Procházet podle oponent "DIATTA-REBCOVÁ, Monika"
Nyní se zobrazuje 1 - 8 z 8
Výsledků na stránku
Možnosti řazení
- Merce Cunningham a jeho technikaTurková, Hana(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2013)Datum obhajoby: 2013-06-04Magisterská práce přibližuje osobní život, uměleckou tvorbu a vlastní taneční techniku amerického tanečníka a choreografa Mercier Philip Cunninghama. První část se věnuje umělcovým životním mezníkům v jeho tanečním vývoji, počátkům choreografické tvorby a směřuje k založení vlastního tanečního souboru Merce Cunningham Dance Company. Součástí je chronologický přehled rozsáhlého repertoáru souboru. Druhá část se zabývá spoluprací, propojením a vzájemným ovlivňováním tanečního, hudebního, designového a filmového oboru při umělecké tvorbě Merce Cunninghama. Závěrečná část práce je směřována k pochopení taneční techniky, jejich principů, specifických prvků a využití v současném tanečním světě v návaznosti na autorčiny zkušenosti s Cunninghamovou technikou.
- New York City jako taneční fenoménSeidlerová, Nicole(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2018)Datum obhajoby: 2018-06-13Diplomová práce mapuje vznik a vývoj tance v New Yorku, jeho kulturu a možnosti tanečního působení v jednom z nejlidnatějších uměleckých měst Spojených států. Cílem mé studie bylo zjistit, jaké formy tance se objevovaly v prostředí New Yorku a jakým způsobem ovlivňovaly vývoj tance na tomto území. Práce se zabývá historickými událostmi a osobnostmi, které se podíleli na vývoji tanečního umění. V obsahu práce je zahrnuta aktuální taneční scéna a možnosti studia tance v New Yorku. Podnětem ke vzniku této práce se stala skutečnost, že v Česku neexistuje žádná souhrná studie o této problematice.
- Pedagogická a choreografická práce Joe AlegadoJirmanová, Anna(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2012)Datum obhajoby: 2012-06-11Bakalářská práce se zabývá životem JoaAlegada, zejména jeho prací pedagogickou a choreografickou. Výchozím bodem byli rozhovory s tímto umělcem, které umožnili zachytit osobitý pohled JoeAlegada na taneční umění.
- Pohybový systém CountertechniqueBenková, Andrea(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2018)Datum obhajoby: 2018-06-12Cílem této diplomové práce je přiblížit strukturu pohybového systému Countertechnique. Práce je rozdělená do tří kapitol. V první kapitole se zabývám osobností Anouk van Dijk, jejími interpretačními a zejména choreografickými zkušenostmi. Pohybový systém Countertechnique je totiž úzce spojen právě s její tvorbou a tak pro pochopení toho, co je to Countertechnique, nelze tyto skutečnosti opominout. Ve druhé kapitole se věnuji přímo metodě Countertechnique. Snažím se komplexně nahlížet na všechny okolnosti a vlivy při vzniku a formování této metody, stejně jako na samotnou metodiku a koncepci. Uvádím také vlastní zkušenosti a poznatky, které jsem během svého bádání získala. V poslední, třetí kapitole, mimo jiné porovnávám Countertechnique i s jinými metodami. Do samostatných příloh této práce přikládám rozhovory s lektorkami Countertechnique Ninou Wollny a Elitou Cannatou a českou tanečnicí Annou Jirmanovou, která se během svého zahraničního angažmá s touto metodou setkala.
- Pravá kubánská RumbaEstenoz Verdecia, Hanser Raul(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2024)Datum obhajoby: 2024-06-11Předmětem bakalářské práce „Pravá kubánská rumba“ je historie a vznik autentické kubánské rumby a její porovnání se současnou formou rumby, jako společenského tance. Cílem práce je zejména přehledně popsat a uspořádat informace o autentické kubánské rumbě, ale také porovnat tuto původní verzi tance se současnou společenskou rumbou a ukázat výraznou odlišnost těchto dvou tanců. Práce přináší informace o historii a podmínkách vzniku pravé kubánské rumby a popisuje její provedení, hudební doprovod a kostýmy. Současně pro porovnání krátce popisuje společenskou rumbu, která je velmi populárním společenským latinskoamerickým tancem. Výsledek porovnání prokazuje značné rozdíly mezi těmito dvěma tanci, ale také skutečnost, že současná společenská rumba má své kořeny v původní kubánské kultuře. Zároveň práce dokládá naprostou jedinečnost pravé kubánské rumby, kterou prohlásilo i UNESCO za mistrovské dílo ústního a nehmotného dědictví lidstva.
- Street dance - battly, eventy, životní stylStejskalová, Natálie(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2017)Datum obhajoby: 2017-05-31Ve své diplomové práci bych se chtěla zaměřit na na battly, eventy a životní styl street dance, jak je již v názvu práce uvedeno. Street dance je mi velmi blízký, protože jej sama tančím, pohybuji se v této sféře a mohu tak zprostředkovat dvojí pohled na tento taneční svět – pohled diváka i přímého účastníka dění. Mým záměrem bylo zmapovat, jak vypadají akce zaměřené na street dance, co se na nich odehrává, kdo tyto eventy navštěvuje, co přinášejí učínkujícím-tanečníkům, choreografům, dýdžejům, a celkově co se tam děje. Kde takové eventy a battly můžeme navštívit, jak dlouho trvají, jak často probíhají, a to nejen v České republice, ale také v zahraničí. Ukázat a přiblížit tento svět street dance lidem, kteří o něm nic neví a neměli možnost do něj proniknout a získat více informací o tomto životním stylu. Jako hlavní výzkumné metody jsem použila metodu zúčastněného pozorování a metodu rozhovorů. Mými informátory byly osobnosti street dance. Využila jsem záznamy z mého soukromého archivu, jako např. video dokumentaci, terénní deníky a záznamy svých vlastních zkušeností a zážitků. Sama osobně jsem se účastnila eventů, battlů, sessions a jamů, kde jsem buď byla jako zúčastněný pozorovatel nebo divák. Získávala jsem i různé poznatky a názory na události od dalších tanečníků nebo choreografů, či účastníků té dané akce, aby pohledy nebyly mnou ovlivněné. Bylo pak zajímavé srovnat odlišné názory na jeden event.
- Tanec a rituálSeidlerová, Nicole(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2016)Datum obhajoby: 2016-06-06Bakalářská práce pojednává o tématu rituálů, obsahující původní a prvotní síly, které jsou předmětem tance a objevují se i v dnešní společnosti. Cílem mé studie bylo zjistit, jaké formy tanečních rituálů se objevovaly a vznikly z tradičních rituálů spojených s životními událostmi, jaké formy přežívají v dnešní společnosti a jakou roli v nich hraje tanec. V obsahu práce jsou zahrnuty informace opírající se o odbornou literaturu, internetové zdroje, rozhovor, ale také o mé vlastní zkušenosti.
- Taneční medicína a jiné techniky pro zdravý pohybMiencilová, Markéta(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2018)Datum obhajoby: 2018-06-07Bakalářská práce pojednává o tématu taneční medicíny a jiných technikách pro zdravý pohyb. Zabývá se tedy rešerší třech technik nebo metod, s kterými měla autorka možnost pracovat a také popisuje taneční medicínu jako nutnou znalost tanečníka v dnešní době.