Procházet podle oponent "BOGUNIA, Stanislav"
Nyní se zobrazuje 1 - 4 z 4
Výsledků na stránku
Možnosti řazení
- Instrumentální koncerty B.MartinůShuklina, Valentina(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2009)Datum obhajoby: 2009-06-04Ve své diplomové práci na téma " Instrumentální koncerty Bohuslava Martinů " jsem se pokusila udělat přehledný a podrobný rozbor všech jeho koncertních skladeb. Zajímaly mě i časové a historické podmínky vzniku a původní interpreti, kteří většinou stáli u zrodu skadeb, jakožto další osud děl ( následující reprízy a vydání děl tiskem). Vyjma několika ne moc významných děl jsem udělala poměrně podrobný teoretický rozbor všech koncertů. V kapitole " Koncerty" jsem shrnula shodné prvky kompozice pro celou koncertantní tvorbu autora. V kapitole " Interpretace" jsem se snažila podívat na problematiku interpretací koncertů z hlediska dirigentského a také sdělit své vlastní zkušenosti z nácviku Rhapsody - Concerto pro violu a orchestr, který jsem dirigovala na svém bakalářském koncertě.
- Orchestrální díla Wojciecha Kilara se zaměřením na dílo OrawaErlebachová, Marie(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2017)Datum obhajoby: 2017-05-29Tato práce se zaměřuje na orchestrální dílo polského hudebního skladatele Wojciecha Kilara a především na jeho kompozici s názvem Orawa. První část práce je věnována osobnosti autora a jeho tvůrčím obdobím. Druhá část se zabývá všemi ryze orchestrálními skladbami Wojciecha Kilara, a to skladbami Choralvorspiel, Générique, Kościelec 1909, Krzesany, Mała uwertura, Przygrywka i kolęda, Ricordanza per archi, Riff 62, Springfield Sonnet, III. Symfonia „September Symphony” a Uwertura uroczysta. Poslední a hlavní část práce se věnuje skladbě Orawa. Jsou zde zaznamenány nejen inspirace a okolnosti vzniku skladby, ale také formální, harmonický a tektonický rozbor. Jsou zde přiloženy i přehledné grafy znázorňující fakturu, formu, harmonii a tektoniku skladby.
- Violoncello v době Beethovena a jeho sonátyKos, Danijela(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2021)Datum obhajoby: 2021-09-07Tématem mé diplomové práce je "Violoncello v době Ludwiga van Beethovena jeho violoncellové sonáty". První část této práce je zaměřena na technický vývoj nástroje a na významné violoncellisty, kteří Beethovena obklopovali a hráli důležitou roli v rozvoji violoncella. Druhá část je zaměřena na Beethovenovy sonáty a obsahuje úvod o každé sonátě a také strukturální rozbor. Doporučuji sledovat rozbor s partiturou ( například : Bärenreiter Urtext Edition of Sonatas for Violoncello and Piano by Beethoven).
- Život a orchestrální tvorba K. SzymanowskéhoŠtefan, Josef(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2019)Datum obhajoby: 2019-09-10Tato bakalářská práce se zabývá významným polským hudebním skladatelem Karolem Szymanowskim. Pojednává komplexně o skladatelově osobním i uměleckém životě, a je rozšířena i o jeho orchestrální díla. Práce je členěna do dvou částí. První část mapuje zrod hudební osobnosti Karola Szymanowského a jeho životní i tvůrčí období. Druhá část práce se zabývá souhrnnou orchestrální tvorbou; přináší informace o podnětech a okolnostech vzniku děl, jejich premiérové uvádění a charakterizuje jednotlivá orchestrální díla skladatele. Práce tedy zachycuje život Karola Szymanowského v celé jeho šíři a přináší tak další informace nejen o jeho uměleckém životě, ale i o jeho tvůrčím přínosu v orchestrální tvorbě pro každého, kdo se o tohoto významného autora bude zajímat.