Procházet podle oponent "BOUŠKOVÁ, Jana"
Nyní se zobrazuje 1 - 14 z 14
Výsledků na stránku
Možnosti řazení
- Boreš Ivan : Magisterský concertBoreš, Ivan(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2011)Datum obhajoby: 2011-06-07
- Heřman Vít : Bakalářský koncertHeřman, Vít(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2011)Datum obhajoby: 2011-06-07
- Instrumentační problematika strunných drnkacích nástrojů se zvláštním zřetelem k harfě a kytařeSommer, Lukáš(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2009)Datum obhajoby: 2009-06-11Tato práce se zabývá instrumentační problematikou kytary a harfy se zvláštním zřetelem k maximální fixaci témbrových parametrů obou nástrojů. Zvláštní důraz je kladen na přesnost notografických údajů, která je ve vyšší stylizační rovině nepostradatelná.
- Interpretace dvanácti koncertních etud Ivana BorešeBoreš, Ivan(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2011)Datum obhajoby: 2011-06-07Ve své práci se zabývám cyklem Dvanácti koncertních etud. První část se zaměřuje na kompoziční styl, možné způsoby tvoření tónu a zvukové efekty. Těžiště práce leží ve druhé části, zabývající se interpretací a metodickým nácvikem Dvanácti etud. V závěru zasazuji získané poznatky do obecnějšího rámce shrnujícího výsledky výzkumu Zvukového studia HAMU, které jsou pro tuto práci klíčové.
- Ivan Boreš: bakalářský koncertBoreš, Ivan(Akademie múzických umění v Praze. Hudební fakulta AMU, 2008)Datum obhajoby: 2008-09-08
- Julian Bream a jeho vliv na kytarovou tvorbu 2. pol 20. stoletíMoravec, Filip(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2010)Datum obhajoby: 2010-06-03Cílem mé bakalářské práce je přiblížit život a hudební vývoj jednoho z nejvýznamnějších kytaristů 20. století - Juliana Breama ? a vyzdvihnout jeho přínos v oblasti vzniku nových skladeb pro klasickou kytaru. Nejvíce prostoru je věnováno důležitým momentům v umělcově životě od nejútlejšího věku. Znát tato fakta je nezbytné pro hlubší porozumění jeho hudebnímu vyjadřování a uměleckým záměrům. V druhé části moje práce popisuje způsoby, jakými se Julian Bream snažil podnítit u významných skladatelů inspiraci k tvorbě skladeb pro něho. Poslední velká kapitola blíže nahlíží na několik nejvýznamnějších děl, která byla napsána z Breamova popudu a stala se kmenovým repertoárem kytaristů. Text také obsahuje kompletní chronologicky uspořádaný seznam skladeb věnovaných Julianu Breamovi a mnoho citací a fotografií, které práci doplňují o detailnější informace.
- Kytara 20.století v latinskoamerické hudběMoučková, Michaela(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2010)Datum obhajoby: 2010-06-03Jak sám název napovídá, cílem mé bakalářské práce bylo vytvořit celistvý obraz kytarové hudby 20. století na území Latinské Ameriky. Z mého pohledu je právě tento kontinent se svou hudební kulturou v ?oceánu? hudby jeden z nejpozoruhodnějších. Tuto atraktivitu potvrzuje právě novodobá latinskoamerická kytarová hudba, jež je svým významem a literaturou rovna například i klasicko-romantické hudbě pro kytaru. První kapitola vykresluje celosvětový vývoj a růst novodobé kytary, jejichž počátky zaznamenáváme již v polovině 19. století. Taktéž zde zmiňuji slavná jména kytarových interpretů, stavitelů a skladatelů z různých koutů světa, žijících na přelomu 19. a 20. století i v současnosti. V podkapitole pak shrnuji podobu kytary 20. století, což považuji za nezbytné k dokreslení celkové pozice moderní kytary v latinskoamerické hudbě. V druhé kapitole se zaměřuji na nejcharakterističtější druhy lidové hudby Latinské Ameriky, jež jsou popsány v 6-ti podkapitolách. V každé z podkapitol tedy přibližuji daný druh prostřednictvím jeho historie, kořenů, hudebně-konstrukční stavby, popřípadě i významných slavných osobností, jež jej zformovaly nebo proslavily. Všechny podkapitoly obsahují drobné notové ukázky, které svou názorností doplňují kompletní povahu jednotlivých druhů. Ve třetí, závěrečné kapitole, se na větší ploše zabývám nejdůležitějšími moderními kytarovými skladateli Latinské Ameriky. Pod stručným životopisem a význačnými mezníky v životě každé z osobností, uvádím vybraná díla pro kytaru. Podkapitola poté upozorňuje na nejvýznamnější a doposud velmi aktuální latinskoamerické kytarové školy, podle nichž stále probíhá výuka kytarové hry v hudebních institutech mnoha zemí světa. Závěr poté v několika větách upozorňuje na důležitost a zvukovou originalitu kytary v hudebním světě nejenom Latinské Ameriky.
- Kytarová tvorba M.M.Ponceho - Preludia pro kytaruVrtiška, Vojtěch(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2011)Datum obhajoby: 2011-06-07Tato práce se zabývá kytarovou tvorbou M.M.Ponceho.Obsahuje jeho stručný životopis a popisuje Ponceho spolupráci s Andrésem Segoviou, která se stala jedním z mezníků ve vývoji klasické kytary. Z Ponceho kytarové tvorby je zvláštní důraz kladen na soubor dvacetičtyř preludií. Práce obsahuje srovnání dvou existujících vydání, nastínění historického pozadí souboru a rozbor 12 preludií vydaných v nakladatelství Schott.
- Michaela Moučková: Bakalářský koncertMoučková, Michaela(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2010)Datum obhajoby: 2010-06-03
- Ostny v závoji; Kantáta pro recitátora, sbor, orchestr a varhany na texty Bohuslava ReynkaSommer, Lukáš(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2009)Datum obhajoby: 2009-06-11
- Paco de Lucía - Život a díloHeřman, Vít(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2011)Datum obhajoby: 2011-06-07Předmětem této bakalářské práce je osoba kytarového umělce Paca de Lucía. Vypráví se zde příběh o jeho rodině, dětství, hudebním růstu, sólových i komorních projektech. Je zde celkový pohled na jeho dokonalou práci v oblasti španělské hudby a zvláště flamenco kytary. Seznámíme se zde s člověkem, který pozvedl španělskou hudební kulturu na světová pódia a jeho jméno je v oblasti flamenco kytary skutečným fenoménem.
- Propojení kultur střední a jižní Ameriky se světem moderní harfové hryJouzová, Mariana(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2021)Datum obhajoby: 2021-09-07V první kapitole této práce jsem si dala za cíl zmapovat historii, harfové kořeny a hlavní centra harfové hry a výroby v jižní Americe. Země jsou řazeny v podkapitolách dle významu dané oblasti v rámci přínosu nových vlivů do harfového řemesla, stavby nástroje, literatury, regionálních hudebních tradic. Každá podkapitola působí chronologicky. Má snaha byla popsat charakteristiku dané oblasti a její výjimečnost. Druhá kapitola se zaměřuje na specifické hráčské techniky, efekty, které se uplatňují ve hře na jihoamerické harfy a odlišují se od jiných moderních harfových technik. Třetí kapitola je zaměřena na propojení s tzv. moderním světem harfy, od 20. století po současnost. Propojení lidových tradic jižní Ameriky díky mezinárodním harfovým událostem a jejich vliv na harfovou literaturu.
- Teoreticko - praktické kytarové studieBoreš, Ivan(Akademie múzických umění v Praze. Hudební fakulta AMU, 2008)Datum obhajoby: 2008-09-08Tato práce je souhrnem možností nácviku a následného využití různých tónových materiálů při improvizaci vycházejících z celkového hudebního vývoje.
- Vrtiška Vojtěch : Bakalářský koncertVrtiška, Vojtěch(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2011)Datum obhajoby: 2011-06-07