Procházet podle oponent "DOČEKAL, Michal"
Nyní se zobrazuje 1 - 2 z 2
Výsledků na stránku
Možnosti řazení
- Individualita a kolektiv v rámci herecké tvorbyŠindelářová, Martina(Akademie múzických umění v Praze.Divadelní fakulta, 2020)Datum obhajoby: 2020-01-09Cílem této práce je především uchopení pojmů individualita a kolektiv v rámci herecké tvorby, prolínání těchto motivů a obzvláště jejich reflexe v průběhu studia oboru činoherního herectví na pražské DAMU a vývoj těchto tendencí napříč jednotlivými obdobími studia. Také se pokouší o náhled dané tématiky v rámci sezónního působení ve školním divadle Disk, a to především v kontextu procesu zkoušení jednotlivých absolventských inscenací. Text umožňuje náhled do uzavřeného světa hereckého ročníku a jeho ambicí je především objektivní popis vývoje této specifické skupiny od prvního do posledního absolvovaného akademického roku. Zároveň je zde nahlédnuta i herecká zkušenost z mimoškolních prací, a to především pro srovnání s ročníkovou tvorbou, jejími postupy a specifiky. Teoreticky se snaží opírat nejen o literaturu zabývající se divadelním prostředím a inscenační praxí, ale i o základní odborné psychologické, sociologické a filosofické vnímání pojmů kolektiv a individualita.
- Téma identity v díle Maria von MayenburgaRáliš, Tomáš(Akademie múzických umění v Praze.Divadelní fakulta, 2022)Datum obhajoby: 2022-06-27Bakalářská práce se zabývá tématem identity v díle Maria von Mayenburga a zkoumá jej ve vybraných hrách. Východiskem pro teoretické i praktické zkoumání tématu identity je Mayenburgova hra Perplex. Téma je zkoumáno především z režijního a dramaturgického pohledu, oblastmi sociologie a psychologie se zabývá spíše okrajově. Tyto disciplíny slouží v práci jako opěrné body, nikoli jako nástroje zkoumání. Praktickou část bakalářské práce tvoří reflexe režijně-dramaturgické koncepce a zkoušení hry Perplex. Důraz je kladen na propojení teoretické a praktické části práce v tvůrčím dialogu. Zachycuje složité hledání výrazových prostředků, které by nejlépe vyjádřily neuchopitelnost textu, zejména tekutou identitu jeho postav, tvorbu režijní kompozice jakožto dovršení hereckého jednání, limitovaného pouze jednoduchým architektonickým rozvržení prostoru, v němž proměnlivou identitu postav dotvářely výrazné výtvarné znaky.