Procházet podle oponent "BILAN, Ladislav"
Nyní se zobrazuje 1 - 2 z 2
Výsledků na stránku
Možnosti řazení
- Hudebníkův warm-upHon, Štěpán(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2023)Datum obhajoby: 2023-06-07Ve své diplomové práci představuji aspekty a provázanost kognitivních a fyziologických procesů při hudební přípravě a produkci, umožňující hudebníkům hlubší pochopení jejich významu a účinků při hudebním projevu – svá zjištění z různých vědeckých oborů integruji do harmonického celku se záměrem usnadnit hudebníkům nalezení jedinečné a efektivní cesty k hudební přípravě. Práce vznikla na základě výzkumné studie, jejímuž vytvoření předcházelo soustavné a intenzivní bádání a shromažďování poznatků z uměleckých i vědeckých sfér. Značný objem informací jsem komprimoval do podoby studie a následně rozšířil o praktické tipy a příklady cvičení pro studenty melodických bicích nástrojů. V práci prezentuji fakta a metody vedoucí k patřičnému propojení těla a mysli, uvolněnosti a lehkosti při hudebním projevu, respektive dalšímu hudebně-duševnímu vývoji. Účelem této diplomové práce není snaha o předložení přelomových zjištění či univerzálních řešení v oblasti optimální umělecké přípravy, nýbrž uvedení jednoduchých a funkčních mechanismů v širších souvislostech, a to optikou prakticky a studijně aktivního soudobého umělce. Soustavné ověřování poznatků v praxi mě dovedlo k přesvědčení, že výsledky výzkumu využité v umělecké oblasti lze analogicky uplatnit i v každodenním životě. Hudební představivost se do značné míry odvíjí od představy o životě, respektive o schopnosti nechat se inspirovat a vyjádřit tuto zkušenost pomocí hudby. Míra uvolnění napětí v těle je neoddělitelná od ztišení mysli, což s sebou přináší lepší koncentraci a schopnost uvědomit si přítomný okamžik – to se opakovaně ukazuje jako efektivní cesta k uvolněnému a uvědomělému hudebnímu projevu.
- Metodika hry na melodické bicí nástrojeHermanovský, Ivo(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2022)Datum obhajoby: 2022-06-14Bakalářská práce se zabývá shrnutím mých dosavadních poznatků o výuce hry na melodické bicí nástroje. Cílem je utřídit a systematicky seřadit veškeré aspekty, které je potřeba při hraní na tyto nástroje dodržet a které zároveň hráči samotnou hru usnadňují. Jako pedagog s téměř dvacetiletou praxí, a zároveň student, vycházím zejména z kombinace těchto dvou oblastí. Práce může být cenným textem zejména pro zájemce hry na bicí nástroje, ale kromě již popsaných faktů také nabízí prostor pro další rozvoj analytického myšlení v souvislosti s osvojením jiných hráčských dovedností.