Procházet podle oponent "BLAŽÍČEK, Martin"
Nyní se zobrazuje 1 - 13 z 13
Výsledků na stránku
Možnosti řazení
- Cinema of transgressionČejková, Karolína(Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta, 2018)Datum obhajoby: 2018-09-13Tato bakalářská práce se zabývá americkým volným hnutím z 80. let s názvem Cinema Of Transgression. Zkoumá filmová díla stěžejních tvůrců Nicka Zedda, Richarda Kerna a Davida Wojnarowicze. Práce se snaží analyzováním jednotlivých děl nalézt společné výrazové prostředky, které jednotliví filmaři používali ke konfrontaci diváka. Díky nastínění samotného pojmu transgrese v interpretaci Georgese Bataille, nabízí čtenáři možnost nahlížet na hnutí v nové perspektivě. Zároveň díky jejímu zkoumání se snaží pochopit motivace, vznik, proces tvorby a důvod zániku těchto děl.
- DoppelgangerŠvarcová, Barbora(Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2011)Datum obhajoby: 2011-09-19Svět, který kráčí vedle nás. Tři videoinstalace dávající dohromady ucelený soubor. Tématem je odraz, svět za zrcadlem a rovnováha mezi těmi to dvěma světy. Nejsnazší cestou sebepoznávání je pohled sám na sebe. Nejsnazším způsobem sebezdokonalení je zásah do svého pohledu na sebe. Nejsnazší cesty často nejsou ty nejlepší.
- Fenomén "Cringe"Kuděla, Kilián(Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta, 2018)Datum obhajoby: 2018-09-12Předkládaná bakalářská práce pojednává o fenoménu „cringe“. Tento anglický pojem, který nemá v českém jazyce ekvivalent, popisuje pocit studu, který člověk zažívá během pozorování trapné situace, v níž se ocitla druhá osoba. Jde tedy o zprostředkovaný, přenesený pocit trapnosti za někoho jiného. Jelikož se jedná o doposud nepříliš probádané téma, věnuji se mu v obecné rovině a pokouším se v práci popsat celkový kontext tohoto fenoménu a jeho projevy a uplatnění v různých oborech. V textu se proto zevrubně věnuji jednak etymologickému vývoji pojmu „cringe“ a příbuzným konceptům v německém jazyce, dále pak obracím svou pozornost k historii fenoménu, popisuji okolnosti jeho vzestupu a rozšíření a naznačuji jeho souvislost s psychologií a filosofií. Důraz ve své práci kladu především na uplatnění „cringe“ v audiovizuální umělecké tvorbě. V této souvislosti se věnuji detailnějšímu rozboru subžánru televizní a filmové komedie „cringe comedy“ a na konkrétních příkladech ukazuji základní mechanismy tohoto žánru. Mimoto se snažím postihnout také vztah „cringe“ a moderních informačních technologií. V rámci tohoto výkladu dokládám za pomoci statistických údajů výrazný vzestup fenoménu „cringe“, který zaznamenal zhruba od počátku tisíciletí.
- Fenomén lidského hlasu v současném audiovizuálním uměníAbrahám, Stanislav(Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta, 2013)Datum obhajoby: 2013-09-11Diplomová práce navazuje na téma mé bakalářské práce: Lidský hlas, umělá řeč ? hlasový projev člověka a kontexty jeho reprezentace prostřednictvím technických nástrojů. V ní jsem vytvořil přehlednou strukturu pojmů a kategorií způsobů, kterými člověk šíří svůj hlasový projev prostřednictvím komunikačních technologií. Zabýval jsem se povahou změn, ke kterým u lidského hlasu v procesech jeho reprezentace dochází. V magisterské diplomové práci uplatňuji teoretická východiska bakalářské práce při analýze konkrétních děl současného audiovizuálního umění. Prostřednictvím rozboru konkrétních příkladů reflektuji kontext fenoménu lidského hlasu ve vybraných uměleckých konceptech. Klíčové pojmy tvoří termíny remediace, fonografie, zvuková instalace, performance, umělecký koncept.
- Lidský hlas, umělá řečAbrahám, Stanislav(Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2011)Datum obhajoby: 2011-09-19Práce se zabývá povahou změn lidského hlasu v procesech jeho reprezentace prostřednictvím technických nástrojů a provázáním lidského hlasu s jeho zdrojem. Dotýká se tématu hlasu jako nositele části identity člověka a mapuje principy, které stojí v pozadí problémů, spojených se zprostředkováváním hlasu elektronickými médii a vytvářením umělé řeči. Práce nabízí přehlednou strukturu pojmů a kategorií způsobů, jakými člověk šíří svůj hlasový projev prostřednictvím komunikačních technologií. Klíčové pojmy tvoří slova transformace, mediace, amplifikace, záznam, přenos, imitace nebo umělá řeč.
- Magie Aleistera Crowleyho ve filmové praxi Kennetha Angera: Invocation of My Demon Brother a Lucifer RisingChudáčková, Tereza(Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta, 2022)Datum obhajoby: 2022-09-14Tato bakalářská práce se zabývá filmovou praxí Kennetha Angera, konkrétně jeho dvěma filmy Invocation of My Demon Brother a Lucifer Rising, v souvislosti s magickým učením Aleistera Crowleyho. Jak tato práce dokazuje, Anger do velké míry z Crowleyho magie vycházel. Tato práce si klade za cíl popsat symboliku filmů, dále se zaměřuje na motivy magika a magického obřadu. Blíže se pak zabývá postavou Lucifera, jenž je hlavním středobodem nejen těchto dvou filmových děl, ale Angerovy filmové tvorby obecně. Interpretací Angerovy tvorby skrze magické učení se nám dostává hlubšího porozumění nejen obsahu těchto dvou filmových děl, ale i možnostem vizualizace magické zkušenosti filmovými prostředky.
- Osobní, etické a okrajové v obrazovém myšleníVavrečka, Ondřej(Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2011)Datum obhajoby: 2011-09-09Diplomová práce nazvaná Osobní, etické a okrajové vobrazovém myšlení pojednává o základních pojmech, které se váží kprodukci a recepci obrazů. Vychází především zpraktických zkušeností sfilmem ? a to jak divácké tak tvůrčí. Těmito pojmy jsou styl, deník, manipulace, zrcadlo, identifikace, osamění, opakování, montáž atd. a jsou aktualizované vzákladní ?struktuře? protikladu nebo analogie. Cílem práce není tyto pojmy definovat a zařadit a kritizovat. Spíše je sintenzitou používat, čímž mohou pro čtenáře vyvstat více či méně důležité souvislosti či jej inspirovat k vlastnímu ?textu?. Práce je manifestací svobodného pohybu a radosti, které musí mít své místo vzákladech každé lidské činnosti a ve vědě obzvlášť.
- PatMachajová, Dana(Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2011)Datum obhajoby: 2011-09-19Pat je postavenie v ktorom jeden zo súperov nemôže hrať napriek tomu, že je na rade, pričom jeho kráľ nie je v šachu. Keď je hra v pate, partia sa končí remízou a obaja hráči získavajú po pol bode.
- PlopDoležálková, Klára(Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2008)Datum obhajoby: 2008-09-15Počátkem byla polární noc na Islandu. ostrov, na něm tma, v ní sníh, v něm stopy; kolem ucha letí koule. potom jsem házela kameny do vody, padaly tam tak lehce. potkala jsem racky; tančili. hledají jak plout, aniž by se usadili. 1 plus 1 jsou 2 a někdy jedno. tuto videobáseň jsem dokončila už za polárního dne; s pomocí dřevěných postaviček z dětství. šlo to samo, chci říct: zdál se mi sen jak film sestříhat. začíná tady a končí... (je kraj, kde by se mlha dala krájet)
- Sémiotická analýza vybraných děl z žánru fashion filmHorová, Anežka(Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta, 2022)Datum obhajoby: 2022-09-21Magisterská práce se zaměřuje na žánr fashion filmu. Primárně se zabývá filmovými režiséry, kteří natáčí autorské fashion filmy pro módní značky. Práce si klade za cíl přinést analýzu formálních a obsahových prvků jednotlivých filmů a celkový rozbor způsobu reprezentace módy v digitálním světě. Fashion film považuji za důležitý kulturní a průmyslový produkt, na kterém lze pozorovat nejen vyobrazení současných módních směrů, ale například i obecné přístupy k propagaci na internetu.Při zkoumání vztahů mezi značkami a filmovými režiséry je důležité neopomíjet tzv. cobrand a jeho možné dopady na obě spolupracující strany. Cobrand značkám pomáhá vytvářet obsah, který nemusí být nutně vnímán jako reklama v negativním slova smyslu, nýbrž jako reklama s přidanou uměleckou hodnotou.
- Teleprezence od umění ke každodennostiParkan Janda, Petr(Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta, 2012)Datum obhajoby: 2012-09-17Cílem mé bakalářské práce Teleprezence, od umění ke každodennosti je načrtnout v základních rysech vznik a vývoje teleprezence a na konkrétních případech zachytit a popsat její podoby. Těžištěm práce jsou pak díla sedmi umělců, která reflektují proměny teleprezence od osmdesátých let do současnosti. Na jejich základě formuluji a zachycuji proměnu teleprezence, která se z roviny exklusivního umění postupně přenesla do roviny mediální každodennosti. Závěrem si kladu a zodpovídám otázku, jak se společnost s tímto nárůstem teleprezence dokázala vyrovnat a jak se jí podařilo začlenit jej do života.
- Ultimum RefugiumVavrečka, Ondřej(Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2011)Datum obhajoby: 2011-09-09Ultimum refugium je celovečení dokumentární film. Jest polytematický a jakožto živoucí koláž je zprávou z místa na Zemi, kde vše uplývá, život je křehký a není kam se skrýt.
- Vztah kognitivní agility, sociální inteligence a vkusu divákaZapletal, Vít(Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta, 2014)Datum obhajoby: 2014-10-08Sociální inteligence a kognitivní agilita konkrétního diváka mohou být spolu s úrovní jeho obecného vzdělání nejdůležitějšími aspekty, jež ovlivňují průběh percepce a výsledné hodnocení díla. Obzvláště u modernistických snímků je výrazná nekompatibilita divákova vnímání a struktury díla důvodem jeho dezorientace a odmítnutí.