Procházet podle oponent "DAŇHEL, Jan"
Nyní se zobrazuje 1 - 20 z 24
Výsledků na stránku
Možnosti řazení
- Absolventský film: 51 KILOHERTZJeřábková, Kateřina(Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2005)Datum obhajoby: 2005-10-10Krátký film o muži, který chce změnit svůj nudný a stereotypní život. Ale jeden výlet pryč z hlučného města s mladou ženou nemusí stačit.
- Absolventský film: FragmentJeřábková, Kateřina(Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2005)Datum obhajoby: 2005-10-10Neustálý pohyb objektů, barev a zvuků. Piccadilly Circus v Londýně.
- AlenaGojdičová, Alexandra(Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2010)Datum obhajoby: 2010-09-22Portrét surrealistickej maliarky a kurátorky českého art brut Aleny Nádvorníkovej
- Der TraumHokr, Ondřej(Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2007)Datum obhajoby: 2007-09-19Kameramanské cvičení, jehož účelem je kombinace reálné a snové atmosféry? Zběsilý úprk vojáka pronásledovaného nepřátelskými Němci. Běží za vidinou svobody znázorněnou jeho vzpomínkami na dětskou hru, která tvoří nápaditou paralelní linii k současnosti a získává tím děsivý podtext.
- Dopad proměn stádií "rodinných záznamů" na využití formy rodinného filmu a home-videa v narativním filmuČejková, Karolína(Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta, 2022)Datum obhajoby: 2022-06-07Magisterská práce je kombinací obecně přehledového výzkumu jednotlivých stádií rodinných záznamů a k nim vybraných analýz narativních filmů pracujících s jejich formou. Jednotlivá stádia rodinných záznamů práce koncipuje podle dělení Rogera Odina, který je dělí na rodinný film, home video a digitální záznamy. V rámci jednotlivých stádií je přehledově zkoumán historický vývoj, uživatel, proces natáčení, vyjadřovací prostředky a percepce a archivace daného stádia rodinného záznamu. Ke stádiu rodinného filmu a home videa následuje analýza vybraných narativních filmů pracujících s jejich formou. Stylové analýzy vychází z předchozího výzkumu jednotlivých stádií rodinných záznamů a odráží jakými způsoby se proměny na využití jejich formy v narativním filmu podílí. Analyzované filmy jsou vybrány v žánru drama, které reflektuje především mezilidské vztahy týkající se rodinného okruhu. Následně práce reflektuje současný přechod rodinných záznamů k digitálním nahrávkám a zkoumá jejich odlišný a nový charakter, který je vyvádí z rodinného okruhu a proměňuje všechny jich složky. Klíčová slova Rodinné záznamy, rodinný film, home video, digitální osobní záznamy, Roger Odin, paměť, rodinný prostor
- Duch úlu - mezi historií, filmem a snemToupalová, Kristýna(Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2007)Datum obhajoby: 2007-09-19Práce se zabývá filmem Duch úlu (El espíritu de la colmena, Victor Erice, 1973), který je považován za jeden z nejlepších španělských filmů, ale v České republice není příliš známý, ani zde o něm neexistuje literatura. Práce obsahuje překlady některých zajímavých textů o Duchovi úlu napsaných ve Španělsku. Skládá se ze tří částí. První se podrobně věnuje úvodním titulkům filmu, popisuje jejích důležitost pro celé filmové vyprávění. Ve druhé části jsou zmiňovány velké změny v literárním scénáři, ke kterým došlo ještě před natáčením, a jejich vliv na výslednou podobu filmu. Třetí část, nejobsáhlejší, je formální a obsahovou analýzou filmu. Popisuje způsob zacházení s postavami, ze kterého vyplývá zacházení s časoprostorem, způsob zobrazení poválečné atmosféry ? jak je možné vyprávět historické události, které vnímá dítě, bez toho, aniž by byly ukázány, a v závěru jsou rozebírány metafory použité ve filmu. Jedním z cílů je prozkoumat, jak je vytvářen svět malé holčičky a jak je možné, že je pro diváka tak věrohodný.
- Filmové poznámkyJeřábková, Kateřina(Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2007)Datum obhajoby: 2007-06-08Struktura časoprostoru a systém vztahů. Práce se zaměřením na některé aspekty filmové struktury, především vztah mezi daným "předmětem" a celkovou strukturou filmové řeči, míru, s jakou daná jednotlivost ovlivnuje ostatní složky filmu a způsob, jakým s nimi vstupuje do vztahů.
- Fotocitlivá vrstva a její domácí připravaKrajbich, Josef(Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2010)Datum obhajoby: 2010-09-22Práce se zabývá domácí výrobou fotocitlivé vrstvy z běžně dostupných chemikálií. Je to alternativní kuchařka pro ty, kteří nechtějí být závislí na výrobě fotomateriálu komerčními firmami.
- Jan HusKrutská Vrbová, Kateřina(Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2009)Datum obhajoby: 2009-09-14Dalo by se říci, že film je ,,tzv. pomníčkem?. Dal by se nazvat i filmem politickým, jelikož se zabývá lidmi, kterým běh věcí veřejných nebyl lhostejný.Ve filmu nejde o žádnou biografii. Jan Hus chce být prezentován spíše jako bolestivá otázka, která prostupuje ze středověku do naší současnosti.
- Jan Hus - mše za tři mrtvé mužeKrutská Vrbová, Kateřina(Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2009)Datum obhajoby: 2009-09-14Dalo by se říci, že film je ,,tzv. pomníčkem?. Dal by se nazvat i filmem politickým, jelikož se zabývá lidmi, kterým běh věcí veřejných nebyl lhostejný.Ve filmu nejde o žádnou biografii. Jan Hus chce být prezentován spíše jako bolestivá otázka, která prostupuje ze středověku do naší současnosti.Druhá linie filmu spočívá v tom, že za zmíněnými třemi muži, respektive za jejich památkou, přicházejí tři lidé, každý ze svých vlastních pohnutek. Za Oskarem Bruzewitzem přichází západoněmecký novinář Jonathan, za Grahamem Bamfordem přichází bezdomovec Joe, za Richardem Siwietzem přichází historik Maciej. Příběhy mrtvých osob se kříží s příběhy živých jednotlivců, jakoby našich zástupců.V této rovině vystupuje Jan Hus jako průvodce živých a utěšitel mrtvých. Film má aktualizovat radostné poselství osobní obětavosti a důslednosti , které nám po Janu Husovi zbylo, poselství nezabalené žádnou konfesí ani ideologií. Středověká pochodeň Jana Husa. Důvod proč film vznikl: ,,Žijeme v prostředí, které si bolestivé otázky snaží raději nepokládat, je to pohodlnější za posledních šedesát let jsme si na to v našem prostředí příliš navykli.? /citace režiséra filmu/
- Klidná ránaHokr, Ondřej(Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2007)Datum obhajoby: 2007-09-19Mimořádné cvičení je režijním debutem scenáristy Tomáše Holečka? Vesnickou horskou samotu v roce 1946 obývá manželský pár a ještě jeden muž, jehož vztah k dvojici je nejasný. A protože trojúhelník nikdy nedělá dobrotu, rozehraje se v chalupě drama antických rozměrů.
- Krajina pamäte ako domov - vo filmoch Alaina Resnaisa Prozreteľnosť a Môj strýko z AmerikyMidriaková, Monika(Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta, 2013)Datum obhajoby: 2013-09-18Táto práca analyzuje filmy Prozreteľnosť a Môj strýko z Ameriky režiséra Alaina Resnaisa. Skúma dva rozdielne pristupy k vnímaniu rozprávača, rozoberá montážne postupy a vytváranie filmového priestoru. Sleduje v jednom prípade rozprávača ,,nespoľahlivého", ktorý je postavou príbehu a jeho spolutvorcom. V druhom prípade rozprávača - komentátora, ktorý je mimo príbehu, nijak doňho nezasahuje, ani sa vo svojom komentári jeho deja kauzálne nedotýka. Rozprávačom sa stáva až vďaka montáži. Práca následne rozoberá ďalšie princípy montáže, na ktorých sú tieto filmy postavené, a prácu s priestorom ako významovým prvkom, kde sa pomocou scenografických variací pojednávaju rôzne varianty príbehu. Posledná kapitola konštruuje "krajinu pamäte" ako metaforu osobného vnútorného domova, "istote", ktorú Resnaisova kinematografia zkúma a spochybňuje.
- Mrtvý čas filmuVrána, Tomáš(Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2008)Datum obhajoby: 2008-09-15Studie se tématicky zaměřuje na principy narace. Na možnosti filmového vyprávění je v ní nahlíženo především protřednictvím strukturalistických literárně-vědných teorií.
- Nadzvíře z cyklu International NeographicHokr, Ondřej(Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2007)Datum obhajoby: 2007-09-19Autorský film je pokusem o bizarní žánrový hybrid mezi pseudodokumentem a pseudodramatem. Má napodobit (a do jisté míry zparodovat) styl přírodovědných pořadů z produkce stanic National Geographic nebo BBC, které jsou většinou založeny na tom, že komentář zdánlivě zachycuje autentické dění na plátně, ve skutečnosti však bývá materiál šikovně a manipulativně sestříhán na míru textu. Komentář se snaží o falešné zdání odbornosti a senzačnosti. Objev století, který ?dokumentární? část přináší, je ve skutečnosti naprosto banální. Se stejnou nadsázkou je pojata ilustrační, náladu dodávající hudba, jistá křečovitost i patřičný patos, podobným dokumentům vlastní.
- Narativní analýza postav ve filmu Thelma & LouiseStýblová, Nikola(Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta, 2024)Datum obhajoby: 2024-09-13Tato práce analyzuje vyprávění s důrazem na dramaturgické a scénáristické prvky ve filmu Thelma & Louise (1991) od scénáristky Callie Khouri a režiséra Ridley Scotta. Opírá se o texty Syd Fielda a Andrewe Hortona. Zkoumá a analyzuje jednání děje a charakteristiku postav, které se vyskytují ve tříaktové struktuře vyprávění.
- Poznámky pro začínajícího střihačePauer, Petr(Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2009)Datum obhajoby: 2009-06-01Proč se stát střihačem? Proč se věnovat něčemu, co je ohraničeno jen čtyřmi stěnami stropem a podlahou? A jaké jsou vůbec tvůrčí možnosti při střihu filmu? Diplomová práce ?Poznámky pro začínajícího střihače? není jen o procesu filmové tvorby, ale odpovídá i na obecné otázky rozmanitých frustrací tvůrců filmu. Jak vyřešit střihačovu klaustrofobii? Jak vyjít s režisérovou sebestředností? Z kterého konce začít, když stříháte film? To jsou jen některé otázky, které ctižádostivě klade autor poctivému čtenáři. Popsat princip střihu slučitelného s divákovou zkušeností nebo naopak s představou tvůrců? To všechno se odehrává v koncipovaném toku autorovy invence, která zasahuje od nejnižších pater lidské animality až do těch nejvyšších, ve kterých čerpá zkušenost z kreativních emanací starších filmových tvůrců, a kde s narůstající bezbožností odmítá indoktrinaci obecnými filmovými teoriemi. Autor vytváří vlastní dogma, které nabádá ke kolektivní filmové tvorbě. Pokud lze vůbec nalézt důstojné východisko pro cestu nastávajícího filmového střihače, tak tady je. Vydej se cestou pokory a zapomeň na to, že jsi zakomplexovaný jedinec. Buď šťastný!
- Práce s časem - Čas práceŠpidla, Šimon(Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2007)Datum obhajoby: 2007-10-08Tato práce je popisem toho, co bychom mohli nazvat jako cestu času skrze objektiv, film a filmové plátno do našeho vědomí. Budeme se zabývat tím, co z času jevů odehrávajících se před objektivem uchovává filmový pás, a jakým způsobem se pak čas konstituuje v našem vědomí.
- PůlnocGojdičová, Alexandra(Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2010)Datum obhajoby: 2010-09-22Dokumentárna esej o energii, svetle a tme, videní a slepote.
- Radek Pilař "znovu nacházet dětství umění"Komrzýová, Adéla(Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta, 2016)Datum obhajoby: 2016-09-14Bakalářská práce se zabývá osobností Radka Pilaře jak v rovině osobní, tak veřejné a umělecké. Skrze osobní deníkové zápisky, texty psané do periodik zabývajících se výtvarným umění, rozhovory různých žánrů i dosud nepublikovaných úvah o budoucnosti elektronického pohyblivého obrazu, se snažím o rekonstukci Pilařovy osobnosti a jejího prostoru v československém kontextu umění i doby.
- Sběrači času v dokumentárním a experimentálním filmuMalá, Ilona(Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta, 2015)Datum obhajoby: 2015-09-16Analýza užití časosběrné metody v dokumentárním a experimentálním filmu. Srovnání autorských přístupů Jana Calábka, Godfrey Reggia, Oskara Fischingera a Heleny Třeštíkové.