Procházet podle oponent "DOLANOVÁ, Lenka"
Nyní se zobrazuje 1 - 4 z 4
Výsledků na stránku
Možnosti řazení
- Dostupnost cestování a jeho vliv na tvor buDoležálková, Klára(Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta, 2012)Datum obhajoby: 2012-09-19To, jak se svět zmenšuje a my se můžeme dostat na jeho druhý konec hned zítra, ovlivňuje proces tvorby. Nejen, že někteří umělci existují téměř jen z grantů, které posbírají po různých zemích, ale také umění vzniklé "na cestě", např. různé cestovní deníky, nabývá na objemu. Může se někdo vcítit do každodennosti lidí (a vytvořit o ní záznam), jejichž prostředí nezná, třeba jen za tři měsíce?
- Hollis FramptonPešek, Kryštof(Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2009)Datum obhajoby: 2009-09-14Teoretická část bakalařské práce se zaměří na dílo severo-amerického avandgardního filmového tvůrce Hollise Framptona, zejména pak na rozbor filmu Zorn's Lemma z roku 1970. Autor, který se zabýval (mimo jiné) striktní matematickou aplikaci na filmovou strukturu, ve svém díle zanechal komplexní kód; úkolem této práce je dopátrat se základních struktur a domnělé existence vzorců jednoho z děl Framptonovy tvorby.
- Projekce ve scénickém prostoruDurdil, Zdeněk(Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2007)Datum obhajoby: 2007-10-12Diplomová práce zkoumá vztahy mezi promítaným pohyblivým obrazem a divadelními formami ve scénickém prostoru. Popisuje odlišnosti percepčních modelů divadla a filmu a zabývá se jejich prolínáním a proměnami. Dále se pokouší vyjmenovat základní typy vztahů mezi médii, pochopit různé principy propojování a utváření médií a tyto obecné zákonitosti uplatnit k porozumění vztahu divadla a projekce.V hlavních bodech popisuje historii prolínání vědy a technologie s divadlem od počátku 20. století po současnost. Vybírá několik výrazných příkladů současného použití projekce a technologií na divadle, které rozebírá po technologické a dramaturgické stránce. Na těchto konkrétních příkladech a subjektivních zkušenostech autora se pokouší poodhalit některé zákonitosti vztahu projekce a performance.
- Ve větru umělecké reflexe větrných a elektromagne tických jevůKindernay, Michal(Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta, 2012)Datum obhajoby: 2012-09-19Tato práce se zabývá uměleckými díly, která vycházejí z přírodních procesů elektromagnetických a eolických. Rozebírá, jakým způsobem tyto elementární jevy definují téma a dílo vybraných umělců. Země a vítr jako hybatel? Kreativní nástroj? Partitura? Studie se dotýká historických, uměleckých a také ekologických kontextů. Zkoumá problematiku na poli zvukového, vizuálního a novomediálního umění.