Lapčík, Radim(Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta, 2016)Datum obhajoby: 2016-06-06Toto je popularizační práce v oblasti zvukové teorie. Zabývá se základními vzájemnými vztahy zvuku a obrazu, potažmo vztahem zvuku a obrazu k diegezi, kde srovnává práce českých a zahraničních teoretiků. Ačkoliv je primárně zaměřena na narativní dílo, zmíní i určitá specifika čtyř nejběžnějších seminarativních žánrů a dotkne se strukturních vztahů v nenarativních a interaktivních audiovizuálních dílech. Kromě vzájemných pozic zvuku, obrazu a diegeze tato práce stručně popisuje fenomén synkreze a význam synchronnosti, resp. asynchronnosti pro ovlivňování percepce času a prostoru v audiovizuálním díle. Materiály v přílohách doplňují text o související témata – kombinatorické okénko, vysvětlení třech plánů zvukové dramaturgie, užití zvuku jako znaku a překlad části textu Michela Chiona.
- Život přede mnouProcházka, Jiří(Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2011)Datum obhajoby: 2011-09-21Autor pracuje s procesem vzpominani, s pameti a vztahem ke sve vlastni minulosti. Snazi se vizualizovat vzpominky, v divakovi evokovat jeho vlastni, pricemz pribeh filmu vypraveny ve velkych elipsach je az na tretim miste. Nejvetsi problem s timto filmem mam coby spoluautor, ze konecny vysledek visi na zvukarove ozvuceni deje. Na vysleden dramaturgii obrazu, flashbacku a dialogu mam podil velmi maly.