Procházet podle oponent "BLAŽEVIČ, Jasmina"
Nyní se zobrazuje 1 - 8 z 8
Výsledků na stránku
Možnosti řazení
- Absolventský film: Druhý život dřevaKadrnka, Václav(Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2007)Datum obhajoby: 2007-12-11Film Druhý život dřeva je elegií, inspirovanou životem a tvorbou Jana Šimka, valašského lidového řezbáře, a krajem, ve kterém žil. Hra obrazů, jimiž by se dalo vyjádřit, co inspirovalo duši tohoto lidového řezbáře k tvorbě.
- Barevná dramaturgie hraného filmuChakanava, Lizaveta(Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta, 2023)Datum obhajoby: 2023-09-14Tato bakalářská práce se zaměřuje na zkoumání využití barvy jako dramatického nástroje v narativním filmu. Práce představuje barvu jako komplexní fyzikální, fyziologický a estetický jev. Dále poskytuje přehled existující teorie barev v evropském umění, aby ukázala, jak lze jednotlivé barvy a barevné vztahy využít k přenosu emocí, uvedení tématu a plnění narativní funkce v uměleckém díle a filmu. Tato práce také představuje estetické, ekonomické a technologické faktory, které ovlivnily zavedení a vývoj barvy jako filmového nástroje v západním narativním filmu. Nakonec ve své praktické kapitole aplikuje zavedenou teorii barev na analýzu barevné dramaturgie současného korejského uměleckého filmu „Podezřelá“ (Park Chan-Wook, 2022), aby ukázala, jak lze barvu použít jako dramatický nástroj, který podporuje a rozšiřuje filmové vyprávění.
- Člověk v roli boha případové studie vybraných filmů Yorgose LanthimoseWowra, Anna(Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta, 2022)Datum obhajoby: 2022-09-08Cílem této bakalářské práce je analyzování figury „člověk ve funkci boha” ve dvou filmech řeckého režiséra Yorgose Lanthimose, a sice Špičák (2009) a Zabití posvátného jelena (2017). Zmapováním mechanismů fikčních světů práce poukazuje na prostředky, kterými je určena božská pozice postav.
- PuritptýzWimmerová, Lenka(Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2006)Datum obhajoby: 2006-06-08Je léto a všechno je špatně. Umírající otec, umírající vztah, umírající odvaha o čemkoli mluvit.
- Styl filmů Davida FIincheraTěšitel, Jan(Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta, 2014)Datum obhajoby: 2014-10-08Diplomová práce navazuje na mou bakalářskou práci, která se věnovala tvorbě režiséra Davida Finchera v období rámovaném jednak existencí produkční společnosti Propaganda Films, a jednak běžným standardem natáčení celovečerních snímků na filmový materiál. Nové milénium přineslo pak konec této produkční společnosti a rovněž, alespoň pro Finchera, konec práce s filmovou surovinou. Na základě analýzy jedné signifikantní scény z každého snímku, které Fincher natočil v digitální éře se pokusím determinovat, jakými filmovými postupy je scéna vyprávěna, co jí předchází a co následuje, jakou úlohu hrají v jejím zpracování herci a scénář, v čem je stylisticky zajímavá práce kamery a střihu, co tvoří stylistickou specifičnost Fincherova vyprávění.
- Transformace pohádky "O Červené karkulceKunst, Jiří(Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2009)Datum obhajoby: 2009-06-02Práce se zabývá historickým vývojem literární předlohy a vzájemnými rozdíly mezi jejími filmovými adaptacemi.
- Význam obrazuGhebremichael, Asmara(Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2009)Datum obhajoby: 2009-09-16Tato práce je věnována tématu obrazu v současném filosofickém myšlení. Autorka mapuje různé teorie významu technického obrazu ve společnosti, aby tak z pozice soudobé filmové režisérky definovala svůj osobní postoj. Toto teoretizování o ?obrazu? nerozlišuje mezi nehybnými a pohyblivými obrazy, což bude také zdůvodněno. Jakožto rámec kritického myšlení o obraze nám zde slouží dílo tří teoretiků. Myšlenky Viléma Flussera obsažené v jeho eseji Za filosofii fotografie z roku 1983 nabízejí pesimistický pohled na technický obraz, jenž podle jejich autora nese zodpovědnost za robotizaci společnosti. Flusserovy myšlenky kontrastují s úvahami Rolanda Barthese v eseji Světlá komora: poznámka k fotografii. Barthes nám zde předkládá optimističtější a humanističtější výklad vztahu člověka a fotografie. A poslední teoretická práce, publikovaná v roce 2003, The Future of the Image (Budoucnost obrazu), jejímž autorem je Jacques Rancière, překlene rozdílnost pohledů Flussera a Barthese a uvede do naší diskuse Godarda. Teoretickým úvahám a filmové tvorbě Jean-Luc Godarda jsou věnovány poslední kapitoly této práce. Jak teorie, tak filmy tohoto autora totiž filmovému režisérovi nabízejí dobré východisko pro průzkum obrazu. Závěr práce shrnuje autorčin názor na dané téma.
- Život před sebouZapletal, Vít(Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2010)Datum obhajoby: 2010-09-21Film o vzpomínání a lidské identitě.