Procházet podle oponent "BLAŽKOVÁ ŽĎÁRSKÁ, Petra"
Nyní se zobrazuje 1 - 4 z 4
Výsledků na stránku
Možnosti řazení
- Rozšířený manuál pro běžnou údržbu a opravy cembalDvořák, Filip(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2021)Datum obhajoby: 2021-06-15Abstrakt Magisterská práce je volné pokračování mé bakalářské práce. První polovina textu je příručka pro běžné regulace a opravy cembala, věnovaná zejména cembalistům. Seznámím čtenáře s počátky a vývojem stavby moderních cembal a kopií historických modelů od počátku 20. století. Rozšířím a doplním informace vybraných kapitol mé bakalářské práce. Zaměřím se především na mechanický aparát tangent, vodicích lišt a intonaci méně používanými technikami. V druhé části práce seznámím čtenáře se zajímavou sbírkou trsacích sloupků, která praktické znalosti doplní. Hlavním zdrojem pro tvorbu manuálu je má vlastní mnohaletá praxe cembalisty, cembaláře a opraváře.
- Rukověť cembalistova pro zdárnou údržbu a běžné opravy nástrojeDvořák, Filip(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2019)Datum obhajoby: 2019-06-07Abstrakt Bakalářská práce je určena klávesovým hráčům. Seznámí je se základy regulačních, ladičských a opravárenských dovedností potřebných pro běžnou koncertní praxi s historickými klávesovými nástroji. Cílem práce je vytvořit základní manuál pro vlastní údržbu nástroje. Vymezuji nástrojovou oblast a uvádím technologické popisy základních operací s nástrojem a jeho mechanikou. Představuji nutný instrumentář a uvádím důležité obecné zásady a předpoklady cembalářské práce. Popisuji techniku ladění a intonaci cembal. Práce je vyhotovena na základě dlouholetých poznatků mé vlastní praxe v oboru cembaláře a hudebníka.
- Zpracování mimohudebních námětů ve skladbách pro klávesové nástrojeŽivná, Tereza(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2018)Datum obhajoby: 2018-06-05Bakalářská práce je zaměřena na zpracování mimohudebních námětů v klávesové literatuře druhé poloviny sedmnáctého století v Německu se zaměřením na Johanna Kuhnaua a jeho Biblické sonáty. Cílem této práce je nastínění představy vnímání hudby ve druhé polovině sedmnáctého století v Německu a zpracování námětů mimo hudbu, které se v baroku hojně využívaly. Zaměřila jsem se na analýzu jednotlivých Biblických sonát Johanna Kuhnaua a na spojení biblického příběhu s hudbou. Poznatkem je pro mě hloubka tohoto spojení a také detailní myšlení barokních autorů.