Logo úložiště
Archiv závěrečných prací AMU
  • English
  • Čeština
  • Přihlásit se
  • Prohlížet katalog podle
  • English
  • Čeština
  • Přihlásit se
  1. Domů
  2. Procházet podle oponenta

Procházet podle oponent "DERCSÉNYIOVÁ, Lucie"

Nyní se zobrazuje 1 - 7 z 7
Výsledků na stránku
Možnosti řazení
  • Brjancev, Ejfman, Jlizarjev: cesty sovětské choreografie 80. a 90. let 20. století
    Ivanou, Uladzimir
    (Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2018)
    Datum obhajoby: 2018-06-05
    Tato práce pojednává o třech významných osobnostech sovětského baletu druhé poloviny 20. století, Valentinu Jelizarjevovi, Dmitriji Brjancevovi a Borisu Eifmanovi. Prostřednictvím jejich tvorbu můžeme sledovat vliv sociokulturních a politických událostí na vývoj baletního umění v zemích bývalého Sovětského svazu. První část práce se soustředí na uměleckou tvorbu choreografů od sedmdesatých let 20. století do dnešní doby. Druhá část je zaměřená na jejich díla vzniklá v polovině devadesátých let. Závěr práce poukazuje, v jaké míře byla umělecká tvorba ovlivněna politickými změnami.
  • Obnovování tradičních baletů - východiska, možnosti, postupy
    Rafajová, Zuzana
    (Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2019)
    Datum obhajoby: 2019-06-12
    Má disertační práce se věnuje tématice historicky poučeného obnovování tradičních baletních titulů poslední třetiny 19. století. Představuje prameny a východiska týkající se problematiky, nastiňuje principy a možnosti práce s nimi. Značná část práce se zabývá způsoby zápisu taneční choreografie – slovními i notačními. Srovnává dva slovní popisy Ballabile delle larve z opery Robert ďábel Giacoma Meyerbeera, poté se zaměřuje na systém Stěpanovovy pohybové notace, jenž v samostatné kapitole vysvětluje. Dále věnuje pozornost tzv. Sergejevově sbírce notačních materiálů – představuje ji a blíže analyzuje její možnosti. V závěru se věnuje rovněž aktuální situaci na poli uvádění baletních titulů v historicky poučené interpretaci a zaměřuje se na díla autorů Sergeje Vichareva, Alexeje Ratmanského a Douga Fullingtona.
  • Role Julie v Prokofjevově baletu (MacMillan-Vamos-Zuska)
    Helander Kramešová, Andrea
    (Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2020)
    Datum obhajoby: 2020-06-24
    Bakalářská práce na téma „Postava Julie v Prokofjevově baletu (srovnání MacMillan-Vàmos-Zuska) zachycuje detailní rozbor postavy Julie ve třech různých choreografických zpracováních Prokofjevova baletu Romeo a Julie. Práce nabízí stručný chronologický přehled historie zpracování Shakespearova slavného dramatu v tanečním pojetí. Dále sleduje genezi Prokofjevovy slavné partitury, která se stala inspirací nespočetnému množství choreografů. Tato práce se však soustřeďuje na tři z nich: Kennetha MacMillana, Youriho Vàmose a Petra Zusku. U těchto choreografií odkrývá způsob jejich vzniku, sleduje vzájemné podobnosti i rozdíly, a předně se zaměřuje na postavu Julie v jejích individuálních výstupech. Zároveň tato práce nabízí rovněž detailní srovnání dílčích hudebních zpracování a přístupu zmiňovaných tvůrců k původní Prokofjevově partituře
  • Taneční publicistika v Čechách 1925-1939
    Durczaková, Kristina
    (Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2007)
    Datum obhajoby: 2007-06-05
    Tato bakalářská práce se zabývá českou taneční publicistikou mezi lety 1925-1939. V tomto období se rozvíjela odborná teoretická reflexe tance, a to především díky dvěma osobnostem - Emanuelu Siblíkovi a Janu Reimoserovi. Jednotlivé kapitoly jsou věnovány dobovým periodikám, konkrétně časopisům Divadlo, Rozpravy Aventina, Útok a Klíč. Zde jsou blíže popsány a porovnávány výskyt a četnost textů, týkajících se tance, jejich obsah, zaměření a styl jednotlivých autorů, píšících o tanci. Samostatná kapitola je věnována specializovaným tanečním časopisům (Živý tanec, Taneční listy a Taneční revue). Práce tak podává obraz teoretické reflexe tance v Čechách v rámci různých periodik.
  • Tanečný odbor konzervatoria J.L.B. Banská Bystrica
    Homola, Lukáš
    (Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2016)
    Datum obhajoby: 2016-06-06
    Bakalárska práca Tanečný odbor Konzervatória J. L. Bellu v Banskej Bystrici predkladá stručný pohľad do histórie a vzniku tanečného odboru a jeho fungovanie až po súčasnosť. Práca približuje osobitý prístup jednotlivých pedagógov, úspechy bývalích študentov a rôzne okolnosti ,ktoré prispievali k vzniku a formovaniu tanečného odboru. V silnom Bystrickom regióne tvorí tento odbor dôležitú úlohu pri formovaní profesionálnych tanečníkov. Bystrický región si vybudoval stabilné miesto pre tvorbu súčasného tanca na Slovensku. Kľúčové slová: Konzervatórium, tanečný odbor, pedagóg, študent, úspechy.
  • Vliv dechu na výkon v klasickém tanci
    Čechová, Jana
    (Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2013)
    Datum obhajoby: 2013-06-04
    Vliv dechu na výkon v klasickém tanci. Cíl práce: Cílem magisterské práce je představení možností využití vědomého dechu nejen k snazšímu provedení technicky obtížnějších prvků, ale také v přípravě tanečníka na umělecký výkon. Metoda: Srovnávání tematické literatury, dotazník mezi tanečníky a studenty tance a měření dechu tanečnice během variace.
  • Využití přípravných a kompenzačních cvičení v technice M. Graham (Center Work)
    Táborová, Dita
    (Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2014)
    Datum obhajoby: 2014-09-04
    V magisterské práci jsem se rozhodla navázat na téma, které jsem zpracovávala v bakalářské práci. Jde o využití přípravných a kompenzačních cvičení v technice M.Grahamové v části hodiny "Center Work". Hlavním cílem mé práce je na základě těchto cvičení připravit studenty k lepšímu provedení jednotlivých cvičení, s ohledem na správné anatomické a kineziologické poznatky. Ráda bych také, aby se tato technika mohla přiblížit nejen studentům konzervatoří, ale také široké taneční veřejnosti.

DSpace software copyright © 2002-2025 LYRASIS

  • Nastavení cookies
  • Zásady zpracování osobních údajů