Procházet podle oponent "CZUMALO, Vladimír"
Nyní se zobrazuje 1 - 6 z 6
Výsledků na stránku
Možnosti řazení
- Člověk v animovaném filmuProcházková, Mária(Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2006)Datum obhajoby: 2006-06-12Tato práce se zabývá podstatou člověka v animovaném filmu a jeho možnosti prezentace jako postavy
- Naomi Kawase: DotekyLudvíková, Hana(Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2007)Datum obhajoby: 2007-09-19Ve své diplomové práci jsem se pokusila o tematicko-stylistickou interpretaci filmů japonské autorky Naomi Kawase. Vybrala jsem tři filmy, které jsou podle mého názoru pro autorku nejpříznačnější: Šnek (Katatsumori), Objetí (Embracing) a Žlutý květ (Letter from a yellow sherry blossom). Podrobným rozborem jednotlivých filmů jsem se snažila vysledovat, čím je její dílo specifické. Zrovnoprávnění vzájemného vztahu subjektu a snímaného objektu autorka poukazuje na fakt, že vztah mezi ní a snímaným je zásadní a určuje vývoj natáčení. Autorka osobitě komunikuje s divákem použitím fragmetntární narace ? dává divákovi velkou interpretační svobodu: nechá ho, aby si souvislosti doplnil sám, komunikuje s ním spíše na intuitivní bázi. Díky tomu dokáže spojit své osobní téma s mnohem širšími souvislostmi (například s úvahami nad rodinou obecně). V neposlední řadě se Naomi Kawase zabývá reflexí samotného média filmu.
- Naše jediná jistota je, že všechno dobře dopadneHoráčková, Helena(Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2009)Datum obhajoby: 2009-06-05Inventura všech prací paní Horáčkové za dobu jejího studia na FAMU
- Přírodní myšlení a jeho vliv na současné české výtvarné uměníŠimánek, Jan(Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2008)Datum obhajoby: 2008-09-16Přírodní myšlení a jeho vliv na současné české výtvarné umění Pojem přírodní myšlení je právem spojován s nejrůznějšími oblastmi lidských aktivit. Ve filosofii, ve vědě, v sociologii, v umění; to jsou jen některá z míst, kde je možné nalézt mnoho projevů, které by si tento přívlastek zasloužily. Významový rámec daného pojmu je tedy z velké časti subjektivní volbou podmíněnou zamýšlenými souvislostmi a stejně široký je potom i možný rámec časový. Pro posouzení vlivu, jaký má anebo může přírodní myšlení na současné české umění mít, jsem se rozhodl prozkoumat nejprve tento ?vliv? sám o sobě, tzn. nastínit a uvést v souvislost některé zástupné výtvarné a myšlenkové projevy počínaje romantismem. Z mého hlediska je důležité začít právě zde, jelikož odkaz romantismu je v českém prostředí živý a v různé míře se na pozadí současných výtvarných tendencí promítá. V dalších kapitolách zmíním některé mimoumělecké vztahy upřesňující kontext. Na ně potom naváže rozbor hlavních souvisejících uměleckých projevů od 60. let po současnost.
- Prostor a obzor. Přemístění v epoše vizuálního zvratuBagdasarova, Jaroslava(Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2009)Datum obhajoby: 2009-10-06Studie pojednává o zkušenosti přemístění. Pojímá ji pomocí fotografických kódů čukotských migrantů a turistů, kteří ať už jakýmkoliv způsobem překročili pomyslné hranice kulturních konfigurací. Metodologickým východiskem je propojení vizuální antropologie, fenomenologie těla a prostoru se surrealistickým přístupem ke skutečnosti. Vizualita se nevnímá jako prostředek antropologického poznání, nýbrž jako předpoklad nové epistemologie. Ze studie vyplývá, že v souladu s mírou, v jaké se Čukotčan mění z turisty v migranta a postupně se začleňuje do kulturního prostředí Petrohradu, se mění také jeho vidění a tedy charakter snímků, které pořizuje: fotografie pozoruhodného se v prvním období migrace mění ve fotografii (od)pozorovaného, ze které vzniká časem fotografie pozorovatele.
- Současná válečná fotografieVitaljić, Sandra(Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2010)Datum obhajoby: 2010-10-12Práce se zabývá anylýzou souč. váleč. fotografie a jejím vlivem na společnost.