Logo úložiště
Archiv závěrečných prací AMU
  • English
  • Čeština
  • Přihlásit se
  • Prohlížet katalog podle
  • English
  • Čeština
  • Přihlásit se
  1. Domů
  2. Procházet podle oponenta

Procházet podle oponent "BOUDA, Marek"

Nyní se zobrazuje 1 - 11 z 11
Výsledků na stránku
Možnosti řazení
  • Druhé dějství
    Omerzu, Olmo
    (Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2008)
    Datum obhajoby: 2008-09-18
    Cílie a její druh Martin jsou hlavními protagonisty milostného příběhů, který pomalu, zato s jistotou ztrácí své ideáli. Mezi stereotypem života a Martinovým nikdy nedokončeným překladem se otevírá příběh o opožděné svatební cestě začínající v době kdy už je vše ztraceno.
  • ( e ) Meth
    Žgank, Urša
    (Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2009)
    Datum obhajoby: 2009-10-05
    Skrze jazyk psychoanalýzy klade otázky percepce a interpratace
  • Filmy Kennetha Angera jako rituály vzdoru
    Pavlík, Jan Karel
    (Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta, 2023)
    Datum obhajoby: 2023-09-14
    Ve své práci se zaměřuji na přiblížení působení a tvorby Kennetha Angera. Kenneth Anger, jeden z nejvýznamnějších experimentálních filmařů všech dob, pojímal film jako magický rituál. Ve svých krátkých, výtvarných a nenarativních filmech, se zaměřuje hlavně na použití barev, emoce a dekadentní symboliku. Absence narace ve filmech Kennetha Angera vede diváka k jinému druhu audiovizuálního zážitku. Anger vede diváka ku svým způsobem primitivnímu vnímání zobrazovaných symbolů. Skrze analýzu způsobů, kterými Anger pracuje ve svém filmu Scorpio Rising s mizanscénou se chci dostat blíže tématům obecnějším. Angerovo rituální a magické pojetí filmu chci zasadit do širších kontextu doby vzniku vrcholných Angerových děl. Kromě analýzy Angerovy práce s filmovým médiem a okultním rituálem samotným se autorovu tvorbu pokusím popsat jako kulturní rituál vzdoru, zasazený do měnícího se paradigmatu 60. let.
  • Historické kořeny minimalistického filmu
    Böhm, Michal
    (Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta, 2016)
    Datum obhajoby: 2016-10-07
    Minimalismus reprezentuje filmový styl, který dosáhl svého vrcholu na počátku 21. století, ale stále převládá jako výrazný styl i v přehlídkách současných artových festivalů. Minimalistický je takový styl, který potlačuje rozmanitost výrazových prostředků a expresivních prvků, a narušuje i typickou vyprávěcí strukturu dramatu. Dále výrazně pracuje s časem v jeho přirozeném trvání a soustředí se na zachycení všednodennosti. Minimalistické filmy stimulují diváka k tomu, aby si vytvářel vlastní interpretace a hypotézy o zobrazované skutečnosti. Cílem této práce je analyzovat historické filmové směry, které jsou příbuzné modernímu minimalistickému stylu. Za hlavní historické kořeny považuji italský neorealismus, spirituální filmy Bressona a Ozua, strukturální film, a dále pak i kinematografický skvost Jean Dielmanová, Obchodní nábřeží 23, 1080 Brusel belgické filmařky Chantal Akermanové a filmy Michelangela Antonioniho s jeho specifickým způsobem výstavby narativu.
  • Kreatívna práca so zvukom vo filme
    Dzurenková, Viktória
    (Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2011)
    Datum obhajoby: 2011-09-20
    Konfrontácia autorských prístupov v tvorbe zvukovej zložky u Roberta Bressona a vo vybraných filmoch československej novej vlny.
  • Mezi dobře a lépe
    Maráky, Daniel
    (Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2009)
    Datum obhajoby: 2009-09-16
    Příběh muže, který neví jenom existuje. Když už má člověk vše hmotné co potřebuje, přichází neklid a pak změna, která je neodvratná.
  • Nebeské dny Terrence Malicka
    Volek, Jiří
    (Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta, 2012)
    Datum obhajoby: 2012-09-18
    Analýza autorské tvorby režiséra Terrence Malicka na filmu Nebeské dny. Rozbor základní dramaturgické struktury filmu filmu odkazující na biblické příběhy o Rút, Abramovi a Exodu Izraele z Egypta.
  • Preskripce norem filmového vyprávění a dramatické stavby v konfrontaci s odchylkami od těchto struktur dílech vybraných evropských filmařů
    Janáček, Tomáš
    (Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta, 2015)
    Datum obhajoby: 2015-09-09
    Tato práce se zabývá literaturou, která pojednává o stavbě filmového dramatu a často se užívá v souvislosti se psaním scénáře i procesem dramaturgie. Modely a poučky, ke kterým taková literatura dochází, jsou zde konfrontovány s významnými díly evropské kinematografie. Nesoulad mezi dramatickými konvencemi a předem vybranými autorskými filmy je dále interpretován. Cílem této práce je nabídnout širší perspektivu v nazírání na možnosti filmového vyprávění a porozumět tomu, jakým způsobem mohou takové odchylky od narativních konvencí obohacovat kinematografii.
  • Příliš mladá noc
    Omerzu, Olmo
    (Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2011)
    Datum obhajoby: 2011-10-11
    Dvě děti, Baluška a Řezač, se den po Novem roce nahodně ocitnou v bytě mlade divky, u niž už jsou na navštěvě dva muži. Zde prožiji svoje prvni setkani s laskou a sexualitou. Děti se na navštěvě zapomenou, přestanou vnimat čas a neuvědomi si, že se po nich doma shaněji. Popiji, zvraci a opaji se laskou i ?nestydatym, nespoutanym a prostopašnym? světem, v němž žiji David, Kateřina a Štěpan. Přiliš mlada noc neni ani klasicky přiběh o dětstvi, ani obyčejny film o dospivani, jde v něm spiše o jakousi alegorii, kde se mužske a ženske archetypy rozehravaji mimo jine i v dětskem světě.
  • Vnitro-záběrová montáž
    Březina, Jan
    (Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta, 2013)
    Datum obhajoby: 2013-10-09
    Tato práce zkoumá specifika a způsoby využití vnitro-záběrové montáže jako stylistického prostředku filmové režie. Na základě analýzy díla vybraných autorů a jejich filmů zavádí systém základního dělení podle účelu využití.
  • Využitie jemnej vedeckej fantastiky v štruktúre filmového rozprávania
    Valentin, Michal
    (Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta, 2024)
    Datum obhajoby: 2024-09-11
    V mojej diplomovej práci sa zameriavam na subžáner vedeckej fantastiky, konkrétne jemnú fantastiku, ktorá sa odlišuje od tradičnej sci-fi tým, že kladie dôraz na subtilitu fantastického prvku. Tento subžáner často prehliadaný, ponúka jedinečný spôsob, ako prostredníctvom otázky "Čo keby?" skúmať známe témy z nových perspektív. Jemná fantastika umožňuje rozvíjať zaujímavé príbehy, ktoré oslovujú emocionálnou hĺbkou a intelektuálnymi podnetmi. V práci analyzujem hlavné charakteristiky jemnej fantastiky a ich prínos k vytváraniu špecifickej atmosféry vo filme. Skúmam, ako tento subžáner dokáže prelínať prvky reality s fantáziou, a ako sa integruje do iných žánrov ako dráma, komédia či romantika. Vybrané filmy, ktoré využívajú jemnú fantastiku, podrobne analyzujem z hľadiska príbehu, vizuálneho štýlu a zapojenia fantastických prvkov. V závere sa venujem aj svojmu magisterskému filmu, ktorý využíva jemnú fantastiku ako kľúčový prvok. Cieľom tejto práce je ukázať, že jemná fantastika má v súčasnej kinematografii svoje miesto a potenciál na tvorbu významných filmových diel.

DSpace software copyright © 2002-2025 LYRASIS

  • Nastavení cookies
  • Zásady zpracování osobních údajů