Procházet podle oponent "CZESANY DVOŘÁKOVÁ, Tereza"
Nyní se zobrazuje 1 - 8 z 8
Výsledků na stránku
Možnosti řazení
- Filmová výchova: úvod do oborového hledáníForejt, Jiří(Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta, 2022)Datum obhajoby: 2022-06-30V disertační práci Filmová výchova: úvod do oborového hledání vymezuji filmovou výchovu jako emancipovaný obor na pomezí umělecké a pedagogické praxe, který disponuje širokou paletou uplatnění od formálního vzdělávání, volnočasových aktivit, až po různá odvětví filmové kultury. Smyslem textu je odhalení transformačních procesů, jejichž prostřednictvím by mohla filmová výchova utvářet původní oborové metody, techniky, didaktická a průpravná cvičení a pedagogické strategie, odvozené od výrazových prostředků a organizačních postupů filmového umění. Filmová výchova musí využívat výrazových možností filmu pro pedagogické cíle. Tyto transformační procesy zkoumám ve čtyřech oblastech: produkci, recepci, reflexi a medialitě. Nahlížím tvorbu jako didaktický proces, ve kterém by měl být důraz přenesen z hodnocení výsledného díla na průběžnou reflexi tvůrčího procesu. Výrazové možnosti filmu se mohou promítnout do formy a struktury výuky, nemusí se omezovat na obsahovou rovinu. Přistupuji k filmovému rozboru jako výsostnému nástroji pedagogického práce, který umožní aktivní vstup diváků do struktury filmového díla. Reflektuji možnosti strukturování filmové projekce ve světle filmově-výchovných nároků na vnitřní proměnu přihlížejících diváků. Zamýšlím se nad performativním odkazem raného filmu a způsoby jeho transponování do pedagogického procesu. Umělecký výzkum považuji za vyvrcholení desetileté praxe v oboru filmové výchovy, přičemž se veškeré pedagogické, dramaturgické a umělecké zkušenosti pokouším zobecnit a zasadit do teoretického rámce. Jednotlivými kapitolami prostupuje oborové srovnání s dramatickou výchovou, která díky propracovanému teoretickému diskurzu, jež je průběžné rozvíjen dvěma akademickými pracovišti, představuje ideální referenční bod, ke kterému badatelské teze průběžně vztahuji. Praktickým vyústěním disertačního výzkumu je snaha o založení studijního programu věnovaného filmové výchově při Filmové a televizní fakultě AMU. Existence specializovaného akademického pracoviště je základním předpokladem pro další oborový rozvoj. Disertační prací předkládám teoretická východiska, o jejichž zevrubné rozpracování a badatelské zhodnocení by mělo toto pracoviště usilovat v procesu vývoje oborové didaktiky a výchovy pedagogů.
- Jak na krizové situace na natáčení z pozice režiséraCimbůrková, Ludmila(Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta, 2024)Datum obhajoby: 2024-09-09Bakalářská práce si klade za cíl prozkoumat téma krizových situací na studentském natáčení, jejich vznik, průběh, řešení a prevenci. Prakticky podpoří a rozvine především schopnosti režiséra umět si s krizovou situací aktivně a citlivě poradit. Jedná se o situaci současných studentů Katedry dokumentární tvorby (dále jen studenti). V první části definuje práce pojem krize, krizová situace a krizová intervence. Dále s pojmy pracuje již v kontextu filmového natáčení. Pět studentů popíše situace z natáčení svého autorského filmu, které považují za krizové. Ty jsou formou polostrukturovaného rozhovoru reflektovány, podle zásad krizové intervence a zásad psychologické první pomoci se navrhuje postup řešení a prevence krizové situace. Situace jsou rozděleny do kategorií podle toho, kdo je v rámci natáčení zasažený krizí. Práce dále prakticky popisuje, jak krizím na natáčení předcházet, a vychází přitom ze zkušeností studentů, jakožto i z odborné literatury. Pokrývá otázky mezištábní důvěry a režijní sebedůvěry, nabízí konkrétní komunikační nástroje. Závěr práce odkazuje na dostupné formy pomoci v krizové situaci.
- Komparace odměňování podle genderu a jeho zastoupení v seriálové tvorbě České televizeKolářová, Agáta(Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta, 2023)Datum obhajoby: 2023-09-13Bakalářská práce za použití kvantitativních metod porovnává honoráře a zastoupení hlavních hereček a herců dle genderu v seriálové dramatické tvorbě České televize v letech 2017–2022. Práce reaguje na nově vznikající studie zabývající se genderovou nerovností v audiovizuálním průmyslu. Cílem práce je zjistit, zda jsou ženy a muži rovnovážně zastoupeni v hlavních rolích a zda jsou za svou práci rovnocenně ohodnoceni. V rámci teoretické části práce jsou nastíněny strategie Evropské unie, které se snaží o odstranění rozdílu mezi muži a ženami, a zahraniční studie zabývající se nerovnostmi v audiovizuálním prostředí. Výzkumná část práce následně komparuje odměňování podle genderu a jeho zastoupení na vzorku 160 hlavních hereckých rolí u 40 seriálů a minisérií domácí i zakázkové tvorby České televize ve zmíněném časovém období. Na základě tohoto šetření bylo zjištěno, že na uvedeném vzorku lze vysledovat nevyváženost mezi obsazováním mužů a žen do hlavních rolí, a že průměrný denní honorář hlavních ženských rolí je o o 8 % nižší než průměrný denní honorář hlavního mužského obsazení.
- Pražská alternativní kina:David, Kryštof(Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta, 2022)Datum obhajoby: 2022-09-12Cílem této bakalářské práce je zmapování komunity pražských alternativních kin, vysvětlení jejich pozice, pochopení významu jejich fungování a hledání odpovědí na otázky týkající se provozu a marketingu. Po vysvětlení kontextu pražských alternativních kin od historie po současnost se bude práce zaměřovat na konkrétní provozní otázky a postupy v oblasti marketingu vybraných pražských alternativních kin.
- Odebráno
- Producentka a její pozice v českém filmovém průmysluKrausová, Petra(Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta, 2024)Datum obhajoby: 2024-09-18Tato diplomová práce se zaměřuje na analýzu postavení žen producentek v českém filmovém průmyslu. Cílem práce je přinést přehled o současném stavu českých producentek a identifikovat klíčové překážky, které jim brání v dlouhodobém působení v tomto odvětví. Práce popisuje evropský kontext a zkoumá klíčové instituce v českém filmovém průmyslu. Analýza těchto institucí poskytne ucelený obraz aktuální situace a naznačí možné směry pro budoucí zlepšení. V poslední části se autorka zaměřuje na kvalitativní výzkum formou strukturovaných rozhovorů s vybranými českými producentkami, který ji umožní hloubkovou analýzu jejich zkušeností a identifikaci překážek, kterým čelí.
- Producentské vzdělání: existuje ideální vysoká škola pro producenta?Mrazíková, Beata(Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta, 2024)Datum obhajoby: 2024-06-26Tato diplomová práce se zabývá otázkou, zda existuje něco jako ideální teoretické vzdělání pro producenta? A pokud ano, nabízí jej v momentální chvíli právě FAMU? Autorka se dívá na možnosti vysokoškolského vzdělání v České republice a na samotnou podstatu toho, co by vůbec měl vysokoškolský obor producentství své studenty*ky vyučovat, jakým směrem v otázce míry akademičnosti by se měl ubírat a jak by měl v budoucích letech, tj. v době, kdy se průmysl dynamicky proměňuje, vypadat. Následně se pak autorka skrze kvantitativní výzkum i kvalitativní výzkum mezi českými producenty*kami a jejich názorem na producentské vzdělání a následnou komparativní analýzou jeho výsledků pokouší na tyto otázky odpovědět.