Procházet podle oponent "CAPKO, Štefan"
Nyní se zobrazuje 1 - 20 z 20
Výsledků na stránku
Možnosti řazení
- Absolventské představení -" Jako každý rok"Zhigunova, Ekaterina(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2009)Datum obhajoby: 2009-06-08
- Akrobatické jednáníBrtnická, Eliška(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2010)Datum obhajoby: 2010-06-03Navazuji na svou bakalářskou práci,kde se pokouším zodpovědět některé otázky týkající se akrobacie v divadle. Rozšířeny budou kapitoly o akrobatickém vyjádření, tvorbě akrobatického jednání a o dramaturgii nového cirkusu.
- Akrobatické jednáníBrtnická, Eliška(Akademie múzických umění v Praze. Hudební fakulta AMU, 2008)Datum obhajoby: 2008-06-10V této práci se pokouším zodpovědět některé otázky týkající se akrobacie v divadle. Na začátku uvádím definice pojmů, které později používám. Části zabývající se akrobatickým vyjádřením a tvorbě akrobatického jednání jsou stěžejními kapitolami. Krátce se věnuji historii, žánru nový cirkus a divadelní akrobacii v praxi. Práci doplňuji pro lepší představu obrázky a video přílohou.
- Blázni ve hrách Williama ShakespearaLísková, Lucie(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2011)Datum obhajoby: 2011-09-12Studie slouží jako přehled bláznů v kompletním díle Williama Shakespeara. Blázni se objevují jak v komediích, historických hrách, romancích, tak i ve všech tragédiích. Práce se podrobněji zabývá typy bláznů- rustikálními clowny, šašky ? filozofy a božími blázny. Pomocí analyzovaných postav z her a s pomocí sociálně- a kulturněhistorického kontextu se určuje jejich chování, postavení a funkce ve hře. Podrobnějšímu zkoumání jsou podrobeni i největší komici divadla Globe- Will Kemp a Robert Armin. Nejlepší clowniády prostupující Shakespearovo dílo demonstrují ukázky z her.
- "Clown a šašek"Zhigunova, Ekaterina(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2009)Datum obhajoby: 2009-06-08Tato práce pojednává o podstatě a historickém vývoji klauna a šaška a snaží se najít rozdílné i společné rysy těchto komických postav.
- Esej o žánrechPavuková, Zuzana(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2007)Datum obhajoby: 2007-05-30Studie žánrů, ve kterých hlavní roli hraje herec, to znamená žánrů divadla a filmu. Studium zvláštností, prostředků a technik různých žánrů. Demonstrace jednotlivých žánrů na jednotlivých příkladech.
- Fašiangy / MasopustLyga, Andrej(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2018)Datum obhajoby: 2018-06-04Obrad masiek v ľudovej tradícií – Fašiangy – v Čechách a na Slovensku. Pokus o definovanie fenoménu masky, jej významy, funkcie a formy naprieč históriou a v rôznych odvetviach. Skúmanie vlastných dojmov a vytrácania obradnosti a vážnosti z tradícií. Hľadanie pôvodných významov od kultových rituálov cez antické slávnosti, stredovek, slovanské formy tradícií až po súčasnosť. Zhodnotenie vlastnej skúsenosti, účasť na pražskom masopuste. Skúmanie vzniku a vývoja spoločenskej masky a jeho vplyvu v spojení so spracovávanou témou. Získanie prílišnej racionality vedenej k vytrateniu sa rituálnosti a magickosti z tradícií. Dramatické umenie ako pomoc pri zachovaní obradnosti v tradíciách. Vzájomná pomoc a inšpirácia.
- Leonid Jengibarov - Klaun minulosti i dneškaHadušovská, Michala(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2010)Datum obhajoby: 2010-09-06Tato bakalářská práce se zabývá životem a hlavně tvorbou klauna L.G.Jengibarova. Snaží se o náhled do života umělce, který se ve svém oboru stal ikonou a inspirací pro mnohé generace umělců zabývajících se jak kluniádou, tak pantomimou. Uvádí jeho vlastní myšlenky, čím odhaluje způsob myšlení tohoto génia. Čerpá také z knihy ruské spisovatelky Marie Romanuško, která poskytla velice subjektivní a intimní zpověď o Leonidovi Jengibarovovi.
- Lionel Ménard - tvůrce silných obrazůNechanická, Barbora(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2019)Datum obhajoby: 2019-06-05Bakalářská práce je předběžným portrétem francouzského režiséra, herce, uměleckého pedagoga a pohybového trenéra Lionela Ménarda, se specifickým zaměřením na jeho učební metodu zvanou choreodrama. Práce je napsána na základě osobních zkušeností s touto výukovou metodou a osobním rozhovorem s Lionelem Ménardem. Cílem práce je sebereflexe mých dosavadních hereckých zkušeností a aplikace jeho výukové metody, konkrétně uváděna v rámci procesu zkoušení inscenace "Než vše začalo..."(Avant tout).
- Němý film jako zdroj inspiraceMléčková, Zuzana(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2006)Datum obhajoby: 2006-06-08
- Neutrální maska Jacquese LecoqaHolba, Ondřej(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2014)Datum obhajoby: 2014-09-08Tato bakalářská práce se zabývá problematikou užití neutrální masky při přípravě herce ve 20. století se zaměřením na metodiku Jacquese Lecoqa. Práce se zabývá také porovnáním Lecoqovy neutrální masky s neutrálními maskami jiných divadelníků a zkráceně je zde popsán stav neutrality a význam masky jako takové.
- Novodobý bouffonJešutová, Ludmila(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2018)Datum obhajoby: 2018-06-04Cílem této bakalářské práce je popsat vizi novodobého bouffona tak, jak ji vytvořil Jacques Lecoq. Dále se ve své práci zaměřuji na obecné upřesnění termínu bouffonerie a na využití tohoto specifického stylu v praxi.
- Oleksiy Bichek: MichelagnioloBychek, Oleksiy(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2010)Datum obhajoby: 2010-06-02Mimodrama Michelagniolo obsahuje výjevy ze života Michelangela Buonarottiho, snad nejslavnějšího sochaře všech dob, ale především člověka titánských duševních schopností. Přes všechny životní obtíže dokázal propojit své nazírání krásy lidského těla a víry ve fascinujícím uměleckém díle. Tam také vidí svou největší službu jak lidem, tak Bohu.
- Pouliční divadlo v dnešní doběŠtěpánek, Petr(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2010)Datum obhajoby: 2010-06-02Stručná charakteristika: Tato bakalářská práce se snaží vymezit pojem pouličního divadla a představit alespoň některé soubory, která se jím u nás zabývají. Zahrnuje také revoluční Living Theatre a Bread and Puppet, kteří vývoj u nás do značné míry ovlivnili. Součástí této práce jsou také moje zkušenosti s pouličním divadlem a postřehy z oblasti nezávislé scény. Obsahuje také rozhovor ne jen s pouličním umělcem Dominikem Tesařem a bohatou obrazovou přílohu.
- Režie v mimickém divadleČechová, Miroslava(Akademie múzických umění v Praze. Hudební fakulta AMU, 2008)Datum obhajoby: 2008-06-10Tato práce se zabývá režijní tvorbou mimických představení, tedy představeních, kde převládá mimické a pohybové vyjádření nad verbálním a kde funkci autora, režiséra, choreografa, dramaturga i aktéra většinou zastává jediný člověk, jenž v sobě všechny tyto funkce spojuje. Úloha režiséra a režijně kompoziční struktury je nejen nezpochybnitelná, ale i nezbytná i u nejmenších divadelních tvarů, jako je např. sólová pantomimická etuda. Uvedené kompoziční postupy, jež jsou rozděleny na postupy režijní a choreografické, jsou doplňovány konkrétními příklady z tvorby Theatra Pantomissima a Spitfire Company.
- Setkání dvou světůKřížková, Karolína(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2016)Datum obhajoby: 2016-06-06Cílem bakalářské práce je přiblížení divadelní tvorby bratří Formanů a její přenesení zatypických divadelních prostor na oficiální kamenné scény. Na inscenacích La Belle et la Bête / Kráska a Zvíře, Dobře placená procházka, Čarokraj a Jeníček a Mařenka se dokládá funkčnost setkání těchto dvou světů.
- Soubory Derevo a Teatr novogo frontaJanč, Robert(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2006)Datum obhajoby: 2006-06-08
- Terapia pohybomKlimová, Jana(Akademie múzických umění v Praze. Hudební fakulta AMU, 2008)Datum obhajoby: 2008-06-10V tejto práci sa snažím poukázať na význam pohybovej terapie.Krátko spomeniem historiu a pohyb samotný.Ďalej uvádzam rozne techniky a druhy pohybovej terapie. Chvílu sa venujem práci terapeuta a poskytujem rozhovor s jedným z nich.Na záver ,pre lepšiu zrozumitelnosť, uvádzam register cudzích slov, ktoré v práci používam.
- Využití stepu ve filmu a na jevištiWaidingerová, Andrea(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2012)Datum obhajoby: 2012-09-06Step je celkem novou a oblíbenou taneční formou. Baví jak tanečníky, tak diváky. Setkáme se s ním v různých filmech, záznamech světových stepařů a bubenických, stepařských a ryze tanečních show, které ovládly srdce a peněženky současných diváků. Tato práce pojednává o těchto snímcích i o zapomenutém filmovém muzikálu, novodobém němém filmu, historii stepu a divadelních představeních, které rytmické poselství předávají divákovi přímo z jeviště. Dočtete se zde, že step je možné použit jako hudební nástroj, prostředek k vyjádření pocitu radosti, frustrace, napětí, cynizmu či arogance, jako hlavní prostředek dramaturgie divadelního představení či jako úžasnou podívanou.
- Žonglování jako dramatický jazykBlaha, Lukas(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2018)Datum obhajoby: 2018-06-04Diplomová práce pojednává o žonglování a zejména jeho scénickém potenciálu pro divadelní tvorbu a komunikaci. Nejprve se budu zabývat historií žonglování od jeho počátků v tradičním cirkuse přes jeho vývoj v rámci nového cirkusu až do dnešní doby, a jeho současné pozici ve scénickém umění. Pro přesnější a konkrétnější výklad o novodobém žonglování a jeho směrech rozeberu a srovnám tvorbu tří současných žonglérských uskupení na evropské scéně.